dwatyKNY: Harapan Aku Musnah, Pasrah Ajela (HAMPA)

Friday, April 6, 2012

Harapan Aku Musnah, Pasrah Ajela (HAMPA)

3 April...

seawal pagi... semuanya berjalan lancar... semua yang aku lakukan terkawal dan dikawal olehku dengan penuh teratur... langit yang cerah seceria hatiku... berkerja diselang selikan dengan senda gurau sesama rakan sekerja menaikkan lagi semangatku untuk menyelesaikan kerja2 semalam sebelum menjadi bukit...

NAMUN...

menjelang tengahari... 'dia' datang tanpa ku pinta... aku seolah2 terkena kejutan elektrik... kesakitan mula terasa... pergerakkanku juga mulai terbantut... kemalasan tiba-tiba menerjah... aku seolah2 kebingungan... tidak tahu apa yang perlu dibuat... aku cuba menenangkan diriku.... gagal... aku layari internet mencari santapan mata yang ku kira mungkin boleh mengurangkan kesakitan... tiada yang menarik... 

Arrgggghhhhhhh!!!!... aku hanya mampu merintih dalam diam...

dikala aku menahan kesakitan... kedinginan terasa sampai ke tulang... ku renung luar jendela... hujan turun mencurah2 membasahi bumi... sama seperti hatiku yang menangis... mujur aku sempat menyelesaikan banyak tugas dikala semangat masih mengunung... jika tidak... aku boleh dianggap makan gaji buta separuh hari...

pentang menginjak... aku ingin segera pulang... mencari penawar... tak tertanggung rasanya... klinik ku terjah... mohon bantuan dari yang pakar... dengan harapan... dapat mengembalikan semula senyumanku... Alhamdulillah... tanpa perlu menunggu lama... ditambah lagi dengan layanan mesra... aku yakin semuanya pasti akan berakhir... 

bertubi2 soalan yang ditanya... bermacam2 alat yang diguna... tapi... Puan doktor tidak dapat mengesan dimana dan apakah punca kesakitan yang aku alami... katanya, semua masih berkeadaan baik... aku keliru... tiada pilihan... khidmat En. X-TRAY diperlukan untuk mengenalpasti penyebab yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar... malangnya... En.X-TRAY juga sependapat dengan Puan doktor... tiada kerosakan yang perlu dibuang @ dibaiki... 

aku terkedu... kepakaran dan kecanggihan teknologi tidak mampu merawat SAKIT GIGIku??? jadi harus bagaimana??? melihat aku yang tidak bersuara... Puan doktor menyarankan supaya aku membuang 'si bongsu' yang membesar tidak sempurna di bahagian belakang... kerana MUNGKIN puncanya bermula dari situ... tapi aku minta diberikan masa... 

aku berlalu pergi dengan HAMPA... HAMPA kerana sakitnya belum hilang... HAMPA kerana doktor pun tidak dapat membantu... HAMPA kerana aku perlu membayar RM120 for NOTHING!!!.... NOTHING!!!

tapi aku pasrah...
kerana



psssttt : aku ceritakan kepada member... riaksi mereka juga kehairanan... malah ada yang bergurau... mungkin aku terkena penyakit gigi misteri.... ada-ada saja... ^_^

17 comments:

  1. Pernah terjadi pada abang bila gigi bungsu tumbuh melintang di hujung geraham terpaksa operation dwaty sebab dah tak ada pilihan lain...

    ReplyDelete
  2. alololo.....siannya dia
    sabor ekkk
    psstt...rm120 for nothing tu beli baju ke kasut ke lagi baguihh kan??
    takpela...heheheh

    ReplyDelete
  3. dwaty....sakit gigi ni mmg sengsara...nak cabut pun kena tunggu dah xsakit.jenuh menahan rasa...

    ReplyDelete
  4. memang hazab ya ampun kalau sakit gigi ni, masa macam ni janganlah ada sapa2 buat hal...mau kena pelempang jepun gamaknya. dwaty cuba makan pain killer kalau sakit sangat

    ReplyDelete
  5. sakit gigi memang tak tahan..ema baru lepas tumbuh gigi bongsu...

    ReplyDelete
  6. sejuk baca ayat tu...

    moga ada jalannya te dik...

    ReplyDelete
  7. nasib kita lebey kurang sama jek..
    tp lepas melayang 80 hinggit gigi aku terus baik ler...hehehhee

    ReplyDelete
  8. kalau rm120 tp for nothing mmg agak hampa la kan... kalau sakit gigi ni memang nak buat apa pun x selesa... harap cepats embuh yer..

    ReplyDelete
  9. Kesiannya Waty sakit gigi!...orang yang pernah merasa sakit gigi saja yang tahu bagaimana sakitnya ..dah le sakit...kena pulak bayar RM 120 ...:(

    p/s Akak setuju dengan waty...memang kalau bukan rezeki kita, buat apapun..tak akan dapat...tapi kalau Allah dah kata rezeki...mesti dapat...

    ReplyDelete
  10. try cabut jer la..anadai itu saranan yg terbaik utkmu

    ReplyDelete
  11. Saya Jarang sakit gigi..:) sabar je lah ya..:)

    ReplyDelete
  12. kesiannya, harap dah ok ni..,ummi pun pernah operation gigi bongsu, sakit ooo!!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis