dwatyKNY: SEBELUM dan SELEPAS

Monday, November 29, 2010

SEBELUM dan SELEPAS

Awat sume muka ketat!!!! mata layu!!!!... meh sini kita longgar2kan sikit muka tu, kita celik2 kan sikit mata tu... saya pun bosan 'tahap gaban' ni... sume blog2 korg saya dah singgah dan terjah... dalam dok golek2 tu termasuk pulak kat blog lawak jenaka... korg mesti dah baca kisah ni kan...  takpe kita baca sekali lagi...

Pada suatu hari.......
Sepasang kekasih sedang asyik memadu asmara di tepi sebuah tasik,  sambil berbual-bual mesra...

makwe : Bang, andai kata saya menjadi bintang....
pakwe  : Abang akan jadi ULTARAMANnya....
makwe : kenapa pulak?? sepatutnya abang jadi bulan purnamanya
pakwe  : salah tu, kan ultraman ada bintang purnamanya
makwe : oh gitu... kalau saya jadi bunga??
pakwe : abang jadi tukang kebunnya...
makwe : kenapa bukan kumbang??
pakwe : sebab kumbang keja hanya menghisap madu.. sedangkan tukang kebun kerjanya   menyiram dan membaca bunga itu setiap hari.... 
makwe: wah!!! hebat abang ni... begitu pandai berkata2....

Setelah puas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih tersebut untuk bersiar-siar... tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggul kayu, dan jatuh tersembam ke tanah....bedebik!!!!!! macam nangka busuk daa!!!!

makwe : Aduh!!!! sakiknya be, (awek tu rupanya minah kelate)
pakwe : Cilako!!!! punya tunggul kayu.... buto ko!!!!, tak nampak ko oghang nak lalu (rupa2nya pakwe tu orang N9).... sayang tak epe2 ker??
makwe : takde sikit jer bang... cuma luka sikit jer dahi ni.... 
pakwe : nasib baik tunggul kayu, kalau orang tadi memang nahas abang kejakan..

Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua... selang beberapa  bulan selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga... 2 tahun kemudian, si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa anak mereka bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu,

isteri : bang, ingat lagi tak tempat ni???
suami: masakan abang boleh lupa.
isteri : kalau saya jadi bintang??
suami: abang jadi beginila..
ieteri : kenapa bukan ultraman??
suami: kat Malaysia mana ada ultraman... kat Jepun adalah... apalah awak ni...
isteri : kalau saya jadi bunga??
suami: abang jadi beginila...
isteri : apa abang ni.. cakaplah betul2...
suami: apa kono eh dongan ekau ni... dah buang tabiat ko?? tak nampak anak kito tu.... kalau abg jadi ultraman ngan ntah apo2 ntah laie, sapo nak bagi makan anak kito tu... yang mengadanak jadi bintang, nak jadi bunga tu buek apo??
isteri : abe ni tok supo dulu... tok romantik lasung, mete2 la saya nie doh tok comey lagi...
suami: takdo nak romantik kosmatik do...

Selepas puas duduk sambil berbalah, maka berjalan pulanglah keluarga tersebut... .tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu(mungkin tunggul yg sama), lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah...

isteri: Aduh abe sakik nyo!!!
suami: apo kono eh awak nie... buto ko?? punya bosa tunggul tak nampak ko!!!!  


hua... hua... hua... lawak tak???? kalau tak gelak tu, mesti ada senyum2 sikit kan??? kalau tak senyum juga... ko memang tengah marah(muka ketat) atau ngantuk(mata layu).... 


semalam pulak....
cheq ada terbaca satu dialog berupa soalan dari seorang cikgu kpd anak muridnya bebunyi begini....



cikgu : cikgu nak tanya murid2 sume... Australia dan Bulan, mana lagi jauh????
murid: mestila Australia cikgu....
cikgu : kenapa pulak???
murid: bulan kita boleh nampak... Australia kita tak nampak.... 

3 comments:

  1. salam,
    hehe lawak aar...
    betul jgk australia lagi jauh dari bulan, sbb bulan leh nmpk, australia tidak... kekeke

    ReplyDelete
  2. aha... logikkan.... bulan kita nampak... australia tak..

    ReplyDelete
  3. lawak..suke...lawak dpt relaese tension..hehe...

    http://damiennuratiqarozi.blogspot.com/

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis