dwatyKNY: muhasabah cinta RASULULLAH...

Friday, August 5, 2011

muhasabah cinta RASULULLAH...

Salam jumaat buat rakan2 blogger...


syukur yang tidak terhingga, kita masih diberi peluang untuk merasai nikmatnya bulan ramadan.... bulan yang penuh keberkatan, bulan Al-Qur’an, bulan ampunan, bulan kasih sayang, bulan doa, bulan taubat, bulan kesabaran, bulan pembebasan dari api neraka, bulan dimana syaitan dibelenggu, bulan laitaulqadar, bulan yang penuh dgn ganjaran pahala... pendek kata... Bulan yang ditunggu-tunggu kedatangannya oleh segenap kaum muslimin serta Bulan yang sebelum kedatangannya, Rasulullah Saw berdoa kepada Allah swt:

 “Ya Allah berkatilah kami pada bulan Rajab dan Sya’ban dan sampaikanlah kami ke bulan Ramadan.” 

Aku tak nak cite panjang2... just nak share video dibawah ni, bersempena dengan jumaat pertama di bulan Ramadan... so, marila kita sama2 MUHASABAH kan DIRI... dan tanyala diri kita sendiri.......


siapa IKON kita???

11 comments:

  1. sekaranglah masanya utk meningkatkn amal ibadat..bulan ramdhan tahun depan belum tentu lg kita dpt menyambutnya

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah kita dapat peluang lg untuk bertemu dan beribadat di bulan ramadhan tahun ini...

    Selamat berpuasa yer :)

    ReplyDelete
  3. syukur Alhamdulillah masih diberi peluang utk beribadat kepada Nya di bulan yg mulia ni..

    slmt menjalani ibadah puasa =)

    ReplyDelete
  4. pernoh tonton masa ader ulangan kat tv9...
    bagus kan rancangan ni....
    menitis airmata,,,,,,huhuhu
    betapa besarnya kasih syg Rasul kpd umatnya...

    ReplyDelete
  5. semasa2lah kita menambahkan ilmu di bln mulia ini....

    ReplyDelete
  6. 2 la... betapa kit umat yang selalu lupakn Nabi Muhammad s.a.w... sedangkan baginda sgt menyayangi umatnya..

    ReplyDelete
  7. terima kasih atas perkongsian ni dwaty, insyaAllah sama2 kita cuba jadi lebih baik...

    ReplyDelete
  8. diberi lagi peluang di kala masa yang ada ni. Alhamdulillah.

    nice sharing. :)

    salam.

    ReplyDelete
  9. Kalau dengar cakap dia nie dwaty memang rata-rata boleh mengalir airmata. Program ESQ dia nie femes...

    ReplyDelete
  10. syukur sebab kita msih berpeluang tok merasai ramadhan tahun nie..mudah mudahan masih ade lg untuk tahun hadapan..amin..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis