dwatyKNY: Ku Ada Kamu.

Wednesday, July 14, 2010

Ku Ada Kamu.

first time dengar LAGU ni masa konsert akhir AF8, saya terus minat. esok nya pergi kerja, buka pc, trus cari lagu ni nak download... tapi hampa coz yg kuar lagu SHAHIR jer... agaknya coz shahir yg juara malam 2, so lagu dia jer la yang kedengaraan sana sini. Dekat office pun sama, lagu yang sama, pas 2 berulang-ulang plak 2.... bukan tak suka lagu shahir... suka, tapi kalau di suruh buat pilihan saya pilih lagu adira ni.... bukan sebab dia pun SABAH mari cam saya, tapi lagu ni memang best.... la... muahhhhh.
lagu yang berkisah kan tentang kasih sayang... tuk sume, tuk yg terchenta, family, kengkawan n even tuk cikgu. kalau la saya masih di alam persekolahan, saya akan nyanyikan lagu ni khas buat cikgu2 masa HARI GURU,(cewah) hayati liriknya "Di kala ku kehilangan Di dalam kegelapan Kau suluhkan sinar petunjuk" kan sesuai 2.... kena sangat la....

tuk keluarga ku plak "Andai hari esok dunia gelora Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu" walaupun kita berjauhan doa dan amanat kalian sentiasa dalam peganganku...dan "Tidak mungkin diri ini mampu hidup tanpa doronganmu" dah hampir setahun saya di perantauan ni, macam2 yg datang... syukur saya dapat tempuhinya.... itu pun coz kawan2 yang sentiasa ada "Di kala ku kesedihan Kau ukirkan senyuman Dengan penuh sabar memujuk"....

so pendek kata, lagu ni memang sesuai tuk sume peringkat usia....hehehe.. kat bawah ni korg bleh tgk video klip serta lirik lagu "KU ADA KAMU" sekali.... jagan malu dan segan nyanyi la tuk org yang kamu sayang.....






Di kala ku kehilangan
Di dalam kegelapan
Kau suluhkan sinar petunjuk
Di kala ku kesedihan
Kau ukirkan senyuman
Dengan penuh sabar memujuk
Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh
Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu
Di kala aku tak pasti
Kau tampil dengan berani
Membimbing agar lebih yakin
Dan bila hidup penuh soalan
Kau berikan jawapan
Melengkap semua kekurangan
Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh
Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu
Tidak mungkin diri ini mampu hidup tanpa doronganmu
Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu

2 comments:

  1. perghhhhhhhhhhhhh...jiwang nmpak kakak ku sorang ni

    ReplyDelete
  2. kang nanti nak letak stacy plak... hehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis