dwatyKNY: PEDIH ulu HATI...

Friday, May 18, 2012

PEDIH ulu HATI...

Assalamualaikum...



Yup!!! aku menghadapi pedih ulu hati semalam... ye ker pedih ulu hati?... lebih kurang lah... semuanya berpunca dari aku sendiri... terlebih makan... manusia, macam tu lah... dah tau FREE... lagilah TAMAK... lepas makan, aku turun tangga plak coz malas nak guna lif, jauh sangat.... dan bermula dari situlah tetiba aku rasa macam makanan yang aku makan tak hadam... bila aku tarik nafas... urat saraf aku di bahagian perut pun rasa tertarik.... aku duduk sakitnya mencucuk2, aku berdiri sakitnya menarik2... nak pegi toilet punyalah payah... tapi, lepas dari toilet baru aku rasa kurang sikit sakitnya... aku tak taulah sakit yang aku alami ni dikira PEDIH ULU HATI ker tak... kena jumpa doktor dulu kot baru tau... tapi yang pasti kalau PEDIH di HATI... just ikut cakap ustaz ni...



psssttt : Salam JUMAAT dan selamat BEREHAT...

21 comments:

  1. salam jumaat..

    lepas makan elakkan terus jalan, tunggu sekejap. sebab saya pernah jalan terus lepas makan, perut macam rasa ditarik2. maybe makanan tengah bergaduh dalam perut kot. hik3

    ReplyDelete
  2. cari gaviscon ke cari al-quran? ;-)

    ReplyDelete
  3. ubat mana pun ada...sekarang ni lagi bersepah2. tak kira ubat doktor mahupun terpi al quran dan air zam zam.

    mana yg sesuai kita gunalah.

    selamat berehat ye...

    ReplyDelete
  4. petua yg baik....perlu juga berusaha

    ReplyDelete
  5. Jauh tu antara pedih hulu hati dgan pedih hati dwaty... ubatnya pun amat jauh berbeza..:)

    p/s: buku yg dwaty sedang baca sama dgn buku yg anak dara kakak sedang baca juga - macam berjanji pulak..

    ReplyDelete
  6. pedih hati..jgn mkn yg bercili..heheh

    ReplyDelete
  7. Tak pernah lagi pedih ulu hati..tapi kalau terkena..nak guna dua-dua..gaviscon dan al-quran..:)

    ReplyDelete
  8. perut akak ni pon tersangat sensitip..terkadang masuk angin..terkadang pedih ulu hati. So, awal2 dah prepare gaviscon..

    ReplyDelete
  9. salam..dua2 kena guna tu..gaviscon dan al-quran utk merawat..

    ReplyDelete
  10. terjumpa info ni, juga pasal pedih ulu hati… sharing is caring :) - Pedih Ulu Hati Ketika Hamil

    ReplyDelete
  11. kalau pedih hati yg ada ubatnya boleh dirawat tp

    kalau pedih hati yg satu lg AlQuran penyembuhnya :)

    ReplyDelete
  12. btol2...

    pedih hati ni.. 1 je ubatnya...

    ReplyDelete
  13. pedih ulu hati...sakitnya tu huhu

    ReplyDelete
  14. lepas makan relax dulu, bagi makanan turun ke perut dulu ye

    ReplyDelete
  15. lepas makan, jangan buat vigorous aktivit. hehehe

    ReplyDelete
  16. Salam selasa dwaty..perit tu pedih ulu hati.bagus petua tu..moga baik2 je okeh..:)

    ReplyDelete
  17. lady pernah rs sekali.. nak duduk sakit.. baring lagi sakit.. berdiri langsung xleh.. menyucuk rs tulang rusuk.. huhuhu.. tulang rusuk ke ek.. xtahulah ape.. yg pasti rs sengal2 ..

    ReplyDelete
  18. pedih ulu ati selalu kalau gastrik, asid dah naik ke atas..hihi

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis