dwatyKNY: saat terakhir... At-TAQWA

Monday, May 30, 2011

saat terakhir... At-TAQWA

Salam buat semua... 

Beberapa minggu yang lalu (21 MEI) kita digemparkan dengan kejadian TANAH RUNTUH yang menimpa Rumah Anak Yatim dan Anak Hidayah Al-Taqwa di HULU LANGAT... aku tak nak ulas panjang2 coz aku tahu semua dah sedia maklum tentang tragedi yang menyayat hati itu.... semalam pun dalam konsert MENTOR, protege IQA ada menyanyikan lagu KU MOHON buat semua yang terlibat...  dan aku sendiri hari ini, ingin berkongsi, suasana pilu yang menyelebungi keluarga dan rakan2 mangsa khususnya serta rakyat Malaysia umumnya selepas kejadian... berdasarkan gambar2 yang kita lihat di akhbar, liputan di media dan mungkin anda sendiri berada di tempat kejadian... tiada kata yang mampu diucapkan... tapi aku yakin lagu SAAT TERAKHIR dibawah ini mungkin antara suara hati saudara terdekat buat ke semua 16 ARWAH....


dengarkan lagu ini... hayati liriknya...
sedekah AL-FATIHAH buat ARWAH... dan
jika anda bekemampuan hulurkan bantuan 

Tak pernah 
terfikir 
oleh ku 
tak sedikit pun ku bayangkan
kau akan PERGI
tinggalkan ku sendiri



Begitu
sulit ku bayangkan
begitu sakit ku rasakan
kau akan PERGI
tinggalkan ku sendiri




Dibawah batu nisan kini kau telah sandarkan
kasih sayang kamu begitu dalam

sungguh ku tak sanggup ini terjadi
kerna ku sangat CINTA


Inilah saat terakhirku melihat kamu
jatuh airmataku menangis pilu
hanya mampu ucapkan 
selamat jalan KASIH

Satu jam saja ku telah bisa cintai kamu kamu kamu dihatiku, namum bagiku melupakanmu butuh waktuku 



SEUMUR HIDUP...



Satu jam saja
ku telah bisa sayangi kamu
dihatiku 
namun bagiku melupakanmu 
butuh waktuku 
SEUMUR HIDUP

di nanti ku...


Mereka yang terkorban ialah... (1) Mohd. Kamarul Amizan, 11 (2) Nur Rahimi Rosdi, 14 (3) Dzahir Haziq M. Muin, 11 (4) Ahmad Lokman Hakim, 11 (5) Farid Ibrahim, 34 (6) Mohd. Azret Azahari, 8 (7) Wan Ahmad Hasril Hazim, 11 (8)  Zahid Assawal Zamri, 19 (9) Mohd. Mustakim Mamat, 12 (10) Mohd. Naerzein M. Nor, 8 (11) Mohd. Aiman Abdullah, 10 (12) Shahrul Nurimran Adnan, 9 (13) Mohd. Zaim Azahari, 14 (14) Mohd. Imal Fahad, 9 (15) Mohd. Riezman Ab. Latif, 9 (16) Mohd. Hazim Sapri, 10

Antara yang terselamat

"Tiada lagi alunan bacaan ayat-ayat suci al-Quran sejak Rumah Anak Yatim dan Anak Madrasah Hidayah At-Taqwa dilanda tanah runtuh," kata Sudaiyah Sawir, Pengusaha warung makan kecil-kecilan yang terletak berhadapan lokasi kejadian tanah runtuh.. "Kalau dahulu tiap-tiap malam saya akan mendengar budak-budak itu mengaji al-Quran bersama-sama, sungguh tenang dan syahdu. Sebelah petang pula mereka akan bermain bola sepak di tanah lapang berdekatan warung saya ini," katanya yang terasa kesepian dan sedih sejak tragedi menyayat hati itu berlaku.. BERITA HARIAN

Inilah saat terakhirku melihat kamu
jatuh airmataku menangis pilu
hanya mampu ucapkan selamat jalan kasih


Satu jam saja ku telah bisa cintai kamu kamu kamu dihatiku, namun bagiku melupakanmu butuh waktuku 

SEUMUR HIDUP...




Satu jam saja ku telah bisa sayangi kamu dihatiku 
namun bagiku melupakanmu butuh waktuku SEUMUR HIDUP...


AL- FATIHAH

Bencana atau musibah yang melanda pada hakikatnya memiliki peranan yang besar dalam mendidik hati dan perasaan kita. Meskipun bencana tersebut merupakan sesuatu tragedi menyayat hati dan melahirkan emosi sedih yang mendalam, kita wajib menerimanya sebagai satu ketentuan daripada Allah SWT yang ingin menguji kesabaran kita.
Allah SWT juga ingin menguji tindakan kita yang kadangkala lupa kepada pertimbangan yang wajar sebelum melakukan sesuatu usaha. Kita lupa memikirkan langkah-langkah keselamatan dan belajar daripada kealpaan diri sendiri. Inilah cara Allah SWT mendidik kita kerana tidak waspada terhadap persekitaran.
Musibah, memang akan selalu mengekori umat manusia kerana dunia adalah tempat ujian dan cubaan. Tujuan Allah SWT menurunkan semua musibah adalah untuk memperbaiki ketakwaan dan kesabaran hamba-Nya dan akan memilih siapa yang berjaya menerima ujian tersebut dengan penuh kesabaran. - UTUSAN ONLINE


12 comments:

  1. memang menyayat hati kan...bila tngk pict2 tu semua...

    ReplyDelete
  2. sedey nye.
    takdir menentukkan segalanye..
    takziah buat keluarga mangsa tanah runtuh ni..=(

    ReplyDelete
  3. ingat kan lagu nasyid yanga adik2 n arwah nyanyi..tapi memang sedeh pun..^__^:

    ReplyDelete
  4. mmg rase sedih sgt...
    al fatihah buat mereka yg telah pergi...
    kite juga akan kesane jua akhirnya nnt....

    ReplyDelete
  5. sedih tgk pict tu smua kn..dah ajal diorg,erm..nway singgah dan terus follow :)

    ReplyDelete
  6. sedih..al fatihah wat mereke yg dah kembali..;)

    btw nice entry..:)

    ReplyDelete
  7. AL-FATIHAH..

    sangat2 menyayat hati..tak sanggup hadapi benda seperti ini...

    minta dijauhkan segala bencana....

    ReplyDelete
  8. menitis airmataku melihat entri ini..sungguh hiba pemergian mereka ini..:(..apapun takziah diucapkan untuk keluarga mereka..al-fatihah

    ReplyDelete
  9. moga mereka yg terkorban dicucuri rahmat-NYA,

    ReplyDelete
  10. SAMA2 LA KITA MENDOAKAN KESEJAHTERAAN MEREKA DI SANA... AMIN

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis