dwatyKNY: KIRORO mirae... MAK I love you...

Sunday, May 13, 2012

KIRORO mirae... MAK I love you...

korg Masih ingat lagi tak lagu KIRORO Mirae... 
pertama kali dengar lagu kiroro from Jepun ni, kalau tak silap... 
masa tu aku masih di sekolah rendah...
kalau aku silap mungkin dah masuk sekolah menengah kot... hehehe

lagu ni dikatakan lagu berhantu pada zaman itu... 
berhantu bukan bermaksud seram... 
tapi berhantu kerana tersangatlah popular... menjadi siulan disana sini...
mana tidaknya... sekali jer dengar terus jatuh cinta ...
berkali2 dengar... eh, dah hafal rupanya... hehehe

memula tu aku ingatkan lagu ini adalah lagu yang ditujukan dari seorang kekasih kepada kekasih hatinya...
tapi bila aku godek2 you tube... 
terjumpalah terjemahan lagu ini di dalam bahasa melayu...


sememangnya lagu ini buat kekasih...
tetapi kekasih yang dimaksudkan ialah IBU @ GURU...
so, bersempena dengan bulan KASIH SAYANG ini... 
khas buat IBU ku sendiri... HAMIDAH BINTI HASSAN,
khusus buat rakan2 terdekat serta rakan2 dialam maya yang bergelar ibu, 
dan juga para ibu2 diseluruh Malaysia umumnya...


you may be treated like the maid
you may be treated like the gardener
you may be treated like daycare
you may be treated like the chauffeur
you may be treated like many things

but one thing is for sure
you will always be loved
for a fathers work may be from sun up till sun down
but mothers work is never down
and all that i have, am, and hope to be, i owe to you

so this is for all the times i forget to say THANK YOU
MAK... I LOVE You

psssttt : pagi tadi, berkali2 aku call mak tapi tak dapat... so aku mesej bagitau tak dapat call sekali dengan wish SELAMAT HARI IBU... beberapa minit kemudian mak terus call aku... kata mak, HP miliknya sekejap ok sekejap tak ok, sebab tu aku susah nak call... begitulah seorang ibu... dia tidak akan meminta, tapi sebagai anak aku harus paham...

18 comments:

  1. jgn kata ko jer suka, aku yg lelaki ni dan kawan2 lelaki yg lain juga turut suka.....pada lagu miraie ni.

    ReplyDelete
  2. tak pernah dgr lak lagu tuh...huhu

    ReplyDelete
  3. oh !
    rupa2x macam tu ek makna lagu mirae..
    selama ni tak tau pun.
    main nyanyi je.
    hihi
    selamatt hari ibu.
    hari2x hari ibu :)

    ReplyDelete
  4. hehe..

    xpernah plak tahu maksud lagu nih...
    adeis...

    ReplyDelete
  5. ader rezeki blh beli yg baru utk mak kan :)

    mak i love u juga :)

    ReplyDelete
  6. suka jugak lagu ni.... selamat hari ibu buat mak dwaty...

    ReplyDelete
  7. suka juga lagu tu..

    kasih ibu.

    senafas ketika ibu melahirkan kita,tak akan dpat membalasnya walau kita hadiahkan ferrary sekalipun

    ReplyDelete
  8. memang suka lagu tu..ndak jemu dengar..hehe.salah sebut pun layan je..suka melodi tu..selamat hari ibu..utk ibu awk n semua ibu..

    ReplyDelete
  9. Dah lama tak dengar lagu tu..:)

    ReplyDelete
  10. tipu laaa dengar time skolah rendah..
    sebab aku pun dengar time dalam perot lagi haha

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis