dwatyKNY: tahukah anda : MICROWAVE = MANDUL

Thursday, October 14, 2010

tahukah anda : MICROWAVE = MANDUL

info ni dah lama dah aku tau....tp aku jer yang M.A.L.A.S nak share... aku kalau bab2 sains ni lembab sikit banyak... dah aku tak minat, walaupun masa aku sekolah menengah dulu aku budak sains... sains tulen lagi!!!! subject yang aku kena paksa wajib ambil ialah kimia, bilogi, fizik dan matematik tambahan... 4 subject ni aku suka 'add maths' jer... yang lain tu, tuhan jerla yang tau macammana sakitnya otak aku nak mengahfal formula2 tu sume... kalau ikutkan hati, aku nak tukar ke PRINSIP AKAUN... tp cikgu kata :-

"kalau kamu dari PERINSIP AKAUN, tetiba nak sambung belajar dlm bidang SAINS.. susah nak dapat, tapi kalau kamu dari SAINS TULEN nak sambung ke bidang lain.. boleh"..

cikgu tu tipu ke tak.. aku tetap kata CIKGU MESTI BETUL... (tapi betul ker??? sape cikgu??? tolong jawab)... so, aku pun sahutla cabaran dan hasilnya result SPM aku = ALL CREDIT...(bangga siut)... TERIMA KASIH CIKGU.. jasa mu dikenang...

sekarang HASILNYA... aku kini bekerja di bahagian KEWANGAN... ehmmm, jauh panggang dari api... selalu macam ni, apa yang kita belajar belum tentu sama dengan kerja yang kita buat..yang pasti, kita tetap cari apa yang kita suka... dan aku mmg suka bab kira2.. kalau korg perasan, certain POST aku mesti ada 'minatang'  ni.. (- x /+ =)...

FAKTA yg aku nak share ni pulak.. ada kaitan dengan SAINS.. rasanya tak ada dalam subject yg aku belajar masa sekolah dulu.. kalau ada pun aku dah tak ingat.. sume dah hilang di telan zaman... ni aku TAHU pun dari media massa..  korg yg BUDAK SAINS tu mesti dah lama tau kan... dah share pun dgn kengkawan.. akak ni baru kenal LAMANG SESAWANG dik, tu yg baru nak share... hehehe



OK.. kalau korg nak tahu, MICROWAVE ni mengeluarkan RADIASI, so makanan kita yg dipanaskan menggunakan microwave telah di radiasi =  makanan kita telah hilang segala NUTRIENT,VITAMIN,ZAT2 sehinggakan perut kita tidak dapat mengenal pasti jenis makanan yg masuk dan akhirnya terkumpul kerana tidak dapat disalurkan ke tempat yg sepatutnya... sekaligus boleh menyebabkan KANSER PERUT.



salain itu, kesan jangka masa panjang pula, OTAK semakin LEMBAB, dan boleh mengganggu SISTEM PERANAKAN iaitu boleh jadi MANDUL... bukan MATI PUCUK tau... hehe

.............................................................................................................................

soalan:-
rata2 penduduk dunia sekarang ada microwave, yelah dah nama pun kemudahan teknologi, mesti nak guna kan??? yg minat masak tu,mesti ada dua@tiga bijik kat rumah.. yg takde plak, mesti guna yg kat tempat keja punya kan?? tp still ada anak pun???????? 

jawapan:-
panjangnya soalan, saya jawab secara ringkas jer ye...  kalau seseorg tu selalu guna microwave tp still mengandung.. "sapa la kita nak menidakkan ciptaaan TUHAN", pesanan ini ditujukan khas buat BUJANG2 dan PASANGAN YG NAK ANAK RAMAI..  jangan terlalu amalkan penggunaan MICROWAVE dalam kehidupan kita..

SEKIAN TERIMA KASIH...

0 suara hati:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

ShareThis