dwatyKNY: it's time for story balik kampung @ KOTA KINABALU

Tuesday, March 22, 2011

it's time for story balik kampung @ KOTA KINABALU

YEAH!!!! inila masanya yang di tunggu!!!! (cettt!!! macamla ada org yang tunggu).... hehehe... CERITERAKU masa kat kampung.... selama seminggu berada di kampung@KOTA KINABALU, sememangnya tak PUAS.... takper bulan MAY ni ada lagi... AHAKZZ.... 


bermula di AIRPORT...(RABU petang)

Ini adalah gambaran masa kat AIRPORT LCCT (aku naik AIR ASIA jer).... aku check in lebih awal dari biasa coz takut 'hampir terlepas flight' lagi, tak nak aku pisang berbuah 2x.... seram beb NAMA kena panggil guna MIC.... pastu SUARA yang memanggil tu plak SOUNDnya GERAM.... hehehe

Dorg sume ni (pic atas) sama dengan aku sedang menunggu ketibaan KAPAL TERBANG AK5112 kul 6.45pm.... tepat pukul 7pm, yang ditunggu tak kunjung tiba, hanya kedengaran ANNOUNCEMENT mangatakan 'KAPAL TERBANG AK5112 yang akan membawa penumpang ke KOTA KINABALU dijangka tiba pada pukul 7.30pmMINTA MAAF atas kesulitan ini'

APA????????????? AK 5112?????? tu flight aku la!!!!!!!!! DELAY la plak!!!! ala 1/2 jam jer pon!!!! Ok tak per.... aku tunggu!!! tada masalah!!! NO HAL PUNYA!!!... 7.45pm.... ANNOUNCEMENT yang sama kedengaran lagi, yang berubah adalah 'dijangka tiba pada pukul 8.10pm'.... PULAKDAH!!!!! ini tak boleh jadi ni!!! 2 kali DELAY!!! kalau DELAY KALI KE3... aku nak tuntut GANTI RUGI!!! tapi.... tiket aku RM 27.00 jer... hehehehe... buat MALU jer kalau tuntut!!!

DELAY punya DELAY... akhirnya aku sampai juga ke DESTINASI TUJUAN tepat pukul 12 tengah malam... korg kirala sendiri pukul berapa aku TERBANG...


keesokkan harinya....(KHAMIS)

Siang aku BUAT TAIK MATA... malam nya plak aku CELIKKAN MATA... layan MOVIE lakonan MAMAT ENSEM kat atas ni dengan MY SIBLINGS...


hari JUMAAT...

WELCOME to KOTA BELUD..... HAH!!! ni la kampung si FELIX AF3.... aku datang sini ikut bapak aku yang ada urusan kerja... dah aku tak buat apa2, aku follow la BELIAU aku tu.... RINDUnya nak tengok SUASANA kampung.... tercapai juga akhirnya!!! apa yang ada dekat KB tu?????

sawah padi yang tak de padi (bukan musim)
lembu yang sedang beristirehat
kerbau yang sedang mandi manda
kuda yang tengah main sorok2

Sebelum SOLAT JUMAAT kami dah berangkat pulang... Aku yang minta balik cepat2, TAKUT beb.... kalau hari dah gelap nanti 'Bkuasa2' keluar!!!



Malamnya pada hari yang sama, kami ke TANJUNG ARU.... lepak2 sambil makan JERUK!!! apa yang aku perhati...... ermmmm.... adalah perubahan sikit, makin ramai yang DATING... EH silap... makin ramai yang DATANG especially FAMILY... hehehe 


budak ni aku CURIGA sikit, dia datang dengan FAMILY atau SORG2...


Keesokannya (sabtu)
pada waktu pagi, aku dibawa ke satu tempat 'melantak@mencekik' yang baru... ini merupakan julung2 kalinya aku jejakkan kaki ke sini... last aku balik, 6 month yang lepas, rasanya tempat tu masih dalam pembinaan... berhadapan dengan SUTERA HARBOUR.. terdapat beberapa restoran dan dalam banyak2 restoran tu kami memilih...


apa yang BEST kat sini???? ermmmmm... HAH!! ada WIFI... hikhikhik... tak yah susah2 aku pegi MECD @ kepsi makan... makanannya pun bolehla masuk TEKAK!!!.... sambil makan boleh kira kereta yang lalu lalang....

malamnya pulak, kami sekeluarga ke 1BORNEO.... mak aku kata ada KONSERT sedang berlangsung.... setahu aku dah lama tak de konsert kat SABAH.... 


OOOO.... konsert SURIA FM rupanya.... patutla, suara pengacara dia macam kenal jer... LINDA ON.... PENTASnya dibuat diluar.... ramai juga artis yang membuat persembahan...  STACY,ADAM dan ADIRA sudah semestinya dijemput.... tp, entahla aku tak teruja plak nak tengok... so aku pun masukla dalam SHOPPING KOMPLEKS tu cuci2 mata....


hari AHAD....

Inila DESTINASI seterusnya.... BBQ di SUNGAI KIBUNUT, PENAMPANG.... sebelum masuk kena baca PERATURAN2NYA dulu (pic atas)... dan bayaran yang dikenakan RM 1 sekepala... murah jer... ni juga merupakan kali pertama aku datang sini.... hehehe.... apa yang best kat sini ialah air sungainya yang JERNIH dan SEJUKKKKKK!!!!! walaupun matahari terik, airnya still SEJUKKKKKKKKK!!! BEST!!!!

tempat ni juga sesuai dijadikan tempat PERKELAHAN

MAKANAN sememangnya WAJIB dibawa!!! tp korg jangan pelik plak tengok tempat pembakar KEPAK AYAM kat atas ni... ni bapak aku punya kerjala... tempat pembakar sebenar dia lupa letak kat mana... so, penutup KIPAS tak terpakaila yang jadi mangsa... hahahaha!!! BELIAU aku tu memang KREATIF...  baginya TIADA YANG MUSTAHIL... hehehe...

korg kalau nak datang sini, kena rujuk RAMALAM KAJI CUACA dulu.... cuaca panas dan cerah, sesuaila... tp kalau cuaca gelap macam nak HUJAN, baik tak payah pegi... KENAPA??? tengok pic kat bawah ni... SEBELUM dan SELEPAS hujan....

sebelum
selepas


hari ISNIN...

SHOPPING TIME.... hehehe.. korang perasan tak TIANG2 dalam pic atas ni... itula yang menarik perhatianku sebelum masuk ke dalam SURIA SABAH... hasil SENI boleh dilihat pada tiang2 tersebut... tak jelas???? cuba tgk bawah ni... jelas dah kan???

tempat ni dah lama TERBIAR, tp bila dah di corakkan, jadi TUMPUAN

dari pagi sampai ke petang dan bermula dari SURIA SABAH aku heret MAK aku ke beberapa shopping kompleks yang lain....

PENATnya tak terkira...
SAKIT KAKI sudah semestinya...
dan DUITnya habis la juga...


Esoknya... hari SELASA
aku dah SERIK nak SHOPPING.... aku nak duduk rumah jer.... penghuni rumah yang lain sume dah pegi keja.... tinggal aku dan MAK.... AMAN hidup.... tengah aku syok2 layan MOVIE.... jiran sebelah bagi salam.... "boleh tolong jaga YIPPY jap???".... dia suru jaga anak diala plak.... dah jadi BABY SITTER... nasib baik YIPPY tu comel dan senang di jaga....




Masa untuk BALIK..(RABU malam)

Sebelum ke AIRPORT aku sempat dibawa ke satu tempat yang juga bagi aku agak BARU di PANDANGAN.... PERTUNJUKKAN AIR PANJUT di WAKTU MALAM.... kalau dekat KL, kita boleh saksikan di KLCC.... tp malangnya, tiada PERTUNJUKAN malam itu, alasannya baru nak isi air.... huhuhu... bukan REZEKI aku!!!!.... well,  NEXT time boleh tengok apa!!!!

nila tempat panjutan air tu... tapi airnya TAKDER...

20 comments:

  1. huhuhu best ba balik kampung sekali sekala...eh tapi betul ka d kawasan KB tu ada BKuasa2...sbb kan thn lalu aku penah drive ba dr kk ke kudat...kami dr kk jam 7mlm gitu...limpas di KB sdh jam 8 lebih la...tp xda jgk apa2 la yg kami nmpk...

    ReplyDelete
  2. waa.. seronok jenjalan kat sabah ni...

    Bkuasa2 tu apa erk?

    ReplyDelete
  3. haha, makin lawa pula tau tempat terbiar sebelah suria sabah tu~

    ReplyDelete
  4. @ NOR... dia kuar ikut time kot... selalunya tengah malam... hehehe

    @ SB... nak ckp ke tak ek??? ermmm dia macm hantu gak tp kepala jer.... eeeeee seram....

    @ Eal... sepanjang jaln dari PELABUHAN - WAWASAN PLAZA dah banyak perubahan... cantik sangat...

    ReplyDelete
  5. wah... penuh dgn aktiviti ye... seronoknya

    sungai tu nmpk menarik... dah lama saya tak mandi sungai... hehe

    ReplyDelete
  6. huiiihhh..panjangnye...kenapa tak wat bahgian demi bahagian?hehe...jgn marah aaa


    hottest entry di blog khalis :
    orang yang tak mempunyai tangan,tetapi hebat

    paku dan budu mat saleh cakap melayu

    ReplyDelete
  7. wah...bestnya balik KK...
    AA mmg selalu delay...menyakitkan hati je...huh!!

    ReplyDelete
  8. uihh..
    bahaya mandi jeram ngan sungai..camtulah jadinya..

    means penanggal la ye..eiii..serammmm

    ReplyDelete
  9. kalau xnak komen ape2.. leh x? ngah jeles gile ni.. dah r x pernah jejak lagi negeri sabah tu.. ntah bile.. yang lagi sadis, naik flight pun x pernah tau.. uhuk T_T

    ReplyDelete
  10. amboi panjang nyer citer.. haha..
    nace sparuh dulu..
    esok2 sambung lagi..

    nak kene taruk penanda nie..
    ha3

    ReplyDelete
  11. @ MLD...aktiviti wajib.. rugila balik kalau x jln2.

    @ MY KHALIS... entah cam malas plak nak bahagi2kan.. sekali baca... sekali post... next time kot baru aku buat part2...hehehe

    @ WAHIDAH... tau takper AA tu selalu DELAY... nak naik MAS... mahal la plak..

    ReplyDelete
  12. @ NURKASS... eh mana tahu??? serammm

    @ LADYZUL... BEST!!!

    @ KAY... ler ye ker???? next time kalau nak melancong p la SABAH... tak rugi tau!!!

    @ QAMARUL... OK BAH KALAU KO!!! bacala ulang2 pun takper...

    ReplyDelete
  13. bestnya blk kg....akak pergi sabah last year ttp jz kt KK je..xsmpt nk jelajah tmpt lain.

    ReplyDelete
  14. wah, banyaknya aktiviti!!! semuanya menarik!! zana lak yg excited tgk gambar2 tu semua.. bilalah zana nk gie bercuti kat sabah ni..

    ReplyDelete
  15. @ NZA... best kak... ala kak kk pun dah banyak tempat boleh jelajah...

    @ ADIEYZA... tu baru tgk gambar... kalau depan mata takut zana tak nak balik plak... heheh

    @ coffee.. seronok sangat...

    ReplyDelete
  16. thanks for visiting my blog. enjoy your life in your hometown:)

    ReplyDelete
  17. It's remarkable to pay a visit this site and reading the views of all colleagues concerning this article, while I am also keen of getting knowledge.

    my website - african mango australia

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis