dwatyKNY: officeku BERPUAKA???

Monday, February 7, 2011

officeku BERPUAKA???

Minggu ini merupakan minggu pertama 
merangkap dunia baru bagi aku dan staff kat office ni....
organisasi lama dah dibubarkan....
sekarang kami dah masuk fasa lain yang lebih besar...
walaupun kerja still macam biasa tak banyak yang berubah...
just tukar nama jer...
tp banyak juga yang kena buat...
baruku tahu macam ni susah rupanya nak bentuk sesebuah organisasi...
aku sekarang ni pun still Confuse bentuk kerja aku yang baru... 
Beberapa minggu yg lalu aku ada datang office nak siapkan kerja2 lebihan...
ingatkan adala sekerat 2 org yang datang jugak...
tapi rup2anya aku seorg jer...
bila dah sorg2 tu macam2 masuk dalam kepala aku, 
espeacially cite2 misteri nusantara kat office ni...

cecite!!!... cecite!!!... cecite!!!... yelah2!!!... aku cecite la ni, 
dimulakan dengan....


Korg tak rasa tajuk ni seram sangat ker??? ... tetiba aku rasa seram sejuk plak... mak aiiii sejuknya!!... aku belum cite lagi dah sejuk semacam jer office ni... apsal kat luar nampak gelap hah???? baru kul 4 pm....... ler hujan rupanya, patutla sejuk... hehehe

kita continue balik... sebut pasal 'puaka' mesti ingat 'hantu'... sebut pasal 'hantu' mesti ingat HANTWO.. eh silap ingat 'hantu mak limah balik rumah'.... hehehe

wei!!! jgn main2 bleh tak??? cepatla cite!!!!!!

OK2 SERIUS!!!! masa aku mula2 kerja dulu, aku pelikla, apsal la staff kat office ni jarang buat O.T... kalau buat pun dorg akan berkumpul kat 1 unit tu jer... office lain aku tengok ok jer... ada yang balik sambil pukul 10-12 malam lagi... yang langsung tak balik tu aku tak tahula... aku pun malas nak tanya dorg... kenapa, mengapa, apakah???? lantakla, takkan nak paksa dorg buat O.T plak kan????

Dijadikan cerita... satu hari tu aku 'terlewat' balik... masa nak keluar dari pintu utama... tetiba aku terdengar bunyi orang tengah menaip masa nak lalu kat 1 unit ni... aku pun terus blah la tanpa menoleh pun sape gerangannya... esoknya aku cite kat member ofis yang duduk kat unit tu... tengah aku syok2 cite tetiba ada akk F sorg ni menyampuk...

kak F : pukul bape time tu???
aku : dalam kul 7 lebih kot...
kak F : rasanya akk pun tak balik lagi masa tu...
aku : masa tu akk kat mana?? saya tak nampak akk pun??
kak F akk duduk kat meja akk ni la buat keja...

CISS!!! rupa2nya bunyi orang yang tengah menaip masa tu kak F la... teruk aku kena gelakkan oleh budak2 yang duduk unit tu kecuali sorg mamat ni... dia yang dari unit kaunter tiba2 meluahkan sesuatu yang agak lama terpendam... " aku pelikla apasal setiap kali aku datang keja, meja kaunter aku berselerak... walaupun aku dah kemaskan sebelum balik... hari2 pulak tu... kerusi aku letak elok2 bawah meja boleh pulak beralih tempat..."

Suasana yang tadinya riuh kembali senyap... kemudian kak F menyampuk lagi... "akk kan selalu balik lewat tunggu husband akk ambik... masa korg sume dah balik, macam2 yang akk dengar...tu yang akk tanya dwaty dengar bunyi org menaip tu pukul bape??? akk selalu dengar dalam pukul 8-9 pm... ada bunyi pintu di tutup... bunyi org tengah print pun ada...tapi akk buat DERK jer... tak nak kacau... yelah, siang kita yang bekerja... malam 'DORG' plak... hehehe.... (boleh plak akk tu gelak!!!)

Aku dah seram sejuk dah...rupa2nya masa kami tengah khusuk mendengar, ada juga yang pasang telinga... "alamaK kantoi!!! puan dah mai!!! cepat buat kerja!!!" semua pun angkat punggung dan mula beredar ke tempat masing2....

puan : akk ingatkan akk sorg jer yang rasa office ni lain macam???? (puan bahasakan diri dia akk... coz takkan dia nak gelarkan diri dia sendiri puan plak kan???)

OPSSS!!! tak jadi angkat punggung... kami duduk semula dan semua mata fokus pada puan!!! " akk memang tak berani nak buat O.T lepas habis kerja... tapi kalau sabtu ahad tu akk ada juga kekadang datang... minggu lalu pun akk datang, tp macam biasala akk buat keja kat bilik... dipendekkan cerite akk nak pegi toilet... so, akk keluarla ikut pintu depan nak guna toilet public... tak beranila akk nak guna toilet belakang!!... masa akk buka pintu akk terserempak dengan............ pakcik india ni... gaya macam nak pegi kaunter buat urusan sebab ada dokumen kat tangan dia... (untuk pengetahuan korg, dari pintu utama, akan nampak 3 buah bilik di hadapan... sebelah kiri ialah pintu masuk untuk kakitangan sahaja iaitu 'pintu depan' yang dimaksudkan oleh puan... dari situ kaunter tak nampak...kena belok kanan pastu belok kiri... baru jumpa... sebab tu ramai yang sesat!!!hehehe... korg bayangkan sendiri je la!!)... so, akk panggil la dia..."

puan Encik!!! encik nak buat apa???
pakcik india: saya nak buat renew puan...
puan : kaunter tutup la... hari ni kan hari sabtu.
pakcik india : kaunter tutup ka???
puan : yelah!!! macammana encik boleh masuk ni???
pakcik india  : itu guard yang jaga bawah suruh saya naik sini..
puan : aik!!! itu guard tak tau ke hari ni cuti!!! encik datang hari isnin jer la...
pakcik india  : tolongla puan saya datang dari jauh ni....
puan : tak boleh... tak der org keja...
pakcik india  : puan kan ada!!!
puan iye!!! tapi apa2 pun kena melalui kaunter juga!!! sekarang org kaunter semua cuti...
pakcik india saya nampak itu kaunter 7 ada orang.... saya mau pegi sanala tadi, tapi puan panggil saya!!!
puan (tak terkata)

"akk pun apalagi, masuk bilik ambil handbag terus balik... akk suru pakcik india tu tunggu akk, balik sama2"(maksudnya turun ground floor jer sama2... balik rumah lain2)

KECOH jugala office sekejap ekoran dari pendedahan cerita dari puan!!! dan dari situ jugala baru aku tahu kenapa dorg2 ni jarang buat.... OVERTIME!!!! dan aku?? 'ada aku kesah!!' (ceh!!! berlagak) aku still balik lewat... bleh claim O.T... hehe... janji duit masyuk!!!!


Islam tidak menolak kewujudan makhluk halus, malah perkara ghaib seperti kewujudan makhluk halus wajib dipercayai kerana Rukun Iman itu sendiri terdiri dari perkara-perkara ghaib yang wajib diimani. Mengatakan makhluk halus tidak wujud bermakna melakukan satu iktikad yang merosakkan akidah. Malaikat, Jin dan beberapa makhluk halus yang lain di sebut dengan jelas dalam Al-Qur’an. Perbuatan sihir juga di sebut dengan jelas oleh Allah dalam Al-Qur’an dan ia memang mampu dilakukan oleh mereka-mereka yang melampaui batas. Menolak kewujudan mereka bermakna menolak ayat-ayat Allah dalam Al-Qur’an. Menolak ayat Al-Qur’an bermakna kita beriktikad bahawa kandungan Al-Qur’an itu tidak betul. Dengan iktikad ini, kita mencampakkan diri kita dalam perbuatan tidak beriman kepada Allah.. 

renung2kan dan selamat berkerja...

8 comments:

  1. ade sape kat sebelah 2?? xtau.. =P

    ReplyDelete
  2. kalau kat opis memang slalu ade bende2 macam tu kan, kat opis akak pun baru2 nih ade jugak jadik macam tuh,kesan dan akibatnyer, sume orang memang balik punctual before maghrib huhuhu.(eh termasuklah akak jugak tuh hihihi)

    ReplyDelete
  3. sebenarnya kat mana2 memang ada makhluk halus,kalau kita x kacau depa,depa pun x kacau kita!

    ReplyDelete
  4. wah. sian lak kat pakcik india tuh.

    ReplyDelete
  5. @ kay are.... sape kat sebelah??? jeng3
    @ kak map.... office akk pun ada????
    @ teratai.... betul tu...
    @ hazari.... nasibla... datang wrong time.. huhu

    ReplyDelete
  6. salam,
    kat opis saya pun gak benda2 gini... huhu..

    ReplyDelete
  7. Salam dwaty,

    Sesungguhnya makhluk Allah bukan dari kalangan kita sahaja. Tetapi manusia dijadikan sebaik-baik makhluk dengan kurniaan akal fikiran yg sempurna. Syaitan dan jin ada disebut didlm Quran "Minnaljinni Wannas" betul tak. Takut kakak.Hehehe...

    ReplyDelete
  8. @ MLD... rasanya semua office ada kot
    @ kakzakie... betul2...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis