dwatyKNY: ku di AMBENG waty

Wednesday, November 3, 2010

ku di AMBENG waty

di telan MATI mak, diluah MATI bapak
 disana menanti, disini menunggu (macam x sesuai jer...)

inilah ungkapan yang sesuai untuk mengambarkan SITUASIku tika ini,
Aku diAMBaNG WATY.. (dah mcm nasi ambeng plak)

WHICH ONE TO CHOOSE??? 
LIKE..............

JAUH atau DEKAT???
BESAR atau KECIK???
TINGGI atau RENDAH???
PRIVASI atau KEMUDAHAN??
MEMBER atau HOUSEMATE??
SENDIRI atau KONGSI????

AAAAAHHHHHHH!!!!!!! sakit kepalaku!!!!!
makanla PENADOL AKTIFAST (iklan sebentar)

YA ALLAH YA TUHANKU... sesungguhnya ENGKAU tahu bahawa HAMBAmu ini tidak suka menyusahkan orang lain... selagi aku mampu BEDIKARI a.k.a BERDIRI DIKAKI SENDIRI... maka aku akan terus berdiri..... melainkan EMERGENCY.... maka aku akan memohon bantuan.... dan aku sangat berSYUKUR, KAU ketemukan aku dengan SAHABAT2 yang bersedia untuk menghulurkan bantuan tanpa mengharapkan balasan... dan sebab itula, aku tidak mahu menggunakan KEBAIKAN mereka untuk KEPENTINGANKU SENDIRI...

aku tahu YA ALLAH, apapun KEPUTUSANku, mereka akan terima, dan sebab itu jugala..aku susah untuk memilih mana yang terbaek untukku... keputusanku ini tidak ada kaitan antara HIDUP dan MATI, tp sekadar memilih untuk KESENANGAN di kemudian hari... kalaula aku tahu apa yg akan berlaku, of course  mudah untuk aku buat keputusan, tp aku hanya merancang dan sesungguhnya rancanganMU YA ALLAH lebih baik dariku..

perlukah aku melakukan SOLAT ISTIKHARA???????

Seseorang yang menghadapi sesuatu soal yang bersifat mudah, sedang ia sendiri masih ragu-ragu mana sebaiknya dilakukan, maka di sunatkan mengerjakan solat yang bukan termasuk wajib.

ini sajala cara yg mampu aku buat sebelum membuat KEPUTUSAN... minta pertolongan dari YANG MAHA ESA....

"WAHAI MALAIKAT YANG MENJAGA KIRI DAN KANANKU... KEJUTKAN LA AKU agar aku dapat MENUNAIKAN IBADAH INI"..... AMIN

yang mana satu????

4 comments:

  1. ya,saya rasa solat istikharah jalan terbaik.Minta lah kepadanya petunjuk.


    i.Allah :)

    ReplyDelete
  2. dah buntu sangat dah ni thanx tukang kata...

    ReplyDelete
  3. he2..kena smyg istikhoroh lah mntak petunjuk..insyaALLAH ada petunjuk nt =]

    ReplyDelete
  4. dah buat semalam... semoga ada petunjuk.. amin...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis