dwatyKNY: Memuja-MU begitu indah.....ya ALLAH!!!

Friday, April 29, 2011

Memuja-MU begitu indah.....ya ALLAH!!!

Di hari yang indah ini, hari jumaat...  iaitu penghulu segala hari... marila kita sama2 bermusahabahkan diri dengan mendengarkan lagu dibawah ini dan hayatila liriknya yang tertera pada setiap gambar...

KebesaranMu by ST12




Sesungguhnya amalan yang mula-mula sekali dihisabkan seseorang pada hari kiamat mengenainya ialah sembahyangnya, jika sembahyangnya diterima, maka sesungguhnya beruntung dan berjayalah ia.... Allah berfirman... Sesungguhnya, solat itu tiang agama, sesiapa yang mendirikannya dan menjaga kesempurnaannya, maka dia membangunkan agama, tetapi sesiapa yang meninggalkannya, maka dia meruntuhkan agama (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)... Sesiapa yang menjaga kesempurnaan solat fardu termasuk memperbanyakkan solat sunat, nescaya akan memperoleh kebaikan dan kesenangan di akhirat ketika hari pembalasan. Ini bermakna, solat menjadi syafaat (pemberi pertolongan) kepada dirinya ketika amalan dihisab untuk menentukan sama ada seseorang itu ahli syurga atau neraka..... 



Kebesaran-Mu Tuhan


Kita seringkali berALASAN untuk tidak menunaikan solat... baju kotorla... panasla... sibukla(termasuk aku) ... tempat tidak selesala... takde masjid @ suraula... dan yang paling menyedihkan apabila takut digelar terlalu ALIM oleh kawan-kawan..... Masyaallah......... cuba kita lihat gambar-gambar(jarang dilihat) diatas... Subahanallah... ditempat parking, digurun, dipadang, diladang, dijalan raya, diatas batu, ditepi laut even dikhalayak ramai pun.... apabila  Allah s.w.t memanggil untuk solat... mereka segera kerjakan tak kira dimana pun jua termasukla kanak2 dan mereka yang kurang upaya... persoalannya.... MAMPUKAH KITA JADI SEPERTI MEREKA???


Mungkin kita tidak perlu jadi seperti mereka... kerana kita hidup disebuah Negara Islam yang aman... dimana2 pun pasti ada tempat2 yang telah disediakan untuk beribadah... jadi, tiada alasan untuk PONTENG SOLAT... sebaliknya bersyukurla kerana menjadi rakyat MALAYSIA...


sumber dari:
KEMUDAHAN itu adakalanya MELEKAKAN manusia

26 comments:

  1. Masya-Allah hati kakak digaru sayu dan syahdu melihat paparan.

    Moga kita tergolong seperti mereka yg tidak lalai menjalankan kewajipan selagi nafas ada dijasad.

    ReplyDelete
  2. subhanallah..
    sayunye hati ni..
    rindunya pada yg esa..

    thanks dik..

    ReplyDelete
  3. lagu2 nasyid yg memuja kebesaranNya juga best didengar..

    ReplyDelete
  4. sungguh sayu hati ni mengenangkan diri ini banyak dosa..:(..semoga hidupku islam matiku islam..semoga kita semua sentiasa ingat pada-Nya..nice info awk

    tq awk..semoga Allah s.w.t sentiasa merahmatimu..

    ReplyDelete
  5. Mekasih share...
    Semoga dirahmati ALLAH selalu.. :)

    ReplyDelete
  6. terasa sayu di hati dgn entri ni.. bila cinta kpd Allah swt mengatasi segalanya,solat tu pasti jadi mudah untuk kita..dan solat itu terasa amat indah sekali.bahagianya xde di mana2.

    tp kalau kita meletakkan dunia di tempat pertama,solat tu akan terasa amat sukar dilaksanakan.

    sama2lah kita renungkan.
    semoga Allah swt memelihara diri kita dan kita tergolong dlm golongan hamban-Nya yg beriman. amin..

    ReplyDelete
  7. Tak kira tempat dan waktu ....

    ReplyDelete
  8. semoga perjalanan hidup kita diberkatiNYA dan semoga solat kita diterima olehNYA.

    ReplyDelete
  9. Dwaty..
    Terima kasih kerana selalu beri ingatan .....akak suka baca...
    Waty..memang kita selalunya lalai dan alpa ...terlupa untuk mensyukuri nikmat yg. diberikan olehNya...dan sungguhhhhh!!!...tiada alasan untuk kita meninggalkan solat...mahu dengan tidak saja......semoga akak selalu diberi petunjuk olehNya...

    ReplyDelete
  10. woot.. woot... sibuk seket lately..

    sori, komen tida kena mengena ngan entri.. heehhe

    ReplyDelete
  11. Di mana mana kita boleh sembahyang janji tempat itu bersih...

    Sedap lagu tu...



    Handphone untuk orang buta

    ReplyDelete
  12. semoga apa yg kita lakukan mendapat keredhaan dariNya

    ReplyDelete
  13. khalis nampak alasan takut dipanggil alim oleh kawan2 yang banyak membuatkan mabnusia malas solat

    ReplyDelete
  14. YaAllah..adakah engaku redhai setiap apa amalan yg aku lakukan...

    ReplyDelete
  15. terasa orang disini kehkehkeh

    ReplyDelete
  16. Allahu Akbar....

    alhamdulillah....

    saya sayang Allah...;-)

    ReplyDelete
  17. huhu..sedih pulak bila baca =(

    jom join contest sempena hari ibu

    http://norlida89.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. yup...btol tu... tiada alasan untuk ponteng solat...

    ReplyDelete
  19. terbaik!!!

    saLam kenaLan...dr segmen Ben! huhu.. nice blog!(^_^)

    sudi2 lah lawat kiter plak ye


    http://themrizzo.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. subhanallah beruntung bagi orang yang menjaga solatnya.. Semoga kita semua termasuk dalam orang yang beruntung itu.. Usaha yang terbaik untuk menjadi mukmin yang terbaik :)

    ReplyDelete
  21. entry yang memberi pengajaran utk kita berfikir.(termasuk aku) terima kasih.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis