dwatyKNY: OMBAK RINDU kurang menyengatlah...

Tuesday, December 6, 2011

OMBAK RINDU kurang menyengatlah...

aku adalah pengemar novel... mula terdedah sejak dibangku sekolah lagi... cammana aku boleh terpengaruh dgn rakan sebaya... boleh klik sisi... apa yang aku masih ingat pengaruh novel ni memang kuat... time cikgu mengajar pun aku boleh curi2 baca... untuk mengelakkan dari terkantoi... aku jadikan buku teks sebagai cover... hehehe...

masuk alam pekerjaan... aku semakin ketagih... ditemukan plak dengan pembaca tegar novel menjadikan aku semakin gila novel... sebulan mesti beli 1@2 buah... 

beberapa tahun kebelakangan ini... kegilaan aku semakin berkurangan mengikut peredaran waktu... tapi minat still ada... kalau dulu aku suka beli... kini aku suka pinjam... banyak kali terjadi... novel aku dah baca tapi aku lupa... maklumlah dah terlalu banyak...

balik kampung hari tu... bilik tidurku yang telah menjadi hak milik abg dan isteri dikemas... almari lama ditukar dengan yang baru... dan aku diarah untuk buang barang2 lama milikku yang dah tak berguna... aku turuti... buang semua buku2 lama yang dah expired kecuali.... my NOVELS... gila nak buang... ni koleksi novel aku... kalau jual mahal ni... hehehehe


yang lain sibuk mengemas... aku sibuk kira novel... setelah dihitung.... ada 4 bijik hilang entah kemana??? tanya mak... mak kata... "dalam rumah ni ko sorg jer yang baca novel"... 


sebelum balik... aku siap pesan kat mak... novel ni nak simpan mana pun tak kesah... tapi jgn sesekali dibuang...


semalam... akhirnya aku berkesempatan menonton filem OMBAK RINDU yang diadaptasi dari novel OMBAK RINDU... 

sebagai salah seorg yang dah baca novel ni... apa yang aku boleh kata... filem nya ok... jalan ceritanya pun dah cantik... tapi aku tetap tak 'rasa'... tengok pun biasa2 jer... maybe coz heroinnya tak kena kot... MAYA KARIN berlakon ok... cuma 'gadis kampung'nya takde... watak IZZAHnya kureng... ini pendapat peribadi akula... korg aku tak tahu...

ape2 pun tahniah coz filem ni dah kutip lebih dari 4 juta...

psssttt : aku tunggu pengarah2 jadikan novel 'ANDAI ITU TAKDIRNYA'  sebagai filem@drama... 

17 comments:

  1. aku pun antara ribuan pembaca novel Ombak Rindu tu...

    tapi filem dia aku tak tgk lagi...

    ReplyDelete
  2. heronye pon hampeh.. harap hensem jer... ramai lagi pelakon yg boleh bawak watak hariz dgn lebih baik... aqasah misalnye...

    ReplyDelete
  3. kwn2 dah sibuk ajak tgk ombak rindu... tapi blum berkesempatan lagi..

    ReplyDelete
  4. byk gler..memang btol kaki novel ni...

    ReplyDelete
  5. wife abg gaduh sgt nk tgk crite ni

    ReplyDelete
  6. rasanya tak semua jalan citer kat novel mereka follow, tu yang kurang menyegat kot...

    apa2 hal ombak rindu cerita yang bagus...

    ReplyDelete
  7. perghhh banyak gila buku novel akak..syuk tak berapa layan yang cintan cintun neh..ada la juga layan2 hhehe..

    ramlee awang murshid itu idola novelis yang syuk suka baca..

    juallah kat mudah.my..kot2 boleh cover balik modal n beli buku yang baru pula hehe

    ReplyDelete
  8. huwaaa nk tgk jugak... wowwi byknya koleksi!

    ReplyDelete
  9. bila filem diadaptasi dr novel.. byk plot ilang.. tuh kurang menyengat.. cer buat berdiri.. mungkin best kan! ehehhe

    ReplyDelete
  10. dooiii mataiii . banyak gilakk . aku dulu jak time skola . itu pun tejangkit ole kakak2 aku aarr baca novel .
    tapi memang novel ombak rindu juga laa paling kuat penangan dia . lagi 1 novel yg bagi kesan dgn aku cita dia novel Rindu semakin jauh . itu pun best juga geng cita dia :)

    ReplyDelete
  11. Tean Fantaghiro, aku rasa aku sudah baca cerita tu tapi aku lupa jalan ceritanya... hehehe

    ReplyDelete
  12. aku pun dah baca .

    tapi dah lama sangat.

    dan sampai sekarang aku belum figure out Bront Palarae watak yang mana satu.

    lupa.

    ReplyDelete
  13. banyaknya koleksi novel dia.. mana boleh buang kan.. akak tak pergi tgklah ombak rindu tu..

    ReplyDelete
  14. jap saya dah baca gak rasanya andai itu takdirnya... macamana jalan cerita dia eh> yang hilang ingatan tu ke yang kereta skyline tu ke..

    ReplyDelete
  15. @! AzzaAzman @ Chempaka Sari !... bab keta tu saya lupala... tapi bab hilang igatan tu betul... touching baca novel tu....

    ReplyDelete
  16. anis baru na g tngk..anis pon dulu suke kumpul novel..skang beli tapi xde berasa na bace..weee

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis