dwatyKNY: SABUN so SWEET... SOFA so GOOD....

Tuesday, April 26, 2011

SABUN so SWEET... SOFA so GOOD....

Pernah DENGAR penyakit PICA???  pernah JUMPA pesakit PICA??? tak pernah??? samala!! aku pun tak pernah jumpa coz aku tak tau pun penyakit PICA tu apa??? minggu lalu baru aku tahu apa itu PICA... 


Pesakit PICA ialah sesiapa yang mempunyai penyakit ini selera makannya akan bertukar menjadi pelik... pelik yang macammana??? pelik kerana dia ketagih untuk makan makanan yang bukan makanan iaitu tidak mempunyat ZAT!!! buat masa ni itu je la yang aku paham maksudnya... maksud yang lebih details korg pandai2la carila sendiri...  ok mari kita berkenalan dengan mereka yang mengidap penyakit ini....




Tempestt Henderson seorang pelajar kejururawatan dari negeri Florida, berumur 19 tahun... dikesan sebagai pesakit PICA kerana suka makan SABUN dan SERBUK PENCUCI!!! gadis ini akan memakan lima ketul sabun dan serbuk pencuci setiap minggu kerana baginya "sabun dan serbuk pencuci itu sangat manis!!!".. betul atau tidak??? korg...... JANGAN MEMANDAI PEGI RASA!!!! sabun masuk mata pun dah rasa pedih, apatah lagi masuk perut...

Dia mula jadi penagih sabun selepas dia berpisah dengan kekasihnya dan seterusnya ketagih selepas dia menjilat serbuk pencuci yang ada pada jarinya... Doktor yang merawat, meminta supaya gadis ini mengingati benda lain semasa dia ingin memakan sabun.. doktor juga menyarankan dia supaya pergi berjalan2 dan mengelak daripada pergi ke tempat yang mengandungi sabun seperti bilik mandi dan kedai dobi... (habis tu macammana nak mandi??)....Tempestt kini dalam proses pemulihan dan dia berharap tidak akan menjadi penagih sabun dan serbuk pencuci buat selama-lamanya... berjaya atau tidak... kita tunggu dan lihat...




Adele Edward, ibu kepada 5 orang anak yang berusia 31 tahun berasal dari Bradenton, Florida,U.S ni pulak suka makan sofa... SOFA??????? biar betul???? betul la!!!! tahun lalu jer dia dah telan 7 biji sofa!!! eh silap.. 7 buah sofa dengan membuka sarung sofa tersebut dan mengoyak-goyakkan isi sofa tersebut lalu memakannya kerana baginya sofa.. "sungguh lembut rasanya!!!"... sofa tu memangla lembut... empuk lagi, tu yang tido pun sodap!!!

Dia mula ketagih diawal usia 10 tahun, kerana tertekan dengan ibubapa yang bercerai ketika itu.. pada mulanya dia hanya suka2 kerana melihat sepupunya mengoyak2kan cebisan sofa tapi tak sangka akhirnya dia pun terjebak sama.. Adele pernah pengsan dan telah menjalani pembedahan apabila saluran ususnya tersumbat... dia sendiri telah dimaklumkan oleh Doktor bahawa hayatnya tidak akan lama sekiranya dia masih belum insaf.. justeru itu dia berazam untuk berhenti memakan sofa dengan memasuki pusat pemulihan golongan orang-orang yang mengalami tabiat pemakanan pelik...



nasib baik aku ketagih TEH jer... sehari tak minum rasa tak SAH...

21 comments:

  1. macam2 penyakit pelik ni...I ni ketagih memblog je tp nasibla tk teruk sgt..boleh la pisah sekejap... :)

    ReplyDelete
  2. ermm memang pelik
    selalu kita dgr org mengandung makan benda pelik..!

    ReplyDelete
  3. isk, biasanya kalau yang ketagih pelik2 ni time pegnen je.

    macam-macam, saya ketagih shoping je. kehkehkeh :P

    ReplyDelete
  4. ish...sgt pelik....da xda makann nk makn gamatnya...
    smuanya faktor masalah peribadi,,
    bahaya2

    ReplyDelete
  5. pergh..biar betol....bahaye tol dyaorang nie...huhu...

    ReplyDelete
  6. subhanallah....
    ape ke pelik bebeno..
    bersepah lagi makanan lain..yg tu jugak dikenannye..haihhh..
    mmg sah2 memberontak sebab tekanan lah tu..

    ReplyDelete
  7. huihs...ini sudah kerja gila...

    eeee...naik geli tekak kakD membacanya...

    mcm2 la lepa ni kan....

    ReplyDelete
  8. samala kita Maya Mayana... i pun dah ketagih blog... hehehe

    My Little Diary... masa c ADELE tu mengandung dia entah dia makan ker tak sofa tu... eeeeeeee

    IDAZS ketagih shopping??? habisla... hehehehe

    ReplyDelete
  9. uik, gila lah penyakit ni...tak maut ke makan sabun pencuci bagai?

    ReplyDelete
  10. normalla tu azana... bermasalah coz faktor peribadi... tekanan!!!

    betula tu fienaz... pelik tapi benar...

    entah nurkass... tekanan punya pasalla ni... kurang kasih sayang...

    kak LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ dunia ni dah semakin pelik dengan karenah manusia2...

    ReplyDelete
  11. kedua2 org tu akak xbagi dtg rumah cz nnti xpasal2 abis sabun n sofa akak jd mangsa..

    PELIKkan!!!!

    ReplyDelete
  12. peh, kaya lah syarikat sabun macam ni kan, hehe =)

    ReplyDelete
  13. Astaghfirullah.... org macam ini tak boleh jemput rumah kita. Kang kita jemput duduk masuk dapur dah habis sofa rabak...

    Masuk bilik air habis sabun kita dah dalam perutnya....Hehehe.... kelakar betul.

    ReplyDelete
  14. eeeeeeee..yeuwww..peliknye....kembangtekak..

    ReplyDelete
  15. mcm mana lah dlm perut dia tu kan

    ReplyDelete
  16. gile la..nasib baik aku xde ketagih ape² hehehe...

    ReplyDelete
  17. hadoiii...

    pelik2 betol lah

    hahaha~

    ReplyDelete
  18. macam2 yang korg komen... pelik ada... geli tekak ada... aku pun terkezut gak... tp biasala dunia ni kan dah semakin pelik dengan kerenah2 manusia...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis