dwatyKNY: TiPS Kejutkan ORG banGun SaHur

Tuesday, August 2, 2011

TiPS Kejutkan ORG banGun SaHur

SALAM RAMADHAN...

hari ni dah masuk hari ke-2 bersamaan 2 ramadhan, 2 august...
alhamdulillah... dah settle 1 hari puasa... 
semalam korg buka puasa dengan apa???
of coursela dengan makanan dan minuman... lagi mau tanya...
tapi.... adakah makanan itu hidangan 'berada' ???
hidangan beraneka ??? atau hidangan berpada2 ???
tepuk dada tanya selera...

semalam aku SUNGKAI(buka puasa) simple2 jer...
masak sendiri... maklumla perantau... kenala jimat... 
kang tak raya... naya aku!!!
hehehe..

sebelum balik...
aku ada jugak pergi bazar...
tinjau2 kot2 ada yang berkenan...
kalau tak silap adalah dalam 3 kali juga aku tawaf bazar tu...
tapi... sekali beli.... karipap 3 biji....
cukupla untuk aku seorg... 
beli banyak2 pun sape nak makan...
membazir itukan amalan syaitan.... 
housemate aku boleh tolong makan?????
dorg kalau beli makanan lagi melimpah ruah... 
dan yang tolong habiskan???
aku juga!!!


sebut pasal housemate... 
korg pernah tak berjumpa @ sekarang ni tinggal serumah dengan housemate @ roommate... yang susah nak dikejutkan bangun sahur???
<----- org rumah maybe...

ker korg sendiri yang liat nak bangun sahur ni??

'tidur mati' la katakan.... set alram??? ermmm... kirim salam jer la dengan alarm tu...


so.. perlukan bantuan???? (sambil angkat kening)
meh baca tips@cara2 untuk kejutkan org bangun sahur yang aku dapat dari seorg Hamba ALLAH ni...


first... cuba yang ni dulu....
  1. Pegang anak jari kiri/kanan sambil itu panggil nama dia perlahan-lahan.
  2. Sentuh bahu org yg tido tu, dan goyangkan perlahan-lahan sambil panggil nama dia.
  3. Renjis air kat muka dia, sambil panggil nama dia.
  4. Tampar-tampar manja pipi dia, sambil panggil nama dia.
  5. Tutup kipas/aircond        
tapi kalau tak der respond jugak buat cara ni pulak..
  1. Jerit nama dia kuat2!!!
  2. gigit ibu jari kaki dia... cam  antu toyol gigit.
  3. simbah air sebaldi, kalau boleh air rendam baju korg.
  4. tarik rambut dia sampai jatuh katil.
  5. goyang badan dia kuat2 then jerit.. gempa bumi!! gempa bumi!!
  6. jerit api!! api!!
  7. letak KFC @ MCD tak pun ikan patin masak tempoyak yang baru dibeli sebelah hidung dia... bagi ambik bau sikit..
kalau masih takde respond jugak, CUBA yang ni...
  1. pergi kat telinga dia, then sebut MAA RABBUKA!! sambil seru nama dia banyak kali.
  2. pergi kat dia, baca jer SURAH YASIN!!

Amacam boleh PAKAI tak TIPS ni????????????? pesanan aku 1 jer, tips ni boleh diamalkan, tp fikir dulu sebelum buat @ "tengok keadaan bah!!" - stacy.... takut nanti di salah tafsir.... niat kita baik nak cari PAHALA, last2 dapat MUSUH.. 


KUALA LUMPUR dan PUTRAJAYA (2 RAMADHAN)
buka puasa : 7.30pm
Imsak : 5.42am

Selamat berbuka puasa...      

23 comments:

  1. Nasib baiklah kakak tak menghadapi susah nak kejut ahli dlm rumah . kalau tak memang kakak gunapakai list dwaty tu. Hehehe.....

    ReplyDelete
  2. dedulu time kecik2 ika susah bgun,klu nak kejutkan ika ummi kena renjiskan air br sedar hehe

    ReplyDelete
  3. setakat ni kawan2 serumah prince senang je bangun sahur..hehe

    ReplyDelete
  4. buleh dicuba tpi bab gigit ibu jari tu xsanggup wehhh hahaha

    ReplyDelete
  5. bagi je renjatan letrik hahahah..gerenti bangun terus..siap terlolong2 menjerit hahahah

    ReplyDelete
  6. dua tips yang terakhir tu nak cuba buat lah..tapi setakat ini saya yang biasa dikejutkan..bukan saya kejutkan orang bangun sahur..(:

    ReplyDelete
  7. haritu ada dgr ceramah..tips cara kejutkan org yg x nak bgun sahur..amek yaasin..baca sebelah telinga die..hehe xtaw lah keberkesanan nya..hehe..(^_^)

    ReplyDelete
  8. hahah..

    bagus tip neh...tapi ila xde sapa nak kejut...ila lak mama kejutkan..ehheh

    ReplyDelete
  9. kalau aku , aku cabut je bulu kaki dia kalau dia laki lagi best , biar org engat dia ni pondan . bahhahaa


    BILA PONDAN BERBULU LEBAT BERAK DI BLOG AKU

    ReplyDelete
  10. gigit ibu jari...xmau la sat lagi mana tau kaki nye bercagu ke....eeeee geli...haha

    ReplyDelete
  11. nasib baik anak2 kat rumah senang nak bangun..en somi pun senang bangun jugak kadang2 dia bangun dulu..siap2kan ape yg patut kat dapur tu...

    ReplyDelete
  12. wahh ade tip jugak eh..kejut sekali ta nk bgun mmg ta kejt dah :D

    ReplyDelete
  13. assalam :)
    rasanya kalau tips bacakan yassin tu InsyaAllah, sure sure bangun tu karang.. kalau saya, besenya kalau housemate yg liat ni, saya CALL dia. agak2 6 kali dering tu off la ^^

    ReplyDelete
  14. haha.. baca tips ni kan.. teringat plak kat adik.. dulu nak kejutkan dia punya arr susah... smpai moon terpaksa baca yassin.. terus adik bangun.. haha..

    ReplyDelete
  15. anak bujang akak ni yg liat tp mcm tk boleh nk laksanakan yg di atas ni..still nk tidur...

    ReplyDelete
  16. MAA RABBUKA!! tu tak boleh blah!

    ReplyDelete
  17. klu ssh sgt kan ...simbah ja ayaq satu baldi haha

    ReplyDelete
  18. hahah.. suka tips2 tu.. tapi aku duk sorang2.. heheh...

    ReplyDelete
  19. kalo nk kejut org tido, kena lembut2..xblh mengejut, nnti sakit jantungnya huhu

    ReplyDelete
  20. hahahahaha tips yang last tu tak bley blah.

    ReplyDelete
  21. buat je cam cite indon toh..bawak periuk keliling umah..ketuk sambil sebut sahur..sahur..weee

    ReplyDelete
  22. anismelon... bukan kat indon jer... kat kampung saya di kk pun buat camtu... sekarang dah takde... huhuhuhu

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis