dwatyKNY: MOTIVASI PAGI isnin...

Monday, October 10, 2011

MOTIVASI PAGI isnin...

SEBOLEH mungkin... 
ceriakanlah hidup kita setiap saat dan waktu. 
formula untuk mendapat keceriaan sepanjang hari ialah 
berasa ceria pada awal pagi... 
senyum walaupun tak boleh senyum... 
ketawa walaupun tak berapa boleh ketawa. 
tipu minda kita kononnya kita tak ada masalah walaupun sebenarnya kita serabut dengan masalah.. 
tengok cermin dengan penuh yakin bahawa aku okey...
aku alright.. 
dan aku luar biasa bagus... 


kata2 diatas merupakan salah satu petikan ayat yang terdapat dalam buku hasil tulisan pakar motivasi drtuah milik housemateku yang aku 'terbaca' semalam... kata2 yang boleh kita praktikkan setiap pagi even tak ditimpa masalah sekalipun... tak boleh ketawa, senyum pun jadi la... setakat senyum, tak perlu kata apa2... siapa tahu dengan menceriakan diri, kita akan menemui jalan penyelesaian... dah lumrah kehidupan...

takde masalah bukan kehidupan namanya...tapi...
yang suka cari masalah... memang dah bosan hidup agaknya...

16 comments:

  1. SenyUm itu satu sedekah ;P

    senYum jugak boleh tarik cas2 positif dlm diri kita ;)

    hepi alwaYs in whatever u dO ;)

    ReplyDelete
  2. ye..boleh dipraktikkan utk menaikkan smgt setiap hari ni..

    ReplyDelete
  3. kena ade sumber inspirasi br semangat nk bangun pagi..hehe

    ReplyDelete
  4. memang betul hari2 kalau boleh mesti ceria & happy...

    ReplyDelete
  5. memang betul hari2 kalau boleh mesti ceria & happy...

    ReplyDelete
  6. nak lagi bermotivasi?

    nyanyi lagu 'senyum seindah suria' tu kuat2 sambil wat gaya.


    :)

    ReplyDelete
  7. Dwaty..
    Akak..kalau ada masalah...selalunya akak pendam dalam hati aje...kalau time sorang2baru layannnn...
    kalau kat ofis...akak boleh ketawa lagi wpun kepala serabut...he..he..

    ReplyDelete
  8. Jom layan Esso autoshow.http://gilamodified.blogspot.com/2011/10/esso-seberang-jaya-autoshow-part-1.html

    ReplyDelete
  9. psycho diri utk terus menerjah hari~ =)

    ReplyDelete
  10. Terimakasih atas motifasinya. Sukses selalu.

    Salam
    Ejawantah's Blog

    ReplyDelete
  11. senyum dan motivasikan diri... ok... akak kalah bab cenggini. kalau nak gi keje mesti malas arghhhhhhhhhhhh... kena carilah buku tu gak...

    ReplyDelete
  12. hmm betul tu...memang kene buat macam tu untuk kawal emosi kite.

    ReplyDelete
  13. bangun pagi dgn senyuman boleh membuatkan hari kita lebih ceria.. sebab tu bangun tidur x boleh trs ingat ttg ofice sbb takut teringat banyak keje tertunggak. hihihi..

    ceria2 selalu!!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis