dwatyKNY: apasallah aku malas sembahyang....

Friday, December 9, 2011

apasallah aku malas sembahyang....

Apasal la aku belum terfikir nak bentang sejadah,
hidup senang rezeki datang melimpah,
nak dirikan sembahyang rakan baik setan suruh lengah-lengah,
Atau nak tunggu Allah tarik nikmatku smpi menangis keluar air mata darah.

Apasal la aku malas sembahyang,
Tuhan kasi aku jasad siap dengan bayang-bayang,
Bukan ke lebih beruntung daripada tiang,
Berdiri tanpa roh malam dan siang…

Apasal la aku malas sembahyang,
Kerja dah best keluarga pun dah senang,
negara pun dah aman tidak lagi hidup berdagang,
takkan 5 minit , Setiap satu waktu aku tak boleh luang..

Apasal la aku malas sembahyang,
Tuhan kasi otak supaya aku tak bangang,
Tuhan kasi ilmu boleh fikir susah senang,
Tuhan kasi nikmat kenapa aku tak kenang…

Apasal la aku malas sembahyang,
Main bola aku sanggup sampai petang,
Beli tiket konsert aku sanggup beratur panjang,
Apa la aku ingat masuk syurga senang-senang ??

Apasal la aku malas sembahyang,
Aku kena ingat umur kita bukannya panjang,
Pagi kita sihat, petang boleh kejang,
Nanti dalam kubur kena balun sorang-sorang….

Apasal la aku malas sembahyang,
seksa neraka cuba la aku bayang,
Perjalanan akhirat memang terlalu panjang,
Janji Allah Taala akan tertunai tak siapa boleh halang !!!




Solat itu adalah tiang agama (islam)... Maka siapa yang mendirikan solat bererti dia telah menegakkan agamanya dan sesiapa yang meninggalkan solat bererti dia telah meruntuhkan agamanya (Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)... Solat umpama kepala dan badan... Kalau kita tak solat, wajar saja dipanggal kepala kita putus dari badan... Bunyi cam kasar tapi ingatlah hukuman ALLAH di akhirat nanti lebih dahsyat dari itu...

sumber

18 comments:

  1. ehhh.. mekchu belum semayang zohor lagi ni.. terima kasih mengingatkan :)

    ReplyDelete
  2. Allahuakbar ,,,
    eyaa aku masih malas ,
    5waktu pun tidak lepas ,
    1hr pasti Allah bg pembalas ,
    baru laa aku tidak lagi malas :(

    ReplyDelete
  3. solat itu penting(ckp kt diri sendiri)...salam hari jumaat dwaty...:)

    ReplyDelete
  4. sy juga... & sentiasa akan memperbaiki diri =)

    ReplyDelete
  5. kat office selalu bley nampak masalah ni.kdg2 sedey tgk kwn2 yg ensem,lawa, nice dgn kita..tp x semayang~ =/

    moga Allah tetapka iman kite sume~

    ReplyDelete
  6. biasalah diri kita ini sering digoda syaitan durjana yang melalaikan kita..

    ReplyDelete
  7. Terima kasih krn mengingatkan sy!

    =D

    ReplyDelete
  8. jgn la kito tinggalkan solat...insyallah...

    ReplyDelete
  9. insaf bila baca entri..tq akak kerna mengingatkan diriku yang lupa..

    ReplyDelete
  10. suke dgn entry nie .. sungguh bermakna dan penuh pengisiann

    semoga kita dpt perbaiki diri kita kan dik :)

    ReplyDelete
  11. Kalau x solat sia2 jer la hidup kat dunia ni...Hidup tanpa tujuan apatah lg keberkatan...Mekasih sharing :)

    ReplyDelete
  12. Kite kene goda kat syaitan tu yg jd malas...

    ReplyDelete
  13. kenapala mls sgt sembahyang..

    tu la kan.. org negara lain yg bererang tu leh je solat..

    kite yg ngr sng lenang ni.. semakin naik minyak..

    btllah kt org..kesusahana itu mendekatkan diri pada Allah..

    ReplyDelete
  14. nice nice..anis pon masih ade rase rase malas toh..ishhh..insaf lah..

    ReplyDelete
  15. entri yg bagus...peringatan bersama...

    ReplyDelete
  16. hmm jgn nak tggu n rajin solat dan insaf bila usia semakin senja.. bimbang xberkesempatan nak memohon keampunan dari Allah..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis