dwatyKNY: UWEAKKKKK!!!! aku terminum SUP LIPAS!!!!

Monday, March 28, 2011

UWEAKKKKK!!!! aku terminum SUP LIPAS!!!!

pertama sekali, aku nak bagitau yang ENTRI kali ni bukanlah nak menutup periuk nasi org @ pun memburuk2kan KEDAI MAKAN sekaligus TEMPAT dimana terletaknya kedai makan tersebut... ini adalah sekadar luahan hati dan perasaan aku yang menjadi mangsa keadaan  seterusnya...


bagi aku dimana2 pun 'benda' ni pasti ada!!!... tak kirala luar bandar ker... dalam bandar ker... even luar negara pun mesti ada punya.... bezanya sama ada kita perasan @ pun tidak... yang tak perasaan tu maybe coz sedap sangat kot!!! yelah, ada 'perisa tambahan'... sampai makan pun tak ingat dunia... hehehe... dan akhirnya, aku tak sangka... terkono batang hidung sendiri!!! kat mana???? MELAKA BANDAR BERSEJARAH!!!!


cerita sabtu lalu... aku n the geng (cikDYANA, cikTOT, cikBELUT)  pegila CUTI2 MALAYSIA.... sebelum ke destinasi sebenar, kami ke bandaraya MELAKA terlebih dahulu.... mencari pengalas perut!!! kami memilih tempat makan di sebuah SHOPPING KOMPLEKS terkemuka yang terletak di pusat bandar.... oleh kerana pilihan makanan FAST FOOD tak banyak... kami sepakat ke FOOD COURT... Aku dan cikDYANA memilih gerai makan yang sama, makanan bergoreng.... manakala member 2 org lagi memilih gerai makan berlauk....


sebelum aku cerita lanjut.... aku nak bagitau 1 info dulu (walaupun ramai yang dah tahu).... di SABAH, restoran yang menyediakan menu bergoreng seperti NASI GORENG, MEE GORENG dsb... SUP akan diberikan sekali... tak perlu minta!! confirm dapat punya, sebab ia dah termasuk dalam  package... begitu juga di SARAWAK... di SEMENANJUNG plak... maybe ada, cuma aku yang tak jumpa lagi restoran sebegini.... order NASI GORENG dapat SUP.... bak kata pepatah 'LAIN TEMPAT, LAIN CARANYA'.... takkan semua tempat sama jer... mestila lain daripada yang lain... dan perbezaan itula yang akan menjadikan sesuatu tempat itu UNIK!!!


berbalik pada cerita aku tadi... aku memilih gerai makan bergoreng tadi pun coz ada sup!!! sup apa??? SUP HERBA!!!... aku pun orderla NASI GORENG SEAFOOD + SUP HERBA + TELUR MATA.... cikDYANA plak order NASI GORENG CILIPADI + SUP HERBA + AYAM GORENG... 15 minit kemudian makanan pun siap...


first time ni aku minum SUP HERBA.... sekali rasa... mak aiii!!! MASIN GILA2, sejuk pulak tu!!! aku surula cikTOT rasa.... yup!!! MASIN SESANGAT... aku makan nasi gorengnya plak... YA ALLAH!!! 2x5 masin!!! cuma tak seteruk SUPnya... cikDYANA pun mengalami hal yang sama... disebabkan dia terlalu lapar, dia bantai jer!!!!


tiba2 cikTOT perasan 'something' dalam sup... ada rambut katanya!!!.... aku pun apalagi, tunduk dan tenungla sup tu dalam2.... tu buka rambut!!! tu LIPAS punya MISAILA!!! LIPAS KECIK tu dah lemas dalam sup aku!!! UWEAKKKKK!!!! warna dah sebijik dengan bawang goreng yang ditabur.... tu yang tak perasan.... aku pun bawa sup tu pegi gerai tu semula tunjuk pada pekerja dia!!!

klik tuk besarkan.... uweakkkk!!!


pekerja : kenapa kak???
aku : sup ni ada lipas la!!!
pekerja: (terkedu sekejap... muka plak dah cuak)
kami ganti yang baru ya???
aku: tak payahla!!! sup tu pun MASIN SANGAT!!! (ambik kau!! pastu aku blah.)


ok tak aku cakap macam tu??? tak kejam sangat ker??? ok la tu dari aku ckp yang aku ni pegawai KPDNKK (walaupun sebenarnya tak!!)... maunya dia lagi takut...

aku yang dah tak lalu makan tergerak nak jengguk SUP cikDYANA plak... kot2 ada ekor tikus ker.... hehehehe



aku : EH... tu pun buka lipas ker??? cuma saiz dia lagi kecik dari aku punyer!!!
cikDYANA : mana?? mana??? eeeeeeeeee... nak kena juga dorg ni dgn aku!!! aku habis makan, siap ko!!!



kami terpaksa buang air sup tu dulu baru lipas tu timbul



cikDYANA : dik!!! korg ada check ker sup tu dulu sebelum bagi costomer??? yang ni pun ada lipas juga!!!
pekerja : sorry kak!!! sorry kak!!!
cikDYANA : check dulu yang kat dalam dapur tu sebelum bagi org makan!!!
pekerja : baik kak!!!
cikDYANA : ingat jangan buat lagi!!!
pekerja : sorry kak!!!




WAH... cikDYANA lagi garang dari aku!!!... kalau dalam sup tu tadi ada lipas yang besar @ tikus.... aku dah panggil ADUAN RAKYAT TV3 ambil berat... buat liputan!!! kiranya ada hikmah jugala SUP tu masin... takla aku hirup sampai habis... hehehe... aku rasala... sup tu tak kena tutup kot... dibiarkan jer terbuka!!! kebetulan pulak ada sepasang lipas yang tengah gaduh besar kat atas siling... si jantan nekad BUNUH DIRI, si betina nak JOIN SEKALI... jadila Romeo n Juliet!!! si jantan dapat kat aku... si betina dapat kat cikdyana... 


ermmmm korg rasa PATUT tak aku buat ADUAN??????????
PATUT tak PATUT.... cikTOT dah pun buat ADUAN!!!
NASIB EKAULA!!! 

13 comments:

  1. nak bagi org mkn biar la jujur, bersih dan amanah..kalau mati dek racun yg lipas tu bwk?x ke naya..

    ReplyDelete
  2. subhanallah..
    berniaga nak untung jek diorang ni..
    mmg patut pun buat aduan..kalau tak diorang buat sambil lewa jek..takkan dah terhantuk baru nak tengadah kan..kesiankan diri sendir dulu baru kesiankan org lain..go on dik..

    ReplyDelete
  3. @ SM... lipas ada racun ker??? waaaaaaaaa!!!

    @ khairul... NI BUKAN TAKAT KAKI... ni satu badan lipas aku terminum!!!!

    @ nurkass... sebagai pengguna kita ada hak!!!

    ReplyDelete
  4. mmg bongok kan darma!!mencik²!tanak aku mkn kat ctu lg!!

    ReplyDelete
  5. huwaaa!! sadisnya tgk sup ko tu...uweekkkk!! aku lak yg nak muntah ni...

    ReplyDelete
  6. adoii dikkk kalau akak .. mau akak gi jumpa tukang masak kat dapur terus komplain pada owner dia .. cakap kat budak2 nie bukan ada gunenya dik .. erghhhh kembang tekak akak huhuhuh

    ReplyDelete
  7. @ diy... aku lagi la... alergik dah tempat tu...

    @ wahidah... memang sadis!!!! uweekkk

    @ ieda... kami dah komplen kat KPDNKK... harap2 ada tindakan...

    @ SB... KITE BAKOR JER!!!!

    ReplyDelete
  8. buat jer aduan dik bagi dieorang sedar dan akan lebih alert lagi dengan kebersihan makanan.
    Yang nak makan tuh bukan binatang manusia ishhh laaa

    *geli geleman dah tekak ni ish ish ish*

    ReplyDelete
  9. oh. benda ni boleh bikin hangin ni. lebih2 lagi kalau dah hirup / makan sebahagian makanan tercemar tu... uwekkk

    latest : Video Tarian Tiang/Pole Dance Yang Fail

    ReplyDelete
  10. @ kak MAP... dah buat pun... hehehe

    @ HYDE... aku dah hirupla.... waaaaaa tercemar tekakku!!!!

    ReplyDelete
  11. alamakk!!
    patut ko report ni..
    takut nanti de jugak org lain yang kenaa..
    pernah kena jugak weyy dulu..
    kat cafe yg terkenal lagi tuh..
    sekali nasi goreng USA de lipas..
    duk bergaul dgn daging..
    welkk!!
    nak muntah!!
    choiiii!!

    salam singgah dari mummy weiyda!!♥
    keep it up blogging ya dear!!♥
    (◕‿◕✿)

    hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis