dwatyKNY: 1234... doakan mereka SELAMAT... dunia AKHIRAT

Monday, June 20, 2011

1234... doakan mereka SELAMAT... dunia AKHIRAT

Assalamualaikum...

Entri aku hari ni ada lagu Ok!! bezanya kali ini, lagu akan terus kedengaran... tak seperti sebelum ini dimana korg yang kena klik PLAY untuk dengar... aku dah cari yang MANUAL macam tu, tapi takde.. yang ada AUTOMATIK jer... hehehe... Sempena HARI BAPA semalam... aku pun nak WISH juga tapi melalui lagu... dalam banyak2 lagu tu... aku berkenan dengan lagu ni... dan aku PASTI korg pun MESTI suka!!! Jom kita imbas kembali PENGORBANAN kedua org tua kita....

1234 by ARIS ARIWATAN


IBNU UMAR r.a melihat seorg lelaki sedang tawaf mengelilingi Kaabah sambil mendukung ibunya.. Lelaki itu mengeluh sambil berkata.. "aku bagaikan tunggangan yang hina terpaksa memikulnya...apa dengan ini aku sudah membalas budinya??"... Lantas IBNU UMAR menjawab... "TIDAK!!! langsung tidak mampu engkau balas walaupun sekali satu helaan nafasnya semasa melahirkanmu!!"


Harus kau renungkan


Salam sayang ayah dan ibu
Mendidikku tak pernah jemu
Halalkan makan dan minumku
Maafkan salah silapku
Tanpa maaf dan juga restu
Hidupku jadi tak menentu
Tiada yang lebih bernilai
Dari pengorbanan yang suci itu
Tak berdaya aku membalasnya
Semoga aku jadi anak yang bertaqwa


AYAH...

Kau tetap gagah melawan ombak
Kepayahan dan perjuangan hidup
Demi untuk kebahagian keluargamu
Terkadang kau tersungkur
NAMUN.....
Kau tetap terus berusaha
Berdiri semula
Demi untuk anak dan isterimu

diucapkan kpd semua yang bergelar bapa

20 comments:

  1. kreatifnye.....ucapan hari bapa ni.

    ReplyDelete
  2. suke lagu aris ariwatan nie...mmg menusuk..selamat hari bapa...:)

    ReplyDelete
  3. selamat hari bapa.... sayangilah bapa kita...heheh

    ReplyDelete
  4. aduhaii sangat layan bace entri nih dengan lagu aris nih. Memang tacing sangat okeh. huhuhu

    ReplyDelete
  5. Dwaty..
    Kasih, sayang, pergorbanan dan semua yg dicurahkan kepada kita takkan dapat kita membalasnya..itulah AYAH dan Ibu kita...
    Dwaty...akak dah tiada bapa...namun kasihnya bagaikan sentiasa mendakapi akak...

    ReplyDelete
  6. happy fathers day buat semua yg bergelar bapa..

    ReplyDelete
  7. lagu tu memang kakD suka....dulu2 selalu dok nyanyi kat bilik ayaq..pastu mak selau marah2...bising katanya....sedih la...ayahnda kakD dah tak da...tu yg mls nak wish tu cuma buat kat nota tangan ja..

    ReplyDelete
  8. mmg suke lagu tu...syahdu n sayu jer..

    selamat hari bapa kepada semua yg bergelar bapa...

    ReplyDelete
  9. selamat hari bapa utk semua yg bergelar bapa.. sesunguhnya kasih sayang bapa terlalu bermakna utk kita..

    ReplyDelete
  10. pengorbanan mak & ayah sangat besar buat anak2...

    ReplyDelete
  11. lagu tu mmg takkan luput dek zaman. anak2 skang pun akan tahu akan lirik lagu tu

    ReplyDelete
  12. selamat hari bapa buat seluruh bapa di dunia ini...

    ReplyDelete
  13. lama tak jenguk kat sini..:)..

    gambar2 neh saya tatap lama2 dan buat saya bertambah sayang untuk menghargai ayah n mak saya..:)..tq..

    ReplyDelete
  14. kasih ayah hingga ke akhir hayat...

    ReplyDelete
  15. selamat hari bapa untuk anak ayah sorang ni..hehe.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis