dwatyKNY: SUKAN apa??? = KURUS tp bukan KETUL (part II)

Thursday, November 24, 2011

SUKAN apa??? = KURUS tp bukan KETUL (part II)

korg ingat lagi tak Part I ???
mesti korg dah lupa kan...
ala... topik pasal berat aku dah naik tu...
pastu aku pun tanya lah kat korg...
kalau rajin... klik lah atas ni...


berdasarkan KOMEN2 korg...
ada yang boleh diguna pakai... terima kasih...
tapi...
ada juga yang boleh diguna tapi tak boleh dipakai... juga terima kasih
yang tak menjawab soalan lagi ramai... pun terima kasih
So, kesimpulannya...
lu gua pikirla sendiri...


pikir punya pikir... aku pilih sukan BADMINTON...
kenapa BADMINTON???
mungkin sebab pengaruh kartun ANAK2 SIDEK kot...hehehe
but the main reason is... BADMINTON adalah sukan yang aku 'bolehlah' main jika dibandingkan dengan sukan2 yang lain...
dari form 1 hingga form 5 pun aku SETIA dengan kelab sukan badminton
walaupun aku tak pernah mewakili sekolah... dah aku tak layak


aku tidakla setangkas DATO' Lee Chong Wei...
tapi sekurang2nya... aku dapat juga pukul shuttlecock tu... 
dapat juga 'point'... dan yang paling penting...
dapat juga 'SMASH'...  yolah tu...
berbanding dengan sukan2 lain seperti....
bola tampar = aku yang kena tampar dengan bola..
bola sepak = aku tak berani nak sepak bola....
bola jaring = aku tak pernah dapat bola... 
bola baling = aku salah baling bola... confuse antara kawan dan lawan  


a few weeks ago...
hasil kesepakatan dengan member2 office yang juga punya agenda yang sama untuk bersukan kuruskan badan....
kami pun sewalah court badminton selama 4 hari... sebagai permulaan


hari pertama... 
tanpa streaching... kami terus bermain...
memang cari penyakit namanya... 
setelah beberapa tahun tak main... tiba2 main...
terkejut berukla tulang2 aku...
pagi esoknya... 
tangan kanan yang memegang raket ni payah nak angkat...


hari ke-2... 
juga tanpa streching... kami terus bermain...
sebabnya... kami tak nak buang masa... 
sejam = 8 hinggit tu...
tapi, pagi esoknya pegi keja...
peha aku kejang... kaki tak boleh bengkok...
masuk toilet pun.... dah!! tak yah nak bayangkan...


hari ke3... 
macam biasa tanpa streching...terus ke gelanggang...
cuma kali ni... kami lebih banyak gelak dari bermain...
gelak melihat gelagat kami yang pelbagai aksi...
seorang dah macam nak bersilat...
seorang lagi nak memasak.... 
dan seorang tu dah macam nak masuk pertandingan shuffle... aku lah tu
abg2 sebelah court pun tumpang gelak tengok aksi kami...
Okla... atleast... sesuai dengan MOTTO kami...


tak RETI 
tak APA,
yang penting berGAYA...



psssttt : kira punya kira dah lebih 10 kali juga kami training badminton... tapi berat macam tu juga... cuma lengan ni cam dah besar sebelah... jgn ber 'muscle' sudah... adoyaiiii 

13 comments:

  1. huhu..main badminton best kan..bleh kuar peluh..memang lenguh dibuatnya..haha..

    ReplyDelete
  2. kalau dah lama tak bersukan pastu tetiba bersukan....memang rasa macam keras je urat saraf ni....kalau dah lama tak jog pastu tetiba job even warm up stil rasa terkengkang je jln...haha

    ReplyDelete
  3. warm tu yg penting...nnt cpt pancet

    ReplyDelete
  4. Kakak pun beriadah dgnmain badmintn. Sebab nak berlari malu org nampak. Nak berenang tak pandai. So main badminton dgn hubby. Anak-anak di swimming poll kakak di badminton court. Tempat kakak murah je. 1.5 jam cuma RM6/- je..

    ReplyDelete
  5. Kakzakie bestnya... 1.5 jam 6 hinggit... kami dah ler sejam... 8 hinggit...

    ReplyDelete
  6. nanti kan.. lengan akak ketul2.. mcm jaguh badminton negara tu.. hihihi.. :D.. lady main2 je la.. trskan ush akak.. tp pemanasan tu pntg.. sgt2 penting.. kalau x buat nanti kesannye lg parah..

    ReplyDelete
  7. oh ye akak.. kwn lady main badminton.. tetibe je slip disc die terganjak.. 2 3 bulan jugak duk hospital sebab kaki die kebas.. tp kejap je la.. sebab meloncat tinggi sgt kot..

    ReplyDelete
  8. ye ker LadyBird... lepas ni akk tak nak loncat tinggi dah... hehehe

    ReplyDelete
  9. wah badminton dah lama saya tak join sukan ni...sekarang buyung lepas buyung...hehe kena bakar lemak kawkaw ni..hehe

    ReplyDelete
  10. uhh badminton tu..kira baguslah kalau dah ke arah nak jaga kesihatan...ade gak yg batai tido jer petang2, tak kena lg sakit takpe lah...teruskan moga yg biasa akan terbiasa juga akhirnya.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis