dwatyKNY: ingat MERDEKA... ingat ASAL USUL

Monday, August 30, 2010

ingat MERDEKA... ingat ASAL USUL

ASSLAMUALAIKUM...
SALAM 1 MALAYSIA...

hari ini hari isnin bersamaan hari ke-20 ramadhan....
10 hari akan datang adalah HARI YG DITUNGGU2 oleh umat islam sedunia...
iaitu MALAM LAILATULQADAR.....
so jangan lepaskan peluang yg hanya setahun sekali ini... ye...
(peringatan tuk diri sendiri)

hari ni juga,saya nak share something ngan uolls, seawal pagi tadi.... sampai kat ofis jer...saya  tak tau nak buat apa? cehhh... DI ULANG SEKALI LAGI...tak tau nak buat apa?....HEHEHE, actually, adalah keja sket... tp KACANG jer... lepas 2 mmg Xder keja lagi...klu hari BIASA...rutin harian ialah, kumpul askar2 pastu serang bangunan sebelah.. BREAKFAST.... 

tp skrg ni kita masih di bulan PUASA, 
kena la jaga budi BAHASA,
Xleh bertindak yg luar BIASA, 
nanti di saman pihak berKUASA....
(lengkap serangkap pantun)

so takder keja... cari la keja... bak kata MURAI.COM...  saya pun bukala facebook.  alkisahnya, nama saya telah di TAG kat 1 video yg menyayat hati.. tajuknya Adik Cuma TAnye Je Ibu... korg mesti ada yg dah tgk kan???berkisar tentang KES PEMBUAGAN BAYI... apa yg saya suka tentang video ni ialah, kata2 yg diselitkan kat PART yg last sekali.... 

ADAKAH KITA JUGA SEPERTI INI??????????

bila seronok, aku cari..... PASANGANKU
bila sedih, aku cari.......... MAK
bila berjaya, aku ceritakan pada PASANGANKU
bila gagal, aku ceritakan pada ....MAK
bila bahagia, aku peluk erat ..PASANGANKU
bila berduka, aku peluk erat MAK
bila nak bercuti, aku bawa ...............PASANGANKU
bila sibuk, aku hantar anak ke rumah EMAKKU
bila sambut valentine, aku bagi hadiah pada PASANGANKU
bila hari ibu, aku cuma dapat ucapkan ......"SELAMAT HARI IBU"
selalu aku ingat PASANGANKU,
selalu MAK ingat kat aku
bila2 aku akan call .........PASANGANKU
entah bila aku akan call MAK
selalu aku belikan hadiah untuk .......PASANGANKU
entah bila aku belikan hadiah untuk MAK

so, pengajaran dan kesimpulanya.....
bagi yg masih bujang, janganla terlalu AGUNGkan pasangan kita, 
coz kita tak tau apa yg akan berlaku di lain hari.....
dan bagi yg dah berumah tangga.. jangan lupa ASAL USUL

ape2 pun....HAPPY BIRTHDAY MALAYSIA!!!
SELAMAT HARI KEMERDEKAAN YANG KE-53 esok


wallpaper ni saya copy dari sorng BLOGGER. 
nak tau KLIK jer kat sini.....

0 suara hati:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

ShareThis