dwatyKNY: SUKAN apa??? = KURUS tp bukan KETUL

Tuesday, October 11, 2011

SUKAN apa??? = KURUS tp bukan KETUL

aku ni RENDAH jer orgnya... 
entah sampai entah tidak 5 kaki.... 
walaupun aku tak pernah jumpa AMY MASTURA... 
aku dapat rasakan yang aku seLEVEL dengan beliau... nak juga saing artis... 
bezanya... AMY MASTURA slim sikit kot... 
sebab dia kan duta kepada iklan ala2 Formula 1 tu...
"Amy Mastura lebih sihat dengan Takasima" 
aku plak tembam a.k.a chubby... 
sebab aku suka tengok iklan Adabi...
"Hei nasi goreng...hei sungguh lazat...sungguh enak..." hehehe


persamaan yang aku dapat lihat antara kami berdua ialah... 
aku mahupun AMY MASTURA still maintain awet muda... 
di ulang... awet muda... korg nak muntah ker?? muntah ler..
kalau AMY MASTURA kelihatan seperti diusia 20-an... 
aku plak kelihatan seperti budak sekolah tingkatan 3.... 
hahahaha... perasan tak henggat


masalahnya sekarang...
'kecomelan' aku semakin terserlah sejak aku mula merantau....
baru 2 tahun dekat negeri orang dah naik 5kg.... amekaw....
nak salahkan cuaca... 
aku tengok sama jer...
Semenanjung mahupun Sabah tak pernah ada salji...
nak salahkan housemate.... 
tak boleh juga...
coz, aku sendiri yang tak tahan godaan bila mereka mengodaku...
nak salahkan tempat kerja... 
lagila tak masuk dek akal...
coz, aku sendiri yang cipta pantry dibelakang meja kerjaku... korg ada??
jadi nak salahkan sape???
takkan nak salahkan mak aku sebab pernah berkata...
"kat tempat org nanti jangan boros sangat... simpan duit tu... tapi bab makanan jangan kedekut... nanti sakit!!!!"
sah2 la... bukan salah ibu mengandung!!!


nak tak nak...
aku harus akui salah sendiri... 
tak mampu menahan godaan nafsu makan disetiap penjuru...
jadi, sebelum angka 5kg itu bertambah...
aku harus ikhtiarkan sesuatu untuk mengurangkannya...
BAGAIMANAKAH CARANYA???
DIET????.... aku dah cuba dah banyak kali tapi tak berkesan...
JOGGING???.... jogging mende kalau bangun pukul....hehehe biarla rahsia
BERSUKAN???... cadangan yang bagus!!! tapi sukan apa???
aku dah lama tak bersukan...
masa aku remaja sekolah dulu, akula orang pertama yang akan pecut tau bila disuruh mewakili kelab sukan...
bukan apa...
aku tak nak aktif sangat...
nanti popular... uwekkkk
bila dah popular mestila ramai peminat... tetiba tumit rasa ngilu
lecehla nak layan peminat2 ni... buku lali pun geli
pelajaran terganggu beb... hehehe
lagipun...
dengan ketinggian yang tak seberapa...
dengan kekuatan tulang yang lemah...
dengan keberanian yang dibuat2...
sukan apa yang sesuai buatku????

pssssttttt...

ORANG yang kurang kasih sayang 
macam tuan belog ni,
memang macam ni suka tanya soalan 
'entah hape-hape'...
saje jer nak kan perhatian dari korg2... 
korg pun layan jer la yerrrrrrr...

chaw cincau

20 comments:

  1. makan sedap takpe, saiz pun x pe. janji badan maintain SIHAT . bebas penyakit :)

    ReplyDelete
  2. kayuh beskal Dwaty kompon maintain slim

    ReplyDelete
  3. Kakak jangan kata pantry dlm ofis. Dlm bilik kakak complete dwaty dgn rice cooker lagi tau. Sebab kakak jaaaraaang keluar. So sambil kerja kakak masak tau. Hahaha... dwaty ada ke? ha kan kakak tanya balik nie:)

    ReplyDelete
  4. puasa jer...insyaallah boleh diet..

    tmpt meja opis prince pon dekat dgn pantry jer..

    ReplyDelete
  5. biar betik @Kakzakie... siap bawa rice cooker... saya nak bawa dapur la kalau macam ni... masak terus kat ofice... kat umah tinggal makan jer... boleh??? hehehehe

    ReplyDelete
  6. selalu senaman, x kira apa2 suka utk kesihatan diri

    ReplyDelete
  7. berat ika pun naik kak,tp alhamdulillah berat dh seimbang dengan ketinggian,dulu berat xseimbang haha..dulu BMI selalu je 18,skg dh 20,errr 20 tu seimbang la kn errr >_<

    ReplyDelete
  8. akak pun tgh nk slim..tp xslim2 jugak adoila camner nk buat dwaty?

    ReplyDelete
  9. puasa sunat setiap hari isnin dan khamis..

    makan bila lapar sahaja tapi tidakla sampai kenyang gila..makan sekadar untuk hilangkan lapar..banyakkan makan buah..

    ReplyDelete
  10. sama la kita..dlm process nh slim gak nh...xthu tip apa dh nk guna...uhuhu

    ReplyDelete
  11. macam sama ja saiz kita neh...hehe...

    kalau nak diet...mmg kena betul2 azam tau...sbb kwn ila...dlm msa 7 8 bulan kot...brt dia turun 17 kilo...cm xcya tgk dia skrg..ehheh

    ReplyDelete
  12. diet xbest...xleh makan yg sedap2

    ReplyDelete
  13. pakai korset n losyen pati halia jek..tk pyah senam2..haha

    ReplyDelete
  14. chubby comel...tapi kene juga jaga body wooo bg maintain, nnti..... lari

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. tembam sbb suko tgk iklan adabi...haha lawak la...lain kali tgk la iklan adidas ke...hehe

    ReplyDelete
  17. Dwaty...
    Bukan waty saja ada masalah...akak pun sama....lepas raya ni berat naik lagi 3kg...nak buat macamana...selera betul sekarang..macam waty jugak..akak pun ada pantry sendiri...kalau waty ada petua nanti..kongsi dengan akak sama tau....:)

    ReplyDelete
  18. kak ita ne lagi lah..bila nak kurus..hari2 masak..kang tak abis..sayang...makan aje lah..he..he

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis