dwatyKNY: MUSIM BUNGA di Putrajaya (pesta flora)

Friday, July 15, 2011

MUSIM BUNGA di Putrajaya (pesta flora)

Salam sume....

korg tau tak Putrajaya sedang berPESTA BUNGA minggu ni???
actually start minggu lalu lagi (9-17julai)
APA??? korg dah pergi???? 
wah lebih cepat dari aku!!! tercabar ni!!!...
aku yang menetap di putrajaya pun hari selasa baru mai tau...
bukan setakat tinggal di putrajaya...
pesta bunga tu sebelah dengan office aku jer pun...
tapi aku yang malas nak p awal2... sekali p... 
ambik ko, bunga pun dah layu tunggu aku tak kunjung tiba..
Tapi layu2 pun... tetap cantik dimataku....
tak percaya???? layanzzz pic bawah...


taman2 bunga diatas adalah hasil rekaan dari pelbagai Agensi...
dan antara Agensi2 kerajaan yang turut telibat ialah... 


 korg yang teringin nak lihat dengan mata kepala sendiri...
masih sempat lagi kalau nak mai.... coz pesta bunga ni sampai hari ahad...
yang jauh dan tak mungkin datang...
korg tatapla gambar2 yang aku snap khas buat korg ni puas2...
sekurang2nya tak lerr korg kempunan...
 hikhikhik


"Buai laju-laju...
sampai pokok sena...
korg jangan cemburu...
aku tengok bunga..."
(wah jahatnya aku...saja bikin panas... macamla aku sorg yang p tengok!!)


ini adalah sebahagian saja, taman2 yang direka buat tatapan pengunjung...
ada banyak lagi taman yang aku sendiri pun tak sampai lagi...
tapi ada satu taman yang menjadi tumpuan ramai iaitu...


KOLAM ITIK...
tengok tu!!! siap ada itik lagi yang dibawa khas dari ladang kandang...
seronok tengok itik ni... keluarga bahagia....
rasanya, dah lama bebenor aku tak jumpa ITIK... 
sekali pandang dah macam ANGSA KETIH plak aku nengok itik ni....
hehehehe


Pesta flora tahun ini ada kelainan sedikit dari 2 tahun sebelumnya... 
jika tahun lalu pelawat hanya dihidangkan dengan pemandangan taman2 yang dihias cantik mengunakan bunga...
tahun ini... sebelah malam pelawat dipersembahkan dengan
 PERAHU BERHIAS.... 


dan juga BUNGA API....


amacam??? LAWO TAK PERAHU tu????
kalau tengok sendiri lagi lawo tau...
hah....thats whyla aku ajak korg....



P/S PESTA FLORA dibuat satahun sekali... dan bulan ni plak genapla 2 tahun aku merantau  ke Putrajaya... yang buat aku KOMPIUS... ini merupakan kali ke3 aku tengok pesta bunga... macammana tu??? baru  2 tahun kat sini tapi dah tengok 3 kali... lu olang tak payah pusing kepala... biar wa pikir sendili.... u olang cuci mata sambil komen sudah cukup....

26 comments:

  1. dah pergi sabtu lepas tp xde pic banyak2 pun...bateri kamera low lpa cas...kah3.uiks berbuai lagi...2 mmg jeles sbb RELA dok jaga terpijak rumput sikit pun kna sound dah ari 2.hoho

    ReplyDelete
  2. byknya gmbr bunga yg cntik2!!! suka sgt gie floria ni.. tp hr tu dpt gie kejap jer.. ingatkan esk nk gie lg la..

    ReplyDelete
  3. mak oi.. cantiknye.. ariitu g ptrajaya.. luper nak singgah..adehh

    ReplyDelete
  4. terbaek r..
    mmg cntik bunga2 ni..
    tp pling cntik yg dwaty pose naek buai 2..hehe

    ReplyDelete
  5. yang ada buai tu cantek la

    ReplyDelete
  6. Dwaty..
    Memang cantik gambar 2 yg. waty letak kat sini..tapiiii..akak lebih tertarik dengan "Sekuntum bunga" dicelah2 bunga tu..manis senyumnya...he..he..:)

    ReplyDelete
  7. cantek2 lar...teringin nak pergi klu ade mase kat sana..

    ReplyDelete
  8. Thn lepas xde pesta bunga api kan.
    Agak2 thn ni ade x eh?

    ReplyDelete
  9. hehehehe akak baru hegeh2 nak pegi malam ni dik. wahai adik ku sayang jangan risau.. ape2 pun adik tetap hebat sebab dah 3 kali pergi, akak ko ni kan dah 8 tahun duk putrajaya hampeh tak penah pegi pun, ni pun malam ni insyaallah pegi hahahaha :P

    ReplyDelete
  10. walahhhh..
    cantik2 belaka bunga tu..
    jelesnya..tak dpt pegi..huhu

    ReplyDelete
  11. CANTIKNYAAAA, siap capslock lagi ha, huhu naik pengsan tengok dah la siang jamu mata dengan bunga malam lak ada bot berhias fuhhh syoknyaaa...thanks share kat sini!

    ReplyDelete
  12. wah..cantik nye..kalo la ade taman bunga gitu kat umah..jap jap na berangan..heeee..santik santik

    ReplyDelete
  13. cantik bunga2 kat situ heheh..:)..ni kalau mak aku yang pergi,konfirm beli satu set heheh

    ReplyDelete
  14. kempunan ni..tengok gambar pun bolehlah.
    suka tengok taman mini tu..best kalau ada kat laman aku satu...hheheeee

    ReplyDelete
  15. menariknya...salam singgah kenalan...follow

    ReplyDelete
  16. x penah tgk pesta flora..x berpeluang =/

    ReplyDelete
  17. cantiknya !!! ok jeles. seumur hidup tak pernah pergi tengok pesta flora. tengok flora kat laman rumah je (-_-)"

    Tips : Melicin dan Menghaluskan Kulit
    Kau Jantung Hati

    ReplyDelete
  18. bestnya...

    xdapat nak pergi...time ila ada kl xde pulak..huwawwa

    ReplyDelete
  19. lawanya...rugi xpergi sana...

    ReplyDelete
  20. bestnye....nape penang takde ye

    ReplyDelete
  21. ramai betul blogger duk citer pasal floria ni...aku jugak yg tak kunjung tiba...huhu....

    ReplyDelete
  22. azi...thanx kak... kembang kempis hidung ni...

    ada Cik SHiNJU... kan i ada letak gambarnya sekali... terlepas pandang erk???

    ler... ye ker kak MAPPIAU... saya lagi bertuah la yerrr

    kat penang bukan dah banyak bunga ke Golden Rose???

    dah wahida oiiiii... dah layu dah bunga hikhikhik

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis