dwatyKNY: Blog Akasia : cinta BAS AWAM part 2

Friday, December 17, 2010

Blog Akasia : cinta BAS AWAM part 2

PERHATIAN!!!
kang korg tak paham salahkan aku plak... hehehe...

kita sambung cite seterusnya...

      Ketika aku ingin mencari tempat duduk kosong untuk melabuhkan punggung... langkah ku terhenti.... jika sebelum ini, punya la susah nak duduk... asyik berdiri jer....bak kata pepatah... 'dari kenaikan hingga keturunan tiada kedudukan'... berbeza pulak kali ini... aku bebas untuk memilih tempat duduk yang mana satu menjadi pilihanku kerana aku la penumpang pertama yang menaiki bas ni... hehe

                Jap2!!!!... kalau duduk belakang tetiba bas penuh... kan payah nak keluar... langgar sini, langgar bahu... kalau tersentuh??... dah hilang seribu wang hantaran... duduk depan je la... pikir punya pikir...  aku mengambil tempat duduk di belakang driver... bersebelahan dengan pintu keluar... cantek... 

               Bas bergerak tepat pukul 8 pagi... merah lagila punch card aku...  ni semua si gemuk tu punya pasal la...  kejanya kalau tak kipas, bodek bos.... bos tu suruh ko jaga kain kat kedai, kalau dah habis, pandai2la order... bukan jaga tepi kain orang... komplen sana, komplen sini.... dah elok2 punch card takde orang jaga... tetiba, ada pulak guard yang berdiri kat sebelah mesin tu memerhati.. dah tak boleh minta tolong si Ayang (bukan sayang tau.. ni nama member akupunchkan... taula ko tak pernah datang lambat... tak pernah minta geng ko tolong punch... tapi ko yang tolong punchkan  card  dorg kan??? sama la tu... huh

              Lamunanku terhenti ekoran dari bunyi yang membingitkan telinga... eeeeeee!!! pakcik driver ni, kalau iya pun nak pasang lagu.... sound tu kurang2 la sikit.... astagfirullahulazim... batal pose aku kalau macam ni tiap2 hari!! !

               Aku toleh kanan, tingkap.... dari situ aku dapati bas yang aku naiki telah  pun keluar dari kawasan kampung tempat tinggal ku dan menuju ke jalan besar... aku berpaling  ke hadapan semula... pakcik ni dah goyang2 kepala pulak... kalau bas ni pun ikut goyang, aku ketuk kepala dia dari belakang... kemudian aku toleh ke kiri... budak konduktor tadi sedang berborak dengan sorang mamat sambil berdiri di tangga pintu bas... bila masa mamat ni naik pun aku tak perasan... sibuk mengelamun... tapi kenapa mamat ni tak duduk??? ni mesti kes tak nak bayar tambang ni.... mulala buat2 jadi kawan dgn budak konduktor tu... apa yang dorg ni bualkan pun aku tak tahu... coz lagu 'goyang inul' yang pakcik driver ni pasang  boleh bikin pekak... entah dah berapa tahun tak korek telinga tu...

                 Last sekali, aku toleh belakang untuk melengkapkan tolehan ku... MAKKK!!!! teriakku dalam hati... mana penumpang yang lain??... aku sorg jer ker??? eeee biar betul!!!... aku mula menghitung... dalam bas ni ada aku, pakcik driver, budak konduktor dan mamat tu... so ada 4 org = 3 lelaki, sorg pompuan... dan pompuan tu ialah aku.... tidakkk!!!!! aku dah mula seram sejuk.... jangan la dorg buat ape2 kat aku... aku bukannya kaya pun kalau dorg nak culik.... mana mak bapak aku nak cari duit tebusan... yang ada kat rumah tu perkakas dan alat2 bertukang bapak aku jer... dorg nak ke tukul, gergaji semua tu....

                 Ok relax!!! kat depan tu nanti ada roundabout, kalau bas ni belok kanan.... comfirm dorg ni ada niat jahat, janganla dorg ni nak r**** aku, palis2, simpang malaikat 44, tapi kalau bas ni belok ke kiri.... aku masih di zon selamat kerana itu adalah jalan untuk ke bandar tempat kerja ku.... kita tunggu dan lihat..... dan......

bersambung lagi....
written by,

0 suara hati:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

ShareThis