dwatyKNY: sakit kepala + pening kepala = PUSING

Monday, November 15, 2010

sakit kepala + pening kepala = PUSING

LAST week  merupakan minggu yang sangat MOODY buatku... selain dari faktor persekitaran iaitu SAKIT HATI, faktor dalaman juga adalah penyebabnya iaitu SAKIT KEPALA!!!!! asyik berdenyut2 jer kepala ni...  rasa macam nak BOTAKKAN KEPALA pun ada... BERAT sangat!!!! nak pergi klinik malas... actually bukan malas pun... memang tak pernah pergi... hehehe... dan akhirnya aku buat andaian sendiri.... MIGRAIN...huhuhu.. 


Penyakit yang harus aku terima, dimana mengambil masa seminggu untuk reda... dan AKU TERIMA!!!. tiap2 tahun mesti sakit kepala... tahun ni kurang sikit... tapi still ada... tu pun sebab aku langgar PANTANG LARANG...  comfirmla 'DIA' datang... kat bawah ni adalah PANTANG LARANG yang telah aku kaji beberapa tahun yang lalu dan aku kenala ikut kalau tak nak SAKIT KEPALA a.k.a MIGRAIN...



1....Tak Boleh Kena Hujan... 
 sebut pasal hujan... dah lama tak mandi hujan... kecik2 dulu adala... best wo mandi hujan,  tp disebabkan 'kandungan air hujan' tu yang buat aku sakit kepala maka aku pun dah tak mandi hujan lagi... time hujan comfirm aku tak keluar rumah....kalau terpaksa pun sebab nak pegi keja @ ada hal penting... yang pasti, aku akan bawa PAYUNG... sekarang ni payung dengan aku memang tak boleh dipisahkan... akan ku bawa kemana2 sahaja... lantak la org nak kata aku 'siti payung'!!!! bukan korg yang sakit kepala... 



2....Setiap Hari Kena Minum Teh...
yang ni kes KETAGIH... sebelum ni, aku minum NESCAFE, hari2 kena minum... 1 hari kalau tak minum sakit kepala akan menyerang... Korg pun tahu kan nescafe ni KAFAINnya TINGGI... tp atas nasihat kawan2 yang suru aku berhenti minum... aku pun berhenti tp sebulan kepala aku asyik berdenyut jer... macam2 aku buat, makan penadol, gunting rambut bagi pendek, siap tarik rambut bagi bunyi lagi, pun tak berkesan... akhirnya aku ambik keputusan minum TEH je ler yang mana kandungan KAFAIN kurang dari nescafe... sampai la sekarang....



3.....Mesti Pakai Spek Mata...
yang ini WAJIB... kalau tak sakit kepala pun, aku kena pakai juga... coz, aku tak nampak pe2... even pakai pun, aku selalu tak perasan member lalu... sampaikan ada yang kata aku SOMBONG... dulu masa kat kampung pegi keja aku tak pakai pun... balik keja baru pakai... coz nak tgk tv... PELIK KAN??? TP BENAR!!!!!




4.....Tak Boleh Tengok PC Skrin Besar....
yang ni RUGI... kat ofis, ingat senang ker nak dapat PC skrin besar... NASIB2 la wei kalau dapat... tapi aku kalau diberi pun aku tak nak!!!! buat sakit kepala jer... dah le besar, tulisan pun besar... org kurus pun nampak gemuk... effect pada mata lagi kuat banding monitor skrin    kecik...



apa nak buat dah nasib badan...kena terima juga... dan PIKIR punya PIKIR, punca2 aku SAKIT KEPALA  minggu lalu disebabkan oleh...  
"hujan yang turun bagaikan mutiara"....
Hari ini... sakit kepala dah kurang tp BERTUKAR kpd PENING KEPALA pulak tengok ANGKA2  atas kertas kat depan aku ni.... TAK BALANCE!!!!!
aduh PUSING ahhhhhh!!!!!

aduh sakit kepalaku... 

1 comment:

  1. he2..mandi ujan masa kecil2 dulu..skrg ni jarang sgt dh..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis