dwatyKNY: 'Paling Saya Pantang' tengok MasterChef

Thursday, November 10, 2011

'Paling Saya Pantang' tengok MasterChef

salam batik sedunia 1Malaysia...

hari ini aku kembali bersiaran berkerja seperti biasa... agak kemalasan nak kerja sebenarnya... coz aku... tak puas lagi bercuti... tak puas lagi bermanja... tak puas lagi bertekak... pendek kata... tak puas lagi sepuas-puasnya...

seminggu berada di kampung... aku lebih banyak habiskan masa di rumah... memang dah plan dah nak duduk rumah jer... lagipun rumah aku tu macam2 ada... so, macam2 bendalah yang aku boleh buat...

kalau bukan aku tolong mak masak... mak tolong masakkan untuk aku... hehehe... rindu wooo masakkan mak

aku juga dah boleh online coz abg aku baru beli laptop... 

bila line broadband lembab nak mampos.... aku mainlah  PSP yang adik aku gelarkan 'Paling Saya Pantang' tengok mesti nak main...

habis semua level aku selesaikan... aku tengok tv plak dan saluran ASTRO pasti jadi pilihan pertama yang menjadi santapan mataku... maklumlah dah lama tak tengok ASTRO... dah banyak rancangan baru yang disiarkan dan terkini musim rancangan masak2... selalu baca entri korg jer pasal MASTER CHEF tu... bila dah berpeluang tengok, aku pun layanla... walaupun aku tahu aku agak ketinggalan...

selain MASTERCHEF MALAYSIA...  yang di hostkan oleh anak teruna Chef Wan tu...



MASTERCHEF USA season 2 turut disiarkan... lagi best... minggu ni final.. kalau tak silap akulah... kalau silap... mungkin minggu2 depannya lagi... korg kan ada ASTRO... tengok la sendiri...



HELL KITCHEN season 9 juga menarik perhatianku... seronok tengok peserta2 kena marah PAKCIK bawah ni...



tapi yang buat aku rasa nak menangis ialah... JUNIOR MASTERCHEF... budak2 lingkungan umur tak sampai 15 tahun yang memasak... aku pun kalah!!! tapi aku selute lah... budak2 ni memang berbakat... kalau bukan bakat semula jadi... keturunan... eh??? masak boleh jadi keturunan ker??? boleh la... mak ayah turunkan ilmu memasak kepada anaknya... keturunan lah tu...



psssttt : balik kampung bawa baju beberapa helai... balik semula putrajaya bawa udang kering, kicap buatan sabah dan cili padi yang siap direndam cuka... hehehe

14 comments:

  1. cili padi yang siap direndam cuka?

    Tak pernah jumoa ni....

    ReplyDelete
  2. Takkan nak cuti je..kena lah kerja jugak..hihi..:) Masterchef malaysia dah jarang tengok..kalau masterchef us,hell kitchen season 9 dengan junior masterchef saya selalu tengok..:)

    ReplyDelete
  3. @gedek!... itu lah rahsianya... kalau nak cili padi tu tahan lama...

    ReplyDelete
  4. KhaiRin... kalah tang sana, tang sini... hehehehe

    ReplyDelete
  5. akak x ikuti sgt master chef nie sbb x sempat huhuh

    ReplyDelete
  6. wahh tak pernah tgk...mesti best... huhu...

    ReplyDelete
  7. Tidak suka acara itu, tapi suka makannya. He....x99

    Sukses selalu
    Salam
    Ejawantah's Blog

    ReplyDelete
  8. suke tgk masterchef...nak jd camtu xtau ar bila..haha..selalu juri kat umah mak ..huhu

    ReplyDelete
  9. men game hell kitchen mmg best..sy sllu men..haha

    ReplyDelete
  10. memang suka layan rancangan masak memasak ni..lebih lagi hells kitchen tu...

    ReplyDelete
  11. awak org sabah ek? kicap buatan sabah tu mcmn?

    ReplyDelete
  12. @LadyBird.. nanti bila free saya buat entri pasal kicap sabah... cari jer kat google kicap cap ayam...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis