dwatyKNY: Cuti2@utara I : Sg Petani... cheq mai ni!!!

Thursday, February 2, 2012

Cuti2@utara I : Sg Petani... cheq mai ni!!!

its time for story jalan2 cuci mata + jalan2 buang duit = janji kami enjoy!!!!.. muahhahahahaha...


CNY tahun ini jatuh pada 23 jan, jatuh plak pada hari isnin dan selasa... sangat sesuai buat sesiapa yang ingin bercuti termasuklah aku n the geng... 4 hari jgn disia2kan... rugi...

Selatan aku dah jelajah... Timur pun aku dah jejaki kecuali KELANTAN... kini gilaran Utara aku teroka... org kata dari PUTRAJAYA ke KEDAH ambil masa 8 jam kalau naik bas... naik kereta mungkin 6 jam... tapi ada yang boleh sampai dalam masa 4 jam.... fuh!!! terbang ke apa??? kami??? ermmm... pukul 5 pg gerak... 1 ptg baru sampai SUNGAI PETANI, KEDAH... korg kiralah berapa jam??? takpe.... jauh perjalanan luas pemandangan.... yolah tu... bukan ko tido ke sepanjang jalan....

**********

sesampai di SP, kami singgah dulu di rumah mak mentua member a.k.a cikAmy selaku perancang utama CUTI2@UTARA ni, yang terletak di KG SG LAYAR, sebelum gerak ke BANDAR UTAMA PUTERI JAYA, iaitu rumah yang baru dibeli oleh cikAmy merangkap tempat menginap kami nanti... 

ku pikirkan rumah setingkat, rupa2nya rumah teres 2 tingkat yang dibeli oleh cikAmy dan husband untuk dijadikan HOMESTAY... sangat strategik tapi sesat juga buat pendatang baru seperti kami... rumah ini sebenarnya dibeli oleh pemilik asal (sebelum cikAmy) untuk isteri tersayang... tapi dijual semula setelah mendapat tahu isterinya curang... kuang3... harga yang ditawarkan sangat berbaloi.... rezeki hang cikAmy.... kami merupakan perasmi pertama yang duduk dirumah tu... walaupun peralatan2 perobot masih belum lengkap sepenuhnya... kami tak kesah janji duduk free... hehehe... 

malamnya... tanpa cikAmy yang telah pulang ke rumah mentua... aku n the geng seramai 5 org keluar mencari pengalas perut... dah duduk rumah free pandai2lah berdikari... berpandukan GPS... kami mencari PANGKALAN IKAN BAKAR... sedih, coz satelit tak dapat mengesan dimana ikan bakar ini berpangkalan... so, kami beralih ke DATARAN IKAN BAKAR... Alhamdulillah GPS tak buat hal, kami sampai dengan jayanya... sekali rupa2nya... PANGKALAN IKAN BAKAR yang dicari berhadapan dengan DATARAN IKAN BAKAR... hehehe


menu malam itu seperti biasa seafood jadi santapan... suapan pertama sotong goreng kunyit... ermmm sedap tapi manis... suapan kedua prawn butter juga manis... ikan siakap masak 3 rasa lagi manis... ermmmm??? masakan utara memang manis2 ker semanis org2nya??? manis2 pun... habis juga.... Alhamdulillah...

ini baru hari pertama... next destination... next week la.... taip panjang2 kang, korg malas nak baca plak... hehehe


psssttt : sape2 yang nak bawa family 'besar' bercuti di UTARA... dan perlukan homestay 2 tingkat supaya boleh sumbat semua sekali dalam rumah... boleh la gitau... nanti cheq habaq kat tuan rumah... 

11 comments:

  1. dwaty, awat x sanggah bandar laguna? ntt hang mai lg, sggh noh!

    ReplyDelete
  2. bsr rmh yg nk wat homestay tuh

    ReplyDelete
  3. best tak mai Kedah dwaty?hehe..sy aritu CNY balik kg...kenduri cousin..ngan kenduri lain..makan nasi minyak nye banyak..huhu..nanti mai lagi habaq taw...

    ReplyDelete
  4. @KhaiRin - anies... cheq tak tau... suntuk sangat tak dapat p semua tenmpat...

    @noor... yup memang besar... ada 4 bilik...

    @Tiramisu Fatiema... best... tak puas sebenarnya... tapi tercapai jugala hasrat...

    ReplyDelete
  5. awat tak habaq nak mai sini..kalau tidak kita boleh jumpa...

    ReplyDelete
  6. uik..blom sampai kelantan..nnt ada peluang dtg tau..aku bwk jln2~ ^^
    aku pun penah sampai sp sekali..kwn bawak jln2 cuci mata..dpt penginapan free gak.best!~ ;p

    ReplyDelete
  7. cepat2 dtg kelantan, the land of food muahhahaa

    ReplyDelete
  8. @~SaL IjOu~,
    @Asrul "iLham" Sany... tengah tunggu la ni sape yang sudi bawa saya p kelantan...

    @khairul... tu ar bang... cheq x ingat... hehehe

    @C.M.A @ CikMoonAdnan... tu yang tanya tu...

    ReplyDelete
  9. nak bercuti.. penginapan itu penting kan? kalau x haru nak tidur kat mana.. xkan nak tidur kat merata2.. bahaya..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis