dwatyKNY: cinta ditolak dukun bertindak...

Friday, January 28, 2011

cinta ditolak dukun bertindak...

Topik yang mantap tu joe!!!
sebelum saya story mory... kita fahami dulu maksudnya...

CINTA = tak yah cakapla.. semua org tahu dari yang kecil, besar, tua, muda, miskin, kaya... mesti TAHU dan MAHU itu cinta maaaa!!!!
DUKUN = ilmu hitam, 'guna-guna', bomoh dan yang sepupu sepapat dengannya...

so, mengamalkan ILMU HITAM itu HARAM hukumnya..

kamu menyukai seorang wanita... tapi malangnya, kamu bertepuk sebelah tangan... cinta kamu ditolak mentah2... mungkin kerana dia telah berkahwin tanpa kamu ketahui, mungkin juga kerana dia sudah mempunyai kekasih hati, atau mungkin disebabkan kamu tidak memenuhi  ciri2 lelaki idamannya... dan tidak mustahil mungkin kerana dia tidak minat dengan lelaki... so, kamu marah, geram dan malu... akibatnya dendam telah meresap masuk kedalam tubuhmu... justeru itu, kamu mendapatkan 'khidmat' dukun a.k.a bomoh untuk mengenakan wanita tersebut, sama ada supaya dia tergila-gilakan kamu, ataupun dia menderita kerana menolak cinta kamu... itula yang dinamakan............... 
'cinta diTOLAK, dukun berTINDAK' ...


Ilmu hitam telah wujud sejak azali lagi... kalau korg adalah pembaca setia majalah MASTIKA... mesti dah banyak cerita pasal ilmu hitam yang korg tahu... tidak keterlaluan kalau saya katakan... korg mungkin pernah melihat sendiri penderitaan yang di alami oleh si mangsa... ataupun korg sendiri yang pernah merasainya...

bagi saya, mereka yang mengamalkan ilmu hitam ni ialah 'kolongan pendek akal' kerana suka menggunakan jalan singkat untuk membalas dendam... apalah salahnya kalau cinta ditolak, cari yang lain... bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seekor... kalau tak dapat bunga rose, bunga tahi ayam kan ada... bunga juga tu... kalau dah asyik cinta ditolak... takkan setiap kali tu juga kena guna 'guna-guna'... pengeras bomoh tu bukan sedikit... tu belum minta yang bukan2... tapi yang paling penting, kesianla kat mereka yang jadi mangsa... ada yang menderita sehingga mengundang maut...

kalau bomoh cantik macam ni... tak tahula....

pernah terjadi kepada kawan baik saya sendiri... ingat kan sakit biasa jer... so saya pun pegila rumah dia melawat... kat rumah, barula dia bagitau cite sebenar... tiap2 malam dia akan dengar org jalan kat atas bumbung, sentiasa rasa panas... badan yang dulu gebu dah jadi kurus kering secara mendadak... family bawa dia jumpa sorg ustaz... sah!!! dia terkena 'buatan orang'... yang buat saya terkejut apabila dimaklumkan... org yang mengirim 'hadiah' tu ialah kawan baik kami sendiri... Allahualam... selama ini, saya tak tahu langsung yang mereka berdua dah lama tak sefahaman hanya kerana seorang lelaki... mujurla kawan yang 'terkena' tu dah ok... manakala kawan yang 'mengenakan' tu plak dah lost contact... 

ada satu lagi tragedi, pelik tapi benar... seorang member lelaki... dari jauh nampak handsome, dari dekat dia nampak 'lain'... dah lama nak tanya kenapa dia jadi lagu tu, accident ka?? tp segan... sehinggala dia sendiri yang buka cerita... dia pernah bertunang dengan sorg pompuan... tapi tetiba pompuan ni minta putus coz dah ada yang lain... member ni tak nak lepaskan sebab dia dah 'cinta mati' dengan si tunang... geram punya pasal, pompuan ni gunala bomoh... akibatnya member ni asyik nampak muka si tunang jer kat mana2... dah macam angau pun ada... satu hari dia tengah drive... muka pompuan tu juga yang dia nampak... dia kemudiannya hilang tumpuan lalu accident... nasib baik selamat tp muka cedera teruk la...  yang menghairankan... pompuan a.k.a tunang tu dah tak suka dengan member ni... tp kenapa buat dia teringat2... apa motifnya??? hanya dia, bomoh dan TUHAN saja yang tahu... 

masa kecik2 dulu... saya masih ingat lagi cara2 nak mengelakkan terkena 'ilmu sihir'... PAKAI BAJU TERBALIK... maksudnya, kalau ada org yang berniat jahat kat kita, 'benda' yang dia hantar tu akan balik kepada tuannya... kira macam cermin la... boleh pantul2... hehehe... pastu kalau nak ambil gambar jangan ambil satu badan... kan bomoh akan minta gambar... satu lagi... bila kita pergi rumah org... sebelum  minum air yang dihidangkan... letak cawan kat atas tapak tangan dulu... kalau dia bagi air sejuk tp bawah cawan tu rasa panas... ermmmm adalah tu..... HAH!!! korg jagn percaya bulat2!!!... tu kepercayaan dulu2...  

AYAT KURSI
kadang2 kita tak tahu ada org yang berdendam dengan kita dalam diam walaupun kita tak pernah buat salah...  jadi, untuk keselamatan diri... amalkanlah baca Ayat Pelindung iaitu Ayat Kursi setiap hari... lagi afdal, kalau ayat ini dibaca setiap kali kita menunaikan solat... semoga kita akan sentiasa dilindungi dengan izin ALLAH swt... amin

3 comments:

  1. serius saya nak buat enakmen,akta sihir ni.

    ReplyDelete
  2. mende nih da jadik macam trend da skarang. hehh, bahaye bahaye.

    ReplyDelete
  3. TK... i agree

    HAZARI... bukan skrg tp sejak dulu lagi...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis