dwatyKNY: BUKAN rezeki aku @ aku yg CUAI????????

Monday, August 23, 2010

BUKAN rezeki aku @ aku yg CUAI????????

ASSALAMUALAIKUM..... 


benarla kata org, "kalau tak der masalah bukan kehidupan namanya" , dan sebagai hamba- NYA, aku juga tidak terkecuali dari masalah.... lebih2 lagi bulan MULIA ini, kita akan diuji, sejauh mana kesabaran dan cara kita mengatasinya... 

JUMAAT  lalu bersamaan 20 ogos 2010 , nak kata KEHILANGAN, tak juga.... tp rasanya perkataan yg lebih sesuai ialah aku KEKURANGAN "income" yg sepatutnya aku kutip pada hari itu, berapa???? mmg banyak .... boleh beli 2@3 pasang baju raya, huhu..... itu pun aku perasan masa nak kira "hasil"  sebelum balik, adalah dalam 5 kali aku kira semula, amountnya tetap SAMA, tetap KURANG, dah la esoknya weekends, nak bermalam kat umah kawan.... mood pun dah hilang, tp plan tetap diteruskan, dah janji takkan nak mungkir plak.

mau x mau, aku tetap kena ganti berapa yg kurang.... mana aku nak cari???? gaji x masuk lagi, dah la nak raya, nak beli itu ini... simpanan ada tp itu aku simpan tuk beli HP baru... dah berapa bulan dah, asyik cancel jer.... takkan kali ni cancel lagi.... huahuahua... PADAN MUKA AKU, tu la cuai sangat, patutnya  sebelum aku PRINT bayaran, minta la dulu duit, ini tak... main print je... sudahnya duit lupa nak minta.... org tu pun satu, x reti nak bagi ker walaupun aku x minta.

ini la nasib org yg keja cam aku..... risiko tinggi, aku dah 3 kali tukar kerja, tp kerjanya lebih kurang sama je... semua pun ada kaitan dengan DUIT. sebelum ni pun dah pernah kena kat tempat keja lama..... tp kes yg ini, rasa cam aku kena PUKAU .... yelah, aku dah terima duit tu... tp rasa cam aku bagi balik ngan org yg beli barang masa tu.... entah la, ALLAHUALAM, cerita lama.... biarkan berlalu.

apa yg aku harap skrg ni, "orang" tu datang balik jumpa aku lalu berkata:
" dik, minggu lalu, masa abg bayar ............., abg ada bagi duit x??"
tp rasanya x mungkin, kot... so, aku kenala terima hakikat bahawa itu BUKAN REZEKI AKU, 
semoga HARI RAYA yg akan menjelang, adalah kiranya yg sudi menghulurkan DUIT RAYA tuk aku, nak COVER balik..... hehehe


4 comments:

  1. awak.... ingt 1 jer....bukan rezeki awak...myb dilain hari plak...:)

    ReplyDelete
  2. xyah sedih2..Allah tu Maha Mengasihani..Dia akan tolg hambaNya yg dlm kesusahan,buktinya kan nk dpt duit raya dah..RM500 lagi,alhamdulillah..

    ReplyDelete
  3. aha... walaupun rm500 jak... aku bersyukur sangat.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis