dwatyKNY: kalau dah REZEKI tak kemana......

Monday, August 15, 2011

kalau dah REZEKI tak kemana......

dulu aku pernah mengharapkannya...
tapi tak pernah dapat...
terkadang aku jeles...
coz org lain ramai yang dah dapat....
aku sering tertanya...
apa lebihnya mereka...
dan apa kurangnya aku....
adakah kerana mereka lebih kreatif dari ku...
lebih hensem dan cantik dariku...
atau kerana mereka lebih kerja keras dari ku...
yup mungkin juga... aku akui itu...
dan aku juga akui yang aku sebenarnya masih banyak kekurangan...
buktinya... aku sendiri tidak tahu bagaimana untuk mendapatkannya...


setelah lama mengharap...
akhirnya aku akur...
aku masih belum layak...
masih banyak yang perlu aku belajar...
aku juga tidak setanding dengan mereka diluar sana...
dan biarla masa yang menentukannya...


bulan berganti bulan...
aku sudah tidak mengharap...
aku juga semakin melupakannya...
tetapi perjuangan harus diteruskan...
fokusku kembali ke tujuan asalku...
iaitu... aku hanya ingin mengisi masa lapang...
mencari kenalan baru...
dan yang paling penting...
berkongsi pendapat...
ternyata selepas itu.... aku lebih tenang dan bahagia...


tetapi... tidak ku sangka...
yang selama ini aku harapkan tak kunjung tiba...
yang selama ini aku sudah mulai mengabaikannya...
tiba2.... datang menyerah diri..
aku terkaku tanpa kata....
benarkah apa yang ku lihat???
benarkah ia milikku???
kurapatkan wajahku...
yes... ternyata itu kepunyaanku....


"alhamdulillah syukur" kataku lantas terduduk...
akhirnya aku diberi pendapatan terumpuk...



terima kasih nuffnang...
i love u lebihla....

34 comments:

  1. Special income untuk Hari Raya dwaty...:) Tak payah tunggu nanti dia datang sendiri

    ReplyDelete
  2. rezeki nak raya namanyer ni


    hehehehe

    ReplyDelete
  3. hehe taniah.. dapat jugak kan..!! hehe

    ReplyDelete
  4. tahniah,,,dpt duwet raya tu...:)

    ReplyDelete
  5. Seronoknya Waty dapat duit raya....:)..kita kongsi ..nak?..he..he,,

    ReplyDelete
  6. aku pun sepanjang berblogging dah setahun baru dapat BE...still running lagi dan harap2 dia running lagi lama...

    tapi aku dapat satu BE je nok...huhu...

    ReplyDelete
  7. boley la shoping raya nanti..

    ramai geng2 blogger yg dpt BE ni..

    ReplyDelete
  8. waaa. syoknyeeer..=)

    sy syg awak?
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/kasih-sayang.html

    ReplyDelete
  9. hahaha... niat asal berblogging pasal nak kaya ke..???


    apapun, tahniah atas pencapaian yg anda miliki... boleh bg duit raya barangkali... hehehe...

    ReplyDelete
  10. @James Alexander... tak ler sampai nak jadi kaya... sekadar menambah pendapatan... daripada layan fb yang tak bagi pulangan... baik layan blog... ye dak??? tapi setelah sekian lama.. aku pun dah tak mengharap tapi tetap teruskan berblog coz...rupa2nya blog ni lagi best dari fb... boleh imbas kembali kenangan yang ditaip..

    ReplyDelete
  11. hohoho bace intro dah rase sayu dah..ingatkan hape la tadi ghupenyer rezeki masyukkk hehehe


    mudahan akan terus dimurahkan rezeki dari nuffnang lagi yea :))

    ReplyDelete
  12. haha.. ku sangkakan apa la td yerk.. rupanyer nuffnang..haha

    ReplyDelete
  13. hahahah alhamdulillah kan ..
    akak baca nie mcm tahu2 jer dari atas tadi ekekke :)

    ReplyDelete
  14. sy yg masih ternanti2..bila la bulan nk jatuh atas riba ni

    ReplyDelete
  15. la...

    ila punya la baca ayat2 atas..ingatkan kenapa la..rupanya nuffy...wat suspen tau...ehheh

    sekali dapat 2 tu..tahniah...wit raya tu..eheh

    ReplyDelete
  16. Loh i br nk pilim2 hehe ingtkan sedih pasal apa td alhamdulillah rezeki...yeayyyy tumpg hepi sekali dia Mai 2 terus ok...

    ReplyDelete
  17. tahniah..:)..dapat dua plak tuh..arap2 iklan yang dipaparkan kat situ bertahan lama heheh..:)..

    ReplyDelete
  18. salam kenal,

    murah rezeki tu..Alhamdulillah...seronok tu =)

    follow sini pulak =)

    ReplyDelete
  19. alhamdulillah rezeki ramadhan.. ;)

    ReplyDelete
  20. Aku ingat lembu ja yg ada tanduk..rupa2nya..http://gilamodified.blogspot.com/2011/08/aku-ingat-lembu-ja-yg-ada-tanduk.html

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  22. kita pown baru dapat..first BE..hehe..nuffnang kasi duit raya tu....:P

    ReplyDelete
  23. Hey, you stated in a much more direct way what I was trying to communicate, thanks, I will recommend your site to my friends.

    My blog:
    Rachat de credit rachatdecredit.net

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis