dwatyKNY: 3 S....

Monday, June 27, 2011

3 S....

Sabtu... 
aku and the geng ke NILAI 3... 
dorg cari KAIN... 
aku cari TIKAR... 
tikar kat rumah sewa tu dah terlalu usang... 
tunggu masa jer nak terburai.... 
nak dekat2 raya ni... 
baikla kira nya ditukar dengan yang baru..
manala tau ada tetamu yang nak datang beraya nanti...
ada ker???


dari pukul 11 pagi sampai pukul 4 petang... 
hampir 80% kedai dekat NILAI tu kami redah!!!
nak dapatkan tikar yang paling MURAH, kenala server dulu...
tapi hasilnya bukan setakat tikar...
tudung... baju... jubah.... yang takde dalam senarai pun aku pulun...
MURAH la katakan... itu kata aku... kata kau??? aku tak tau!!!
hitung punya hitung... dalam RM200 jugala duit aku terbang... 
suara2 penghasut plak semakin kuat kedengaran..... 
"jualan murah!!! mai sini!!! cadar lelong!!! 10 ringgit!!! terhad untuk 1 jam sahaja!!! sape cepat dia dapat!!"
dan sebelum aku terpengaruh...
aku merayu dengan my geng...
"tolong keluarkan aku dari tempat ni"... 


Semalam... 
aku dah niat untuk puasa sunat hari ini, isnin... 
so, sebelum tidur... 
aku set alarm dulu supaya senang nak bangun sahur...
nak harapkan aku bangun sendiri... 
tak sahurla aku...
tapi... bunyi alarm pun belum tentu dapat kejutkan aku sebenarnya...
so, aku perlukan alternatif lain... 
iaitu PETUA sorg USTAZ yang dah lama aku amalkan...
sambil duduk atas katil... aku minta pertolongan dalam hati...
"wahai malaikat yang menjaga kiri dan kanan ku... 
tolong kejutkan aku pukul 3 pagi tuk bersahur"


aku terjaga tepat pukul 3 pagi...
sama seperti yang kuharapkan...
tak percaya???? korg cuba amallkan sendiri petua ni!!!
alarm aku berbunyi beberapa minit selepas aku terjaga...
aku sahur simple2 jer...
janji ada isi perut... 
coz, semalam tak makan... 
bukan tak nak makan... 
tapi aku rasa dah kenyang BACA NOVEL... 
hehehe


lepas sahur aku tidur balik...
yelah masih awal....
bangun semula pukul 6.30... 
sejukkkkkk sesangattttt... 
hujan lebat rupanya...
badan tetiba rasa lemah... hidung tersumbat... 
sekali sekala bersin... tekak pedih...
dan terasa seperti ada penyakit lain yang turut bertandang...
kalau ikut date... memang time 'dia' datang...
aku gagahkan diri ke bilik air....
SAH 'dia' dah mai!!! dan puasa aku pun terbatal dengan sendirinya...
patutla lemah anggota badan...
dalam kepala... nak pegi keja ke tak???
kalau duduk rumah aku akan bertambah sakit...
so, baik aku pegi keja...


Sekarang (di office)...
hidung aku semakin menjadi2... 
perut aku dah mula memulas2...
aku kena cari penawar....
dan inila penawar yang aku jumpa... 

vvvvvvvvvvv
vvvvvvvvv
vvvvvvv
vvvvv
vvv
v



hilang sikit sakit dibadan aku tengok video ni...
GELAK SAKAN tapi takdela sampai SEMPUTTTTTT...
benarla fakta yang mengatakan....


p/s : yang tak sempat tengok lagi MAHARAJALAWAK AKHIR... boleh tengok kat SINI

11 comments:

  1. gelak memang segala ubat dik...eemm..kakD kalau bendera merah tu mai...kakD selalunya minum 100plus sbbnya boleh kurangkan sikit rasa memulas2 tu...

    ReplyDelete
  2. bestnyaaa shopping, take care ye... nnti nk tgk vid tu, kena tahan gelak la kat lab ni...

    ReplyDelete
  3. haha..
    dah mai pulak cik merah tu..sabo jelah..kalau gi nilai 3 tu mmg rambang mata dibuatnya..lari budget..hehe

    ReplyDelete
  4. emmm bab datang merah tuh saya tak nak sentuh heheh..

    tapi nilai pernah saya pergi..fuhh banyak murah2 kat situ hhehe..mujur saya x de duit kalau tak lama dah pulun itu ini heheh..

    ReplyDelete
  5. wahh shopping habis ea kak..hehe..
    tp x pernah pg nilai lg..

    sm la..flu & batuk jadi sakit tekak pula..huhu..

    haha..vc yang lawak.. :D

    ReplyDelete
  6. akak teringin sangat nak p Nilai ni. tapi tak perrnah sampai pun...

    ReplyDelete
  7. kalau ke nilai3 memang jalan lama pun tak perasan kan..heee..suka gak sepahhh..

    ReplyDelete
  8. yup memang best layan persembahan lawak kumpulan sepah..terbaik lak tu..(:

    ReplyDelete
  9. Dwaty...
    Ada jualan murah ke kat Nilai?..dah lama akak tak pegi.....
    Oh..ooo..peminat sepah rupanya...akak pun minat diorang ..dan betul .. ketawa adalah penawar segala duka...

    ReplyDelete
  10. sepah the BEST... MEMANG HARAP SANGAT DORG MENANG... tapi aku tak undi pun... hehehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis