dwatyKNY: CAMERON HIGHLAND memang cantik...

Thursday, April 19, 2012

CAMERON HIGHLAND memang cantik...

Assalamualaikum...

sejak aku berhijrah@merantau ke tanah Semenanjung Malaysia...
aku telah berazam... 
aku ingin melawat seberapa banyak tempat yang ada di sini...
dan 'tempat ini' adalah antara list teratas yang ingin aku jejaki...
aku teruja untuk melihat kecantikannya yang disebut2 orang...
aku teringin untuk merasa kedinginannya yang digambarkan orang...
tapi malangnya...
setiap kali merancang...
tak pernah menjadi... 
terlalu banyak halangan... 
semuanya kerana... 
ALLAH masih tak bagi izin datang ke sini...
tapi bila ALLAH dah bagi izin... 
dalam hanya beberapa hari rancangan dibuat... 
Alhamdulillah... semuanya berjalan lancar...
Alhamdulillah... sampai juga aku di TANAH TINGGI CAMERON HIGHLAND setelah 2 tahun lebih menunggu...


semua PIC diambil menggunakan camera DSLR
cantikkan???


Dah Senyum Lama Rasanya (DSLR)


HAH !!!
korg jangan tengok jer...
marilah ke mari merasai serta melihatnya sendiri...
peace yoooo!!!!


psssttt : on the way balik... kami dikejutkan dengan berita AMARAN TSUNAMI yang ku baca menerusi FB... mereka yang berada di bahagian utara diminta lebih berjaga2... tapi, member2 yang berada di putrajaya turut merasai gegarannya... tiba2 baru aku teringat... 2 org member yang turut sama ke sini (CH) otw balik Penang dan jambatan Pulau Pinang pula bakal ditutup... aku terus mesej bertanya keadaan mereka... mujurlah mereka telahpun selamat sampai di kediaman masing2...

42 comments:

  1. Wah...awk nie asik jln2 je. Jeles tau..

    =p

    ReplyDelete
  2. hmmm... dah lama plan nak naik cameron buat kali kedua..

    terpaksa cancel semua.. sebab nenek baru meninggal..

    tggu thn depan laa jawabnya kan...

    ReplyDelete
  3. CH mmg tempat cantik...lagi pun cuaca dia lain dr negeri2 lain...terase nk pegi lagi..

    ReplyDelete
  4. cantiknya
    hijau je pemandangan

    ReplyDelete
  5. cameron mmg best.. saya pun suka pegi cameron... :)

    ReplyDelete
  6. Dwaty..
    Seronoknyer...asyik jalan makan angin aje anak dara sorang ni...jelous akak tau...he..he..(akak bulan satu hari tu dah pegi dah CH)

    ReplyDelete
  7. ohsemmmmmmm cantik sejuk mata memandang :)

    ReplyDelete
  8. papa mifz dah pergi CH baru2 nih...mmg best...suko akan cuaco nyer...insyallah bulan 6 nih nak pergi lagi...:)

    ReplyDelete
  9. subhanallah. sy tak pernah lg p cameron...satu hari mmg nak p. maybe honeymoon pas kawin ...insyaallah kalau ada rezeki...

    salam kenal , follow ur blog

    afasz.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. sejuk mata memandang
    semua hijau je permandangnagn

    ReplyDelete
  11. apesal semua org duk citer psl cameron. Buat jeles jer...

    ReplyDelete
  12. Lama sungguh kakak tak jejak sana dwaty. Tapi tak apalah janji anak-anak kakak dapat pergi.

    Tengok si comel kena lambung tu seriau je tengok...

    ReplyDelete
  13. Cantik sekali pemandagan yang penuh dengan kehijauan. Udara yang segar.

    ReplyDelete
  14. aku pun mcm kak zakie..lama sungguh aku tak jejak kaki ke sana...tgk cameron, teringat ladang teh kat bandung...superb punya pemandangan....
    sama cantik mcm kat cameron...

    ReplyDelete
  15. sukanya tgk gambar2 tu.. cantik dan ceria semuanya.. rasanya last akak pergi CH 10 tahun yg lepas.. kena buat plan nak pergi sana juga ni..

    ReplyDelete
  16. salam..
    singgah follow sini :)
    jom follow cik iena jugak(^_~)
    www.ienaeliena.com

    ReplyDelete
  17. ayu tak pernah sampai lagi..
    insyallah pasti sampai nanti..


    waty pakai DSLR jenama canon ya?? cantik snapnya

    ReplyDelete
  18. ~cantik pic..lama dah xpegi cmeron..:(

    ReplyDelete
  19. CH memang best kan? ada rezeki nak bawa mak ayah le sama pulak


    cantik gambar2,nmpak seronoknya :)

    ReplyDelete
  20. mmg seronok kalau dpt cuti kat CH.. puas makan stoberi & jagung.. hihihi.. rambang mata kalau shopping cenderahati kat sana..

    ReplyDelete
  21. cantik2 gbr dwaty nih..CH mmg bestkan..tenang jiwa

    ReplyDelete
  22. gilakk !!...
    canti eh !..
    mudah-mudahan 1 hari nnti sampai juga aku pegi sana kn :)

    ReplyDelete
  23. belum sampai lagi ke tempat ni...asyik2 genting highland aje...hopefully one day dapat la sampai ke situ...hehe

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum dwaty,

    Amboi sejuknya mata memandang dwaty...hijau ja kan....

    ReplyDelete
  25. jalan2 aje dwaty ni...saya xpernah sampai lg cameron pun..huhuu

    ReplyDelete
  26. memang lawa tempat tu...tp sy belom sampai sana lg...

    ReplyDelete
  27. x pernh gi pon cameron..jelez2..hihi.tapi gmbr2 ni semua masyaallah memg cntik ^^

    ReplyDelete
  28. wah..naseb bek dah jejak kaki ke situ...hihihihi

    ReplyDelete
  29. cameron best sgt pemandangannya. btw tekejut gk ngn amaran tsunami tue.

    ReplyDelete
  30. The pit stop of fashion lovers. We offer the range of dazzling and mesmerizing Sarees for your Baju Kurung,Kebaya and Kaftan, Punjabi Suits, Salwar Kameez exclusively imported from India. Various colors, designs, popular fashions, and textiles custom-made for you to bring colours in your life

    http://dedazzlerzzshoppe.blogspot.com/

    ReplyDelete
  31. lama tak gi cameron. tp tiap kali gi sana tak tau nak ke mana sbb semua tmpt dah pegi. hehehe..tp suka pasar malam dia ada cendawan goreng yang sodappp..

    psst gambar cantek sangat.

    ReplyDelete
  32. subhanallah.. permandangan yang indah.. btw, pic sangat cantik ^_^

    ReplyDelete
  33. last pg cameron masa rombongan tadika...haaaahaha lama gila tak pergi dah..padahal bukan jauh pong!

    ReplyDelete
  34. cantiknya gambar dan pemandangan =)

    ReplyDelete
  35. korg2 jangan la jeles... kumpul duit pastu bercutilah bersama family.. aku pun sebenarnya tak puas lagi gi CM... ladang strawberi x sempat di lawat coz hujan...

    THANX COZ SUDI KOMEN.... MUAHHHH

    ReplyDelete
  36. terima kasih kata begitu. sememangnya cameron highlands mmg cantik hehehehe bangga aku jadi anak kellahiran sana

    ReplyDelete
  37. tapi cameron dah tak sesejuk dulu. banyak pokok dah kena tebang ='(

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis