dwatyKNY: BROGA HILL... here i come!!!!

Tuesday, April 12, 2011

BROGA HILL... here i come!!!!

ceritera dihari minggu.... 
ketika matahari masih lena dibuai mimpi...
aku gagahkan juga diri ini untuk bangun seawal pukul 4 pagi...
agak payah juga bagiku kerana aku tidur lewat....
lewat kerana mata tak boleh lelap... 
asyik teringat2 cerita yang ku tonton pada malam harinya dalam gelap..
"assalamualaikum... kum... kum" 
( seram beb!!!)


seperti yang telah dirancang...
gerakan harus dimulakan ketika matahari masih belum menampakkan sinarnya...
pengesahan kehadiran seramai 12 org di buat di satu persimpangan...
setelah kesemuanya yang terlibat melaporkan diri...
XPDC menawan BUKIT BROGA pun bermula.....


diawal perjalanan...
kami meredah ladang kelapa sawit serta hutan yang dikelilingi semak dan samun..
pendakian tanpa stretching memang cari penyakit namanya...
aku sempat lagi mengeluarkan sisa2 makanan semalam...
jantung berdegup lebih laju dari biasa....
 dan muka pucat lagak nak pengsan...
aku berhenti sebentar untuk mengurangkan semput didada...
setelah semuanya kembali normal...
aku meneruskan pendakian...

tingginya nak naik!!!! chayok2
nyesal tak bawa payung macam aunt ni.... boleh jadikan tongkat
yes... aku kini berada di kaki bukit...
sampai juga akhirnya...
apalagi... posing la....
mamat2 atas batu bukan team kami... so, abaikan
sungguh indah pemandangan dari atas bukit
dapat plak tu meyaksikan matahari yang mulai terbit..
jom main sorok2 atas bukit.... chakk!!!
jangan tiru aksi ini... nanti sakit pinggul..
we love to be here
i'm flying without wings
nyamannya tak terkata sampaikan mamat sebelah batu tu pun boleh tido...
tiada kata yang mampu ku ucapkan selain SUBAHANALLAH...
apabila melihat keindahan ciptaan YANG MAHA ESA...
cantik, mempesonakan dan mendamaikan...

okla matahari pun dah naik... 
tapi kami dah tak larat nak naik ke puncak sebenar iaitu PUNCAK BROGA... 
(puncak yang berada dibelakang)

meh la kita turun sebelum matahari atas kepala...
geng yang lain.. entah mana perginya... 
rasanya ada yang dah sampai puncak broga... 
ada juga yang dah sampai kereta...(coz, dah tak larat nak daki)

baru ku tahu nak turun lagi susah dari nak naik...
lutut menggigil habis...
nak juga try buat slide.. 
tapi takut kang langgar batu...


walaupun tak sampai PUNCAK BROGA (first time la katakan)
XPDC yang ku sertai sememangnya tidak mengecewakan....
insyaallah kami akan datang lagi...
bukan saja BUKIT BROGA...
GUNUNG TOK WAN pun akan ku tawan...
(ermmm.... ye lah tu!!!!)


macammana nak daki GUNUNG KINABALU???... kalau BROGA pun dah SEMPUT!!!

15 comments:

  1. Amboi2..sukanya dia duk puncak Broga Hill..hehe..cntik view kat sana =)

    ReplyDelete
  2. kat mana ni dik? emm ramainya cam semut dah...

    ReplyDelete
  3. @ RYNA... suka sesangat...

    @ MAYA... bukit broga, semenyih...

    ReplyDelete
  4. masih belum berkesempatan menjejak ke sini huhuhu

    ReplyDelete
  5. wahhhhh..
    bestnyer...cantik pemandangan kt situ..

    ReplyDelete
  6. owh...1st time erk sampai...
    DVII dan kawan2 rancang nak nek bukit broga tapi xsampai2...Kuching juga sampai dulu...HiHiHi


    Layari juga update terbaru
    Cuti - Cuti Malaysia di Bandar Kuching, Sarawak

    ReplyDelete
  7. @ warna... pegila tak rugi... best sangat...

    @ kak nurkass... cantik sangat

    @ DEFARHANO...saya tak sampai kuching lagi... huhuhu

    ReplyDelete
  8. xtvt mcm nie kalau ramai2 syok kan .. x risau sgt cuma kena hati2 jerlah :)

    ReplyDelete
  9. cantiknya view...ramai jugak blogger dah panjat bukit tu ye...

    ReplyDelete
  10. wah..
    seronoknya memanjat ramai2..
    hirup udara segar kt atas sana..
    fuh..

    ReplyDelete
  11. Akviti yang sangat menyeronokkan; kita seolah bersatu dengan alam...

    ReplyDelete
  12. cantik,.. adoi...asyik dengar kawan2 je cerita.. bila lah diri sendiri nak jejak... grrrr....(-_-")

    ReplyDelete
  13. @ ieda ... yang penting kena stretching..

    @ wahida ... agaknya dah ramai kot...

    @ toyolkiut.. sungguh nyaman toyol.. eh kiut...

    @ keasa minda.. sambil memuji keindahan ciptaan ALLAH...

    @ Khuzrin Kamarudin .. aik tak jejak lagi ker... pegila best!!!

    ReplyDelete
  14. Menuju puncak.. eh eh tak sampai la pulak... Anyway very nice place..

    ReplyDelete
  15. tak sampai puncak la @Mie,awal2 dah tersingkir... hehehehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis