dwatyKNY: "terima kasila sebab naikkan harga minyak"

Wednesday, January 26, 2011

"terima kasila sebab naikkan harga minyak"

WOW!!!! tajuk pun dah 'tempah maut'.. ni kalau aku berada di hadapan korg, lagila cari nahas jawabnya... mata dah confirm lebam kena belasah oleh abg2, rambut yang dah sedia gugur bertambah gugur ditarik oleh kakak2... makcik2 dan pakcik2 pulak tujuk perasaan sambil membawa sepanduk yang bertulis " kita bakor jer!!, kita bakor jer!!"... silap2 boleh buang negeri ni...

OPPSSSS!!! sabor2...bawa bertenang... 'dont judge a book by its cover'... tajuk ni sebenarnya luahan hati sorang pakcik melalui surat yang ditulis dan ditujukan kepada YB2 melalui majalah MASTIKA beberapa tahun lalu... aku rasa kalau pakcik ni ada blog... dah lama dia post kat blog... 

sebab dah terlalu ramai yang hantar surat macam ni, so pihak MASTIKA pun pilih satu jer untuk disiarkan... ini yang pertama dan terakhir... oleh kerana situasi kita sekarang sama dengan pakcik ni... tu yang aku nak share... lagipun surat pakcik ni ada bagi cara2 nak mengatasi kenaikan harga minyak dan barang2 mentah... tu yang dia macam tak kisah jer barang sume naik harga.... nak tau apa cara2nya??? JOM BACA SURAT POKCIK ni.....

kepada YB2 yang paling saya sayang....

       Nama saya ni KARIM... pengundi bedaftar DUN CHOMBUNG, PARLIMEN REMBAU. saya tulis surat ni bukan apo... sajo jer nak ucapkan tima kasih kat YB-YB sekalian sebab naikkan harga minyak hari tu... lepas ni bila harga minyak naik, harga barang lain pun naik jugak laaa... bangga betul saya rasa... macam duduk kat LAS VEGAS plak...
      Saya janji dgn YB2 semua, yang saya akan ubah tabiat saya dari makan ikan kembung yang dah merah menyala matanya dan pecah bederai perut ikan tu pada ikan kering jer.. saya sanggup berkorban untuk negaro...
     Anak saya yang 7 orang tu yang dah boleh buat team futsal tu boleh la berkerja lepas sekolah, buat bantu mak ayah dorang ni haaa... kalau tak keja pun boleh la jadi mat rempit kak SENAWANG tu... dapat jugala duit sikit... boleh la meneruskan tradisi keluarga saya yang tak pernah derhaka pada negaro..
     Rasa2, saya nak ubah suai bilik2 yang ada kak rumah saya.... nak buat tempat bela ikan dan tanam sayur cara hidroponik... saya terpaksa tanam kat dalam bilik sebab saya tinggal dekat rumah flat...
     Rebet yang YB2 bagi kat saya melampau2 lebihnya dari keperluan saya... bila saya congak-congakkan, saya cuma guna 20 sen jer duit minyak motor sehari... adalah untung 21 sen... bak kata si SAIDAH AF6 'okey la tuuuuuu'.
    Team futsal saya tu, nak suru eksesais hari2 berjalan kaki tak pun naik basikal pegi sekolah... adalah dalam 5 km... dekat jer tuuuuu...
     Buat permulaan nak ubah kehidupan saya.... saya takkan gunakan gula bila buat kopi.... takkan gunakan tepung buat cekodok.... saya nak gantikan beras dengan ubi... tiap2 hari saya dan keluarga akan berpuasa(kecuali hari2 yang diharamkan berpuasa)... itu antra cara saya gubah cara hidup saya..
    Ada banyak lagi cara... sume kerana negara kita... dan saya minta benor YB naikkan sekali harga TOL sebab jiran sebelah saya ni orang pembangkang... dia selalu guna highway... biar padan muka dia... bayorla tol banyak2...
    Jangan pula diturunkan gaji menteri2... sian dorg... anak bini nak makan apa... tak dapat nak 'menyoping' kat LANDEN...
    Akhir kata... saya tetap sokong YB2 sekalian...saya takkan sokong pembankang... ntah apo2 ntah... Jangan lupa ya YB... naikkan harga tol banyak2 biar orang sebelah rumah saya ni 'tojoley lidah'eh nak bayor...

sekian terima kasih...

pocah kaco, pocah goleh,
dah baco, harap baleh.

pesanan pihak MASTIKA..

Den bongang betul,  dalam dua tiga minggu ni, ramai  pulak yang kirim surat ni pada den minta den siarkan. Ada ke patut surat entah apa2 pun suru den siarkan. gilo apo!! kepada pembaca2 sume, jangan hantar lagi surat macam ni. den takkan siarkan, buat mengarut jer. apa ekau ingat MASTIKA ni  pejabat pos ker??? MASTIKA tak suka politik2 ni. nyampah...

samala kita... teman kalau bab2 politik ni teman jawab 'no komen' jer..

5 comments:

  1. hahaaha. selamba je pakcik tu. cayalah..

    ReplyDelete
  2. BIASALA TU...cara meluahkan perasaan...

    ReplyDelete
  3. wow!!sgt teruklah..itu semuakn hak rakyat..kerajaan mne blh amik !

    ubah sistem kpd sistem Islam..terapkn syariah dn Khilafah,hdp dilimpahi rahmat Allah.. :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis