dwatyKNY: TETAMU pertama tahun ini...

Wednesday, March 21, 2012

TETAMU pertama tahun ini...

Minggu lalu aku menerima seorg tetamu... Mastura namanya... tapi aku mengelarnya Mastura Ibni Al Buaya... hehehe... aku mengenalinya semasa kami berkursus bersama di KLUANG JOHOR, 2 tahun yang lalu... oleh kerana dia teman sebilik my best friend, Nana ker... maka kami pun menjadi akrab... ke dewan bersama, makan pun wajib bersama.... aku heret rakan sebilik yang baru ku kenali, Ayu sleeping join sekali... jadilah kami 4 serangkai... 

kini... Mas bekhidmat di negeri kelahirannya PENANG... diarah pergi berkursus selama 3 hari di PUTRAJAYA... dia menelefon Nana ker bertanyakan rumah transit sebagai tempat menginap... tapi Puan Nana meminta jasa baikku untuk menumpangkannya dikediamanku... org berbudi kita berbahasa, dengan senang hati aku pelawa... esok2 kalau aku pegi Penang lagi, bolehlah tumpang rumah dia plak... hehehe


"Mastura, nana... nak kemana tu??? sape nak ambik gambar aku???"

sebelum ini... rumah sewaku sering menjadi tempat penginapan rakan2 yang datang berkursus, tak kurang juga yang baru ingin melapor diri... dan aku... tidak akan sesekali menolak permintaan mereka untuk menumpang semalam dua even seminggu... coz, aku juga pernah melalui situasi yang sama... mereka yang berada ditempat baru... dengan suasana baru... persekitaran yang baru... harus dibantu... takut nanti terjumpa 'hantu'... lagi2 di 'hutan batu'...

my housemate pun takde masalah coz dorg juga seringkali menumpangkan saudara dan rakan2 terdekat... hanya 1 peraturan yang perlu di turuti... LELAKI DI LARANG MASUK kecuali yang nak tolong angkut barang dan juga pakcik yang hantar tong gas siap tolong pasangkan sekali... maklum anak dara... tahu masak jer... hehehe...

hari pertama Mas berjumpa dengan my housemate, Mas langsung tidak kekok... seolah2 mereka sudah lama kenal... mungkin kerana mereka punya tugas yang sama, mulalah buat perbandingan antara jabatan masing2 dan aku hanya mampu mendengar kerana aku terkeluar dari topik...

di dalam bilik... topik lain pulak yang kami bualkan... termasuklah, Mas memujiku... katanya, kulit wajahku lebih halus dari sebelum ini... adeh... tetiba aku rasa kembang semangkuk :) ... katanya lagi, wajahnya sering ditumbuhi jerawat... lalu dia minta petua dariku... PETUA??? mana ada petua... aku ni jenis yang pakai macam2 janji murah, halal dan diiktiraf... toner jenama shahirah, krim safi balqis, pelembab aku suka brand k'zanah, pencuci muka sekarang gamat... semua aku try kecuali SKII, SimplySiti dan yang selevel price dengannya... tak mampu wei... pakai mahal-mahal kang dapat penyakit akibat ikat perut... yang aku boleh kongsikan... amalkan bacaan SELAWAT keatas Nabi SAW semasa menyapu produk kecantikan dimuka anda... itu sajor... nak lagi awet muda??? SENYUMlah... tak perlu beli apo2... hehehe


psssttt : hari ni aku busy sikit... kerja dah bertambah... petang sikit baru aku bleh jadi TETAMU SENJA korg... btw...selamat mengambil result buat calon2 SPM 2011... 

27 comments:

  1. hahhahha
    kembang semangkuk ek

    ReplyDelete
  2. bila jumpa kawan lama//banyak benda akan dibualkan

    ReplyDelete
  3. ye betul tu, kalau kita tolong orang, suatu hari nanti orang akan tolong kita pula..

    tapi relevan ke ia pada zaman sekarang,harap2 masih ada lagi manusia yang berpegang teguh prinsip buat baik dibalas baik

    ReplyDelete
  4. hehe bagus la...
    memang itu kan petua yg mujarab :)

    ReplyDelete
  5. bestnya belon panas tuuuu. :)
    jumpa kawan pun best !

    ReplyDelete
  6. mesti la seronokan jumpe kwn lama...dah tu dpt pujian pkl..lagi laa seronok...

    ReplyDelete
  7. hehe sama laa... moon pon tau masak je.. bab nak pasang n buakk kepala gas.. mmg xbape reti.. sebab kat umah nie.. kepala gasnya lain dari lain... hehe

    ReplyDelete
  8. tetamu tu sumber rezeki kan? smg rezeki bertambah :D.. ameeennn..

    ReplyDelete
  9. ada satu aku kenal juga, seorang lelaki macho. namanya Johnny Al Buayak. lebih kurang sama namanya kan. cuba check mana tau ade relasi.

    *utk menghindarkan jerawat, jangan tidur lewat. :)

    ReplyDelete
  10. amalkan bacaan SELAWAT keatas Nabi SAW dan SENYUMlah..itu pastilah sangat manjur untuk membuat wajah selalu bercahaya :)

    ReplyDelete
  11. hihi..untunglah.mmber lama jmpa jat,dah agak da apa diorg ckp, apsal jat makin gemuk?

    ReplyDelete
  12. bestnya kena puji..kena belanja org tu dwaty..hehe

    ReplyDelete
  13. murah rzeki bila mmbantu pd org yg mmrlukn ptolongn.

    hehe akk pon pkai jnama murah2 dahlah. skrg pon klau klua rmh suka mekap pucat2 je

    ReplyDelete
  14. ari tuh nk amik gbr kena bratur heheheh

    ReplyDelete
  15. akan amlkn sunnah nabi. huuu

    jom tambah ilmu sikit..=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/03/turunnya-nabi-isa.html

    ReplyDelete
  16. itulah yg sebaiknya.. membantu dikala rakan2 memerlukan bantuan apa yg perlu.. tak kisahlah produk murah pun.. yg penting hasilnya kan.. Alhamdulillah muka awak bersih.. seronok dgr..

    ReplyDelete
  17. nak jadi tetamu kedua pulak la bleh dwaty?hehe..sy pon rindu jugak nie nak jumpe kawan2..semua agak busy

    ReplyDelete
  18. seronoknya dapat jumpa kawan lama.....tak kisahlah produk murah..asalkan sesuai ngan kulit kita....

    ReplyDelete
  19. wahhh sonoknye jumpe kwn2 lama.. mesti meriah kan? byk bnde nk sembang..hehe








    luv,
    cik ana

    ReplyDelete
  20. Salam dwaty..

    Maaf baru dpt balas kunjungan... Masih xcekap BW..

    :)

    ReplyDelete
  21. Dwaty dok putrajaya ya.da x jauh kita.bila nak jumpa~ ;)

    ReplyDelete
  22. @Tiramisu Fatiema... boleh bah... hehehe

    @~SaL IjOu~... insyaALLAH... dlm masa terdekat ni busy sikit... eh, busy banyak... balik pun lewat... sabtu ahad keja... tak macam cikgu... banyak cuti... hehehe

    ReplyDelete
  23. Kalau kakak satu family nak tumpan boleh tak agak-agaknya - ada satu lelaki tau hihi...

    Kulit masih muda memang masih gebu dwaty... senyum menambah kecantikan:)

    ReplyDelete
  24. macam2 cerita boleh kita kongsi bila ada bff ni...

    tq..sharing

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis