dwatyKNY: MAK selalu ingat kat AKU, tapi AKU ??

Monday, January 24, 2011

MAK selalu ingat kat AKU, tapi AKU ??

Pada hari selasa bersamaan 18/01/11 pukul 7.05 PM, aku menerima SMS dari my MEMS... my MEMS yang ku maksudkan disini ialah my MOMS atau dalam bahasa melayunya IBUKU... SMS yang kuterima berbunyi bengini....

"tie, apa kau buat nak???
 kenapa tak tel mak??? 
atau sms jak kalau tak ada kredit supaya mama tak risau"

Luluh hatiku membacanya... tiba2 rinduku bertandang... teringat orang tuaku yang jauh di mata... last sekali call pun minggu lalu melalui handphone BELIAU a.k.a AYAHKU... biasanya kalau my MEMS tetiba SMS @ call... ni mesti sebab dia bosan sorg2 kat rumah... ayah, adik, abang serta kakak iparku, entah pegi mana agaknya dorang???

Aku memeriksa baki kreditku... RM 1.61 sen... Ah!!! terlalu sedikit untuk melepaskan rindu... lantas aku membalas SMS tersebut...

"mama tel la aku... kredit tak cukup... esok baru topup"

Anak apakah aku ini??? dah la mak yang mula SMS... tanda yang dia ingat kat aku... tp aku pula suruh mak yang call !!!! nak menyesal pun tak guna... SMS dah delivery... 10 minit selepas itu... hp ku berbunyi tanda ada mesej yang masuk... confirmla dari my MEMS...

"Kaula yang tel sebab mama pun tiada kredit... 
takper la, cukup kau SMS jak mama setiap 3 hari supaya mama tak risau..."

Rupanya mak aku pun takde kredit... patut la suruh aku call... rindu sangat la tu... siap warning lagi setiap 3 hari mesti SMS... berbekalkan kredit yang cukup2 makan tu aku call juga my MEMS... walaupun perbualan kami tak lama seperti sebelumnya, tp cukupla apabila kami dapat mendengar suara masing2.... aku juga sempat memaklumkan yang aku akan ke JB pada hari khamis...

Tamat sahaja perbualan... aku memeriksa lagi bagi kreditku... RM 1.21... CEH!!! banyak lagi rupanya... ... aku rasa ada dalam 30 minit juga aku borak2 dengan my MEMS... tapi kurang 40 sen jer pun.... tiba2 baru aku teringat, beberapa hari sebelumnya aku ada terima mesej dari CELCOM :



LOYALTY BONUS :TQ for being loyal to Xpax! 
Enjoy 55 FREE SMSes to ur 8pax until 15/02/11. 
More FREE SMS next mth!!


So maksudnya, SMS yang ku kirim tidak dicharge... sebab my MEMS adalah salah seorang my 8pax... call pun jimat!!! kebetulan yang tak disengajakan pulak... buka jer my blog dapat iklan dari nuffnang pasal xpax juga...


kalau korang singgah my BLOG ni....
 jumpa benda 'alah' yang aku tunjuk guna anak panah kat pic atas ni... 
JANGAN LUPA KLIK TAU!!!! 
susah2 KLIK jer pic atas ni!!!

mesej antara aku dan mak telah diubahsuai supaya korg faham, tp maksudnya tetap sama...

0 suara hati:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

ShareThis