dwatyKNY: semalam aku berduka... kini aku gumbira..

Thursday, August 18, 2011

semalam aku berduka... kini aku gumbira..


Salam Ramadan....

setelah hampir setengah bulan aku berpuasa dengan tenang dan gumbira... tinggal nak menghitung hari jer tuk pulang ke kampung... tiba2 dugaan ramadan menjengah semalam... apa yang ku harapkan tak menjadi... tak kesampaian... salahku juga kerana tidak membuat menyelidikan terlebih dahulu... terlalu mendengar kata org... akhirnya aku yang dilema... aku terlupa yang 'AKU HANYA MAMPU MERANCANG TAPI TUHAN YANG AKAN MENENTUKAN'... aku cuba untuk mengembalikan ketenangan diri... hampa... fikiran ku masih celaru... aku Istighfar... Alhamdulillah hilang sedikit perasaan bimbang... tapi otak ku still gusar... sampai dirumah... apa yang ku lakukan semua tak kena... aku berbuka puasa dengan selera yang hilang entah kemana... ditambah lagi dengan lauk yang ku beli rupa2nya pedas... aku hanya mampu menjamah sedikit sahaja... solat terawih yang mampu kulakukan hanya 8 rakaat... itupun kukira tak berapa khusyuk... kepenatan berfikir membuatkan aku mudah terlena... bangun sahur aku lantas bertekad... aku mesti selesaikannya hari ini juga... dan... syukur aku panjatkan kepadamu ya ALLAH... kau mendengar rintihanku dengan mempermudahkan urusanku... Alhamdulillah semuanya telah selesai... ternyata... ADA HIKMAH DISEBALIK SEMUA INI... dan kini aku sudah mampu tersenyum... so, aku nak RELAX2 jap.... tapi bukan CURI TULANG!!! hehehe


malam ni buka puasa kat DAMANSARA
esok plak GAJI tertunggak masyukkkkkk!!!
الحمد لله

24 comments:

  1. hei.. apsal yu dah dapat gaji esok? arrr!!!!! sentap!

    ReplyDelete
  2. ntah bestnya.. kami gaji lmbt je

    ReplyDelete
  3. @NM02
    @Anum... silap taip... gaji tertunggak... gaji biasa minggu depan... hehehehehe

    ReplyDelete
  4. berapa juta gaji tertunggak? + bonus lagi! waa.. kaya (hari) raya! hehe...

    ReplyDelete
  5. hoh oh bess kan dah dapat gaji dah hehe

    ReplyDelete
  6. hoh oh bess kan dah dapat gaji dah hehe

    ReplyDelete
  7. Apakah mengenai tiket bas... aaa sungguh nak tau rasanya hu hu

    ReplyDelete
  8. Flight ticket dwaty tak booked awal ke dan kini dah settle ye.. Kakak mencari jawapan dari N3 yg diberi...suspen tapi tak apa dah settle...

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah jika dah selesai :)

    ReplyDelete
  10. sentiasa dalam bantuan Dia kan :)

    salam.

    ReplyDelete
  11. hopefully, that happiness will always remain by your side...

    ReplyDelete
  12. alhamdulillah..

    tibe2 ternampak ade tulis gaji masyuk..ni nak suh belanja prince ni..hahaha:p

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah...

    Jgn bazirkan juadah berbuka ye? Sbb kat sana, masih ramai yg menginginkan apa yg kita makan...

    =D

    ReplyDelete
  14. alhamdulillah...Allah permudahkan urusan tu, jika kita sentiasa berdoa, pasti Allah akan mkbulkan kan....alhamdulillah...

    ReplyDelete
  15. masyuk2....gaji tertunggak+gaji bulanan+bonus ari raya...:) rezeki tu..alhamdulillah.

    ReplyDelete
  16. alhamdulillah semuanye dah selesai...

    ReplyDelete
  17. perghhh pic peru tu cantik gila...... gaji tertunggak tu yg best tu.... shopping......

    ReplyDelete
  18. sabar ye.x semua yg kita rancang tu berjalan lancar.apa yg berlaku tu ada hikmah di sebaliknya..selamat berpuasa ya.

    ReplyDelete
  19. wah2..gaji punya masyuk ar besok ye hehe..shopping sakan hehe..;p..

    damansara tempat paling cool nak beli makanan,juadah berbuka dan shopping hehe

    ReplyDelete
  20. wahhh , ayat kemain lagi . dah macam ayat novel sudah :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis