dwatyKNY: ini cerita KK....

Tuesday, June 12, 2012

ini cerita KK....

Salam to all bloggers...


setiap kali booking ticket flight... aku akan pilih waktu malam (pergi sahaja) sebab tak nak kelam kabut... cuti balik kampung lalu pun sama juga... aku pilih flight malam, malah penerbangan terakhir pada hari itu yang takkan aku lupakan coz tak sangka aku dapat tengok KLCC dari atas... selama ni sumpah tak pernah tengok pun... nasib baik aku sempat snap gambar... kalau tak... aku suruh pilot tu undur balik.... hahahaha... 


korag nampak tak KLCC???
dengan ini terjawablah sudah persoalan aku... 
penerbangan ke sabah akan melalui ruang udara KL...


sebelum balik kampung, aku dah pesan dengan my brothers... jangan sambut hari ibu dulu... tunggu aku balik, baru sambut bersama... walaupun agak lewat... tapi tak apalah... ada apa dengan tarikh... hari ibu kan setiap hari... cuma mesti ada yang special day... dan special day tu mestilah disambut bersama... juga mesti ada KEK coz mak aku suka makan KEK... aku tanya MAK nak kek perisa apa... MAK kata tak kesah... apa2 jer... yang kesah kami adik beradik... masing2 nak ikut citarasa masing2... dan inilah jadinya... 
KEK BERAT SEBELAH...


kebetulan masa aku balik hari tu ada FUN FAIR... kalau tak silap aku... dah lama juga takde FUN FAIR kat KK... sekali ada... sesak sangat... malas nak beratur, kami main game jer... untung nasib dapat patung... tapi untungnya takde... nasibnya entah kemana... pulang tangan kosong...


aku paksa abang aku main game ni... dengan harapan dapat patung PINK PANTHER... dah lama aku cari patung ni tau... tak jumpa... rupa2nya ada kat sini... menyesal plak tak tanya akk tu... boleh beli tak??? 
boleh temankan my PINK PANTER...


inilah  my PINK PANTER ... lawo tak??? girls mesti suka kan???.... TELOR POWER... ekau kalau p KK lagi dan ditakdirkan terserempak dengan kereta ni... ekau jangan lempang tau DRIVERnya coz... 98.1% kemungkinan besar, drivernya adalah BAPAK aku!!!... hehehe..

hari isnin... 28 mei...

dikala orang lain sibuk bekerja... aku bawa mak pusing2 bandar KK... 
dari SURIA SABAH......


kami singgah sini... 
see... line clear... rasa damai jer... cuba kalau time cuti tempat ni sesak coz jadi tumpuan anak2 muda remaja melepak...


niat hati nak tunggu matahari terbenamlah kononnya...
tapi tak jadi... mak aku dah tak keruan... tak sabar nak cari Tudung Ombak  rindu untuk di macthingkan dengan baju yang dibelikan oleh menantunya... sebenarnya aku dah beli dah tudung awan nano masa pergi NILAI hari tu... tapi bila dipadankan, tak kena langsung... so, wajiblah diganti yang baru... tudung awan nano... akulah yang pakai... hahahaha

30 MEI... kaamatan day...

bangunan di atas ni adalah shopping complex... 
di namakan MEGA LONG kerana sangat panjang...
aku lalu sini masa nak melawat kakak angkat aku yang tinggal di area PENAMPANG 


sebelum itu... aku di beri pilihan... join abang mandi manda di SUNGAI KIBUNUT @ follow mak jumpa anak angkat dia merangkap kakak angkat aku tu... ku pikir2... cuaca macam nak hujan... so, aku terima tawaran mak... tak puas lepak2 borak2 gosip2... aku ajak kakak angkat aku jalan2 plak... dan dia bawa kami datang sini... ada pesta sempena KAAMATAN...


kat dalam ni ada banyak rumah2 yang masih mengekalkan tradisi kampung...


dan aku tertarik dengan rumah kampung yang diperbuat daripada kertas ini... so kreatif...


kaamatan tidak akan lengkap tanpa tarian SUMAZAU... pelancong2 juga tidak mahu ketinggalan menari bersama SUMANDAK2...


siapa yang cantik??... siapa yang manis??? ha siapa lagi... kamilah!!! kekeke
aku ada ramai member sekolah... tapi sumandak2 di atas ni lah yang kerap bertanya bila aku balik kampung... ada lagi sorg... dapat jumpa dia kejap jer coz dia ada urusan keluarga... kalau aku balik kampung tapi tak jumpa dorg.. di ibaratkan sepertinya ada yang kurang ni... apa yer?? hah... kicap adabi!!! hehehe...lebih kurang macam tulah... cerita kami merangkumi semua aspek... NO 1, gosip... kalah mak jemah tauuu... bila kami dah bergabung... meriah carey uuuuuu....


nak tengok SELURUH BANDAR KK... Boleh datang sini... 
kami mengelarnya BUKIT BENDERA... cuma tidaklah setinggi BUKIT BENDERA Penang... aku ke sini pun secara kebetulan dimana ketika itu jalan jammed dari kampung nak ke bandar KK... so, kami guna jalan shortcut tapi berbukit... dah alang2 lalu... singgahlah barang sebentar...


dari sini boleh lihat bandar KK yang semakin rancak membangun...


pesanan aku satu jer... sesiapa yang merancang nak terjun bangunan... baik batalkan hasrat anda... kerana anda boleh dilihat dengan jelas dari sini... hehehe


PERDANA PARK... aku cerita next entri...

psssttt : maaf coz semenjak 2 menjak ni... aku dah kemalasan mengupdate blog... maybe coz,  kebusyan... kekeliruan... kepenatan... dan macam2 lagi 'ke' yang menghantui aku tika dan saat ini... 

24 comments:

  1. wahhh..best lak kk..bilalah nak sampai sana...saya suka tengok tarian sumazau...

    ReplyDelete
  2. wahhh dpt jugak snap pic KLCC kan :)

    viva awk comellll peminat pink eh heheh

    ReplyDelete
  3. wow!!! nmpk KLCC...bestnya...

    selalu tgk tarian sumazau tu dlm tv jer...hehehehee seronok jgk kalau dpt belajar menari tarian tu.. heeee

    ReplyDelete
  4. bestnye.. rasa mcm nk terjah sabah sekarang jugak.. hihi

    ReplyDelete
  5. Den nak pinjam keta pink....pehhhh....org kata kan tak elok xplore no plate keta...bahya...nanti org salah guna kan......ahakz

    ReplyDelete
  6. sy hanya tgk klcc dri bawah je

    ReplyDelete
  7. dwaty...
    Mengapa kek tu lain sebelah?....he..he..

    Terima kasih sudi kongsi gambar-gambar kat sabah tu...bolehlah akak cuci mata...:)

    ReplyDelete
  8. tgk gbr pon jd la hihi.. x pnh lagi g sabah ni.. cntik klcc dr atas.. dpt jugak snap ek..

    ReplyDelete
  9. Lain kali kalau dwaty balik KK beritahu kakak - kami sekeluarga nak ikut balik. Bukan nak duduk rumah tapi tolong jadi tourist guide jadilah. Puas kakak tengok gambar:)

    ReplyDelete
  10. pink panther leh masuk autoshow tu hehe

    ReplyDelete
  11. wow...pic sgt happening...rindu nk bertandang ke kk

    ReplyDelete
  12. bestnye kk...akk x pnh smapi pon..huhuhu..teringin nk pg....kek berat sebelah tue sure 2 kek kan.haha..ape2 pon mmg chantekk kete..pink..i like :)

    ReplyDelete
  13. waaahhh syoknyer jenjalan...

    teringin nak g KK


    moon xpenah lg nengok klcc dari atas...

    ReplyDelete
  14. comel keta ko nok...

    eh, aku nampak KLCC!!

    ReplyDelete
  15. tq share somthin fr sabah ni... bestyer kat sana

    ReplyDelete
  16. salam..suka melihat apa yg ada di sabah..saya memang suka melihat budaya org..pernah sampai sekali jer ke sabah..

    ReplyDelete
  17. syoknye balik kk jenjalan tu....:)

    ReplyDelete
  18. kerap jugak dwaty balik kg ek..bestla..haha..bila nak bawak jalan KK bah?ohsem keta tuh..huhu

    ReplyDelete
  19. Seronok baca entry ni.. Ibu Yusuf belum pernah jejak KK lagi.. :D

    ReplyDelete
  20. semuanya ada di KK..sabah best hehe


    sudah jgk pergi tu fun fair dpn 1B hehe

    ReplyDelete
  21. pehhh..pink panther tuu..ohsem habiss...

    ReplyDelete
  22. 1. kalau naik flight waktu malam, aku suka tgk bintang2....banyak giler.(kalau cuaca baik la)

    2. owh hampis semua tempat tu sudah ku lawatinya.

    3 KK @ Sabah mmg ohsem

    ReplyDelete
  23. seronoknya. belum pernah lagi ke sabah.. :)

    ReplyDelete
  24. uik tu sumandak talawa yg sll betanya khabar tu kwn saya bah itu haha..kami sama uni hihihi

    ada dia dlm entry saya yg ini

    http://tsukinano.blogspot.com/2011/09/hcs-hari-raya-gathering.html

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis