dwatyKNY: AKU BUKAN tak nak ikut NONTON... tapi...

Monday, November 21, 2011

AKU BUKAN tak nak ikut NONTON... tapi...

aku ni kalau bab balik kampung no 1... suka sangat... pantang ada promosi Air Asia mesti nak balik... masalahnya 1 jer... asal balik kampung, pokai... asal aku pokai mesti bila dah balik kampung... hehehe... tapi tu semua tak menjadi hal... apalah sangat erti kepokaian itu jika dibandingkan dengan kehangatan pelukan ayah dan ibu... apalah sangat erti 'pergeluaran' itu jika dibandingkan dengan pengorbanan ke2 ayah dan ibu... BETUL TAK???


last 2 weeks... aku sememangnya berada ditahap kepokaian... teruk sikit dari sebelum ini... cuma, belum sampai tahap nak istihar darurat... maklumlah baru balik kampung... actually, bukan pokai sangat pun... bukannya takde langsung pun... ada... tapi cukup2 makanlah... serba kesempitan... nasib baik takde yang ambil kesempatan... hehehe... 


aku sebenarnya dah buat bajet sendiri sebelum balik kampung hari tu... berapa peruntukan yang diperlukan semasa berada di kampung aku dah tetapkan... cewah...tapi atas kesilapan teknikal iaitu terdapat potongan gaji tanpa kelulusan dariku menyebabkan bajet aku dah lari... kesannya sehingga ke hari ini... boleh kata setiap hari aku menghitung hari... bilalah nak gaji ni... malam aku tanya housemate.... siang aku tanya officemate... soalan yang sama... "bila kita gaji wei??"...


kesan sampingan lain... kaki tak panjang... tak boleh jalan jauh... parking kat rumah jer... daripada aku sakit hati tak boleh membeli... baik aku duduk rumah berdiam diri...


duduk rumah satu hal plak... rasa macam nak hantuk jer kepala kat dinding... bosan!!! bosan!!! bosan!!!... kalau tak tengok tv... tengok muka housemate... rupa2nya dorg pun senasib denganku... tak mampu bertahan.... kami sepakat nak tengok wayang 'AKU BUKAN TOMBOY'... itu pun selepas sorg housemate mendapat pesanan ringkas yang mengatakan movie ini kelakar... malangnya... tak dapat tembusi belian secara online... sedih juga tapi selamat duit aku... hehehe




Aura SCHA ALYAHYA, SHAMSUL dan SHAHEIZY SAM  rupanya tak habis lagi... my housemate sepakat nak tengok juga walaupun dah malam... tiket, beli kat panggung... dan aku dah malas nak ikut... aku nak tengok kat kampung jer la... 


kampung????... oh ya... jumaat ni aku balik kampung lagi sempena cuti Awal Muharam... thats mean... kena keluar duit lagiiiiiii !!!!!!!!.... adoyainyaponnnnnn...


balik kampung hari tu bapa aku ada tanya soalan...
"kalaulah ada jutawan diluar sana yang nak bagi kamu KAYA...
kamu  nak beli apa???"
aku jawablah nak beli RUMAH.... 
kalau KORG nak beli apa???


PSSTTTT : walaupun KL GANGSTER tak dinobatkan sebagai BEST FILM... tapi KL GANGSTER menang besar juga malam tadi... tahniah SHAMSUL... tahniah MERONG MAHAWANGSA... malam ni... semoga HARIMAU MUDA juga menang EMAS...

18 comments:

  1. huhu..belila kapal terbang...leh balik selalu...free...

    ReplyDelete
  2. Lain kali kakak nak ikut dwaty baliklah. Nak tinjau negeri di M'sia Timurlah...

    ReplyDelete
  3. Memang best balik kg. Duit abis byk gak. hi...hi...hi... nak rmh jugak la. Aset yg tinggi. Tak pernah turun naik ayer hege die.

    ReplyDelete
  4. nak beli emas..nt nilai makin lama makin naik..mase harge emas melambung2, kite juallah..lepas tu baru boleh beli tanah..kete....saham... (erkk..merepek2 pulak kan?)

    ReplyDelete
  5. nak beli rumah, tanah atau emas...tgoklah berapa jutawan tu nk bagi...hehe

    ReplyDelete
  6. hadoyyyaii..bersabar ye la pun hehehehe..kte pun menghitung hari nak gaji nih....

    kalo kaya nak beli rumah...nak deco cantik2....haha ;p

    ReplyDelete
  7. mujurlah kampung moon dekat jerk..hehehehehe~ kira selamat laa gak duit nie..ngee

    ReplyDelete
  8. kena beli personal jet sendiri..baru senang kan he3

    ReplyDelete
  9. sket lg gaji dah kot..heee.saba menanti :)

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. x tgk lg cite ni tp rs ner bkl meletop

    ReplyDelete
  12. Salam dwaty,

    Betoi tu dwaty...ibu bapa ni lebih penting dari segala galanya yang ada kat atas dunia ni....

    ReplyDelete
  13. kalau saya pun bia la pokai asal dpt balik umah....haha
    tp sengsara jugak bila pokai xdpt pg mana2.....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis