dwatyKNY: jom GELAK sambil CUCI OTAK

Monday, February 28, 2011

jom GELAK sambil CUCI OTAK

Bill telepon rumah yang NAIK MENDADAK menyebabkan si suami juga NAIK BERANG.... suami ini seorang yang kedekut... dia memasang telepon rumah yang canggih pun sekadar untuk menunjuk2...  tp apabila menyedari bill telepon itu melambung tinggi, si suami yang juga selaku ketua keluarga memanggil semua warga rumah yang tinggal di situ untuk berkumpul... 

SUAMI : ini dah melampau!!!!!.... ayah sendiri tak pernah gunakan telephone rumah... ayah gunakan telepon tempat kerja untuk buat panggilan....

ISTERI : saya pun samala bang... saya mana pernah guna telepon rumah... saya guna telepon kat tempat kerja juga kalau nak buat panggilan.... 

ANAK : saya guna untuk sms jer... tu pun jarang!!!! kalau nak buat panggilan saya gunakan telepon tempat kerja juga....

BIBIK : apa yang kalian ribut2 kan... kita semua gunakan telepon tempat kerja... saya juga sama kok!!!

kah kah kah kah
............................................................................................................................

Ali ingin membeli kasut yang berharga RM97.00.... tapi dia takde duit!!!!.... Ali pun pinjamla duit mak RM50.00 dan abang RM50.00... so, Ali kini ada RM100.00... Selepas membeli kasut tersebut.... Ali masih ada RM3.00... RM1.00 Ali pulangkan  pada mak, RM1.00 lagi Ali pulangkan pada abang... manakala baki RM1.00 Ali simpan... so, sekarang Ali hutang mak RM49.00 dan abang RM49.00... masalahnya RM49.00 + RM49.00 = RM98.00... di tangan Ali ada RM1.00... jadilah RM99.00... kalau anda bijak bistari... mana lagi RM1.00???

jgn paksa diri tuk jawab soalan ni
.........................................................................................................................

MENARA apakah yang paling tinggi di dunia???

kenapa ANAK BABI tunduk bila jalan?????

jawab jangan tak jawab!!! 
............................................................................................................................
teka teki teka tekuk, ular mati dalam mangkuk....

5 comments:

  1. yg pasal babi tu sy tau.
    hehe.
    dia tunduk bila brjalan sbb dia malu yg dia tu babi. kan? kan?
    =)

    ReplyDelete
  2. @ syazana... ya betul!!!! tahniah tapi takde hadiah... hehehehe... i follow u jer... bleh kan???

    ReplyDelete
  3. soalan mana lagi singgit tu apa jawapan dia, dah lama dengar soalan2 gini, tapi jawapan tak tau plk...hhehehehhe...apa ye???

    ReplyDelete
  4. @ mush... soalan tu sebenarnya saje nak bagi keliru... RM49+49=RM98-RM97=RM1 kan ali yang simpan...

    ReplyDelete
  5. best teka-tekuk nih! bagi la lg! he..he

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis