dwatyKNY: dapat 'surat cinta' dari uncle SENHENG

Monday, October 17, 2011

dapat 'surat cinta' dari uncle SENHENG

ini kisah minggu lalu...

tepat pukul 5.45 petang aku melangkah keluar dari ofice... beginila nasib aku yang memilih waktu bekerja WP3... mesti balik selepas 5.30... 

usai punch card... aku meneruskan langkah ke bus stop berdekatan... tiba-tiba, perutku protes tanda lapar dan mengadu mengidam nak pekena martabak ayam... kebetulan hari ini hari selasa... ada pasar tani...

tak jadi ke bus stop... aku melencong ke kiri menuju ke satu2nya PASAR TANI yang popular di Putrajaya ini....

seperti biasa pasar tani sesak dengan warganya... aku ingatkan diriku 'mesti beli martabak ayam saja'... tak boleh lebih2 dan tak boleh lama2... takut nanti aku terpandang tudung @ selendang corak baru... kewangan tengah kopak ni... so, beli yang perlu dulu... yang lain kemudian...

martabak ayam kini berada didepanku... saiznya masih sama... cuma harganya dah naik 50 sen... dulu baru RM2.00... angkara BUJET... gaji naik... alhamdulillah... tapi barang pun naik sekali... dah agak dah... 

aku minta dibungkuskan sekeping... cukupla tu...

setelah bungkusan bertukar tangan... aku segera melangkah... bas tiba tanpa aku perlu menunggu lama... 

15 minit perjalanan... akhirnya aku sampai didepan pintu rumahku... 

pintu ku kuak dan salam ku beri... seperti yang ku jangka... pasti 'dia' yang akan terlentang di depan tv... tunggu drama SOFFIYA la tu...

aku masuk ke bilikku... buka tudung... kemudian join 'dia' duduk depan tv... kerana aku juga ingin tahu kisah gadis bernama SOFFIYA itu... hehehe...

belum sempat aku labuhkan punggung, aku terlihat ada 2 keping surat di atas tv... aku capai... satu atas nama budak lelaki yang aku kira salah alamat... dan satu lagi atas namaku...


persoalan mula timbul... kenapa SENHENG hantar surat kepadaku???.. apa hubungan aku dengan uncle SENHENG???

baru aku teringat... dekat kampung... time raya... TV 29" yang hampir sebaya dengan usia adikku ROSAK... malas nak baiki abang suruh aku beli TV PLASMA secara ansuran selama setahun atas NAMAKU tapi dia yang akan bayar... 

aku turuti coz tak rugi pun... dan SENHENG jadi pilihan...

Tapi..... apakah maksud surat ini??? adakah sebagai bukti tanda pembelian??? atau surat AMARAN minta bayaran dijelaskan???

kalau betulla surat AMARAN... Adoyaiiiii... tak guna punya abang... cakap tak serupa bikin...

bismillahirrahmanirahim... surat ku koyak sambil berdoa, semoga tidak sama seperti yang aku fikirkan... isinya ku keluarkan perlahan2 dan...

hanya ada sekeping kertas...


return??? cash rebate??? RM100???

kalau aku tidak silap... bahagian bawah itu adalah BANK DRAF dari CITYBANK

WAHHHHHHHHHHH... SENHENG bagi aku RM100 !!!... 

tapi atas sebab apa??? yang berhutang aku!!! bukan dia!!!! 

atau ini adalah ganjaran kerana aku sudi berhutang dengannya???

ohhh!!!! sungguh aku TERHARU tapi KELIRU...


pernah mengalami??? silalah kongsi.... 
tapi jangan dengki... hihihi

13 comments:

  1. apa pon rezki tu Dwaty...sapuuuuuuuu

    ReplyDelete
  2. Rezeki kak. Rezeki.
    Kite tak pernah bli tb, so tak pernah dpt. Hehehe

    ReplyDelete
  3. Abang yg bayar, dwaty yg dpat rebet sebab guna nama dwaty. Untunglah.... kena berithau abang dwaty jgn lupa

    ReplyDelete
  4. abg khairul... saya tengah sapu masuk poket la ni... rezeki... hehehe

    @siti kektus kena beli tv juga baru boleh dapat rebate... hehehe

    @Kakzakie.. kalau tak bagitau boleh ker???? hehehehehe

    ReplyDelete
  5. untungnye akak...rezeki jgn ditolk kak..hehe...

    ReplyDelete
  6. untung lar camtu...rezeki jgn ditolak..hihi

    ReplyDelete
  7. fuhhh rezeki tu..best la dapat duit dari senheng tu..:)

    ReplyDelete
  8. xpernha pulak akk dpt surat tu dr seng heng.. selalunya akk just dpt katalog & bgtau point belian akk dh berapa.. ke yg dpt rebate tu hanya utk yg buat ansuran eh? maybe kot..

    ReplyDelete
  9. wah gituu yerk? rezeki kena beritahu abg tu,minta sikit upah...hehe

    ReplyDelete
  10. ALHAMDULILLAH rezeki la...trima je...nak cari seng heng plak lepas ni

    ReplyDelete
  11. untunglah, tapi kenapa dia bagi eh? pening kejap. haha.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis