dwatyKNY: result SPM, aku dapat..........?????

Thursday, March 24, 2011

result SPM, aku dapat..........?????

assalamualaikum sume....


semalam, merupakan hari yang ditunggu2 penuh debaran oleh semua pelajar yang telah menduduki SIJIL PELAJARAN MALAYSIA tahun 2010... hari untuk mendapatkan keputusan yang bakal menentukan masa depan mereka...  aku rasa ada dikalangan budak2 ni yang tak tidur malam memikirkan apala agaknya keputusan yang diperolehi.... well, aku dulu pun macam tu jugak... tertidur, terjaga, tidur balik... jaga lagi.... pendek kata tak nyenyakla....


pelbagai ragam yang kita boleh lihat di kaca tv semalam... gembira, teruja, terharu, tak puas hati pun ada coz tak sampai target.... dia target 11A+... tp dia dapat 10A+,1B+.... HAH??? tu pun tak puas hati ker??? biar betul??? budak2 sekarang ni makin bijakla... kenapa ek??? ni mesti pengaruh SUSU TEPUNG... dalam perut pun dah minum SUSU ANMUM.... masa zaman aku dulu, NESPRAY jer yang ada.... zaman sebelum aku plak rasanya SUSU CAP JUNJUNG jer.... hehehe..


tiba2 teringat plak zaman sekolah2 dulu... teringat masa aku pergi ambik sendiri RESULT SPM aku tu.... masih dalam kenangan... orang lain dah berebut2 nak ambik, aku masih boleh duduk lagi tengok gelagat kawan2 yang lain... nervous beb!!! takut pun ada... yelah.... aku ambik subject yang aku tak minat... SAINS TULEN!!!! So, keyakinan tu kurangla... masa tu kalau LULUS jer pun... aku dah bersyukur sangat2... yang aku target A pun subject fav aku, matematik...


tak pasal2 aku jadi BUDAK SAINS... ada 9 subject semuanya... 5 teras + 4 lagi aku kena paksa ambil... KIMIA,BIOLOGI,FIZIK dan ADD MATHS.... tuhan jerla yang tau macammana sakitnya otak aku nak menghafal formula2 tu sume... kalau ikutkan hati, aku nak tukar ke PRINSIP AKAUN... tp cikgu kata :-

"kalau kamu dari PERINSIP AKAUN, pastu nak sambung belajar dalam bidang SAINS, susah nak dapat!!!... tapi, kalau kamu dari SAINS TULEN nak sambung ke bidang lain.... senang dapat!!!"..  

cikgu tu tipu ke tak.. aku tetap kata CIKGU MESTI BETUL... (tapi betul ker??? sape cikgu??? tolong jawab)... so, aku pun sahutla cabaran dan hasilnya result SPM aku = ALL CREDIT....bangga siut... TERIMA KASIH CIKGU... jasa mu dikenang...


kesimpulannya disini, dimana ada kemahuan, disitu ada jalan.... 


berbalik kepada result SPM semalam.... keputusan SPM meningkat lagi... TAHNIAH kepada semua pelajar dan guru.... apa yang menariknya tahun ini, keputusan juga boleh disemak mengunakan SMS... so, kepada ibubapa yang risau anak2 tak nak bagitau result dorg... ibu2, bapak2 bolehla menyemaknya sendiri dengan....
  • Menaip SPM RESULT [NO KAD PENGENALAN] hantar SMS ke 15888
  • contoh :  SPM RESULT 701010011010 hantar SMS ke 15888  


Nak tau RESULT SPM sebenar aku???? hehehehe.... 

19 comments:

  1. ooo leh check thru sms rupanya..baru sy tauuu

    ReplyDelete
  2. apa lagi, bgtau ler results spm dulu2 tu... kekeke...

    ReplyDelete
  3. zana dulu ambik result SPM hari ke2.. sebab xnak jumpa ramai member masa hari pertama.. hihihi..

    ReplyDelete
  4. @ ALMADE... takde la gempak saggat cukup2 makan jer...

    @ KHAIRUL... teknologi kan dah canggih... guna jari pun boleh...

    @ noor... KENAPA MAU MALATOP???

    ReplyDelete
  5. @ SB... malu la nak ckp... hikhik, 4A jer.. yang lain tu... B,C... subject apa yang C... BIARLA RAHSIA... hehehe

    @ ADIEYZA... oooo, ni mesti tak nak org lain tahu result zana erk???? kantoi!!!

    ReplyDelete
  6. yupp!! setuju dik kalau kite ade kemahuan musti boleh punyer kan kan/

    wah zaman skang sungguh teknolgi dan moden kan, sume bende di hujung jari jer kan kan huhuhu

    errr errr kalau nak kongsi bape dapat ape la salahnyer hihihi :P

    ReplyDelete
  7. tabik spring kat student yg dpt straight A tu...mmg handal....

    ReplyDelete
  8. @ MAPPIAU... ala kat saya x dpat straight A... 4A jer...

    @ WAHIDA... tu pandai2 budak skrg ni...

    @ RM... tahniah tuk saya ker???? hehehe

    ReplyDelete
  9. tahniah2...plh lah sains tulen..bagus.

    ReplyDelete
  10. tahniah ye...huhu spm saya cukup makang

    ReplyDelete
  11. mesti power result die dulu ni kan?? hee

    ReplyDelete
  12. teringat kenangan panjat pagar sekolah dulu..hehehe

    Dalam Tandas Pun Boleh

    ReplyDelete
  13. debaran mrk dh brakhir ttp saat ini ada yg trsenyum pjg n ada yg brduka nestapa...

    akak dulu pn dlm aliran sains ttp mmg betul cz peuangnya luas n cerah....

    ReplyDelete
  14. @ ZOEY... ni mesti ambik sains tulen gak kan???

    @ IMANSHAH... spm tu PERMULAAN jer...yang result cukup2 kalau bijak tentukan masa depan boleh juga hidup senang... janji usaha..

    @ KAY... power tangers jer...hikhikhik

    @ HENRY... ni kalau panjar2 pagar ni mesti KAKI PONTEBG... nakal ek???

    @ PUTERADUYUNG... kenangan terindah!!!

    ReplyDelete
  15. @ NZA... oh jadi betulla kata cikgu tu!!!! SAYA ambil sains tulen tp skrg keja kewangan... hikhik

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis