dwatyKNY: seloka PAK PANDIR...

Monday, March 19, 2012

seloka PAK PANDIR...



Ketika pergi melawat saudaranya di hospital sakit jiwa, Tanjung Rambutan... PAK PANDIR pun bertanyala kepada Pengarah Hospital tersebut... "apakah cara yang digunakan untuk menentukan seseorang itu patut ditahan di wad atau sebaliknya???"... Jawab pengarah Hospital.. "senang saja, kita akan penuhkan air di tab mandi, kemudian berikan sudu, cawan dan besen kepada pesakit, suruh mereka keringkan tab mandi itu.." secepat kilat PAK PANDIR mengangguk... "oh saya faham... saya faham... kalau org tu fikirannya waras, dia akan buangkan air dalam tab mandi menggunakan besen, sebab besen lagi besar drpd sudu dan cawan... betul tak Tuan Pengarah???" kata PAK PANDIR dengan begitu yakin sekali.. "Tak!!!"... jawab Pengarah Hospital... "org yang waras akan cabut getah penutup lubang tab mandi itu!!!... sekarang PAK PANDIR beritahu saya, PAK PANDIR nak bilik kat tingkat atas atau tingkat bawah???"


KAHKAHKAH... ker korg pun sebenarnya fikir sama seperti yang PAK PANDIR fikirkan????

18 comments:

  1. al-kisah pak pandir..tak terpikir pulak..haha..lawak betul..mizz dwaty pekaba?

    ReplyDelete
  2. sik baik dia kata besen.. kalu dia suh gn ong drum..cm ne?

    ReplyDelete
  3. HAHAHAHAHAHAHA . kelakar lahh . aku pun pikir bendaa yang sama T.T

    ReplyDelete
  4. haha,x.jat da fkir awal2 cbut gtah 2.haha

    ReplyDelete
  5. gua memang awal2 lagi pikir cabut getah bawah tu.. alah.. penutup kolah tuw..

    kira gua tak gila la ni kan?

    kehkehkeh..

    this is Mejah. Out~

    ReplyDelete
  6. @Tiramisu Fatiema... mizz dwaty tk bape sihatla... cuaca kot...

    @KhaiRin : anies... sah2 pak pandir pilih drum plak... hehehe

    @muntotunggek
    @Diana @ bilakukatacinta
    dah agak dah.. mesti ada yang fikir sama... aku pun sama... hahahaha

    @zati embong
    @Aziri Pauzi
    ok... korg berdua waras... tak gila..

    ReplyDelete
  7. haha..pandai la ek nk pekena ye..

    ReplyDelete
  8. Pandai je nak mengenakan orang ye dwaty nie...:)

    ReplyDelete
  9. tak tak.. aku pikir lain.. series pikir lain ok!

    ReplyDelete
  10. pak pandir fikir outside the box sebenarnya hahaha

    ReplyDelete
  11. bahahahaha..bole je kot buang air pakai besen. hhahhaha. tak nak ngaku fikir sama mcm pak pandir.huhu

    walaikumsalam. ha'ah la tu saLIjou. retis dia gituuuu...jom la lepak sama. hehehe

    ReplyDelete
  12. tak nak lah jadi pak pandir..kitakan ginius...haha

    ReplyDelete
  13. hehe..kira ok lagilah jawapan pak pandir tu, blur sikit2 je, hik!

    ReplyDelete
  14. ternyata betapa pentingnya berfikir di luar kotak..~ ;p

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis