dwatyKNY: 3 tahun dah wei...

Monday, July 16, 2012

3 tahun dah wei...

14 july 2012...

genaplah 3 tahun aku bermaustatin di TANAH SEMENANJUNG.. macam tak percaya aku boleh bertahan sampai hari ni... aku masih ingat lagi betapa aku tak boleh terima apabila diberi surat penempatan beralamat PUTRAJAYA... pilu beb... nak nangis tapi ku tahan... mereka yang seangkatan denganku majoriti dapat pulang ke negeri asal... aku??? tertinggal disini... mana aku tak jealous... tapi, aku cuba pikir positif.. rezeki aku kat sini so aku harus terima ketentuan itu...

DOA MURAH REZEKI
Ya ALLAH, Ya Tuhanku..
jika rezeki itu berada diatas langit, maka turunkanlah ia...
jika berada di dalam perut maka keluarkanlah ia...
jika sukar maka mudahkanlah ia...
jika haram maka sucikanlah ia...
jika jauh maka dekatkanlah ia...
Ya ALLAH.. Limpahkanlah kepada kami rezeki sepertimana rezeki yang telah Engkau limpahkan kepada hamba-hamba-MU yang soleh..
Amin...


selama aku bergelar perantau... aku banyak diuji dalam membuat pilihan... pilihan dari segi Kerja, Kediaman, Kenderaan, Kekasih dan Kewangan... yang mana Kesemuanya memerlukan Kematangan fikiran dalam menilai Kebaikan dan Keburukannya terlebih dahulu sebelum membuat Keputusan...

Aku akui memang susah nak buat keputusan bila hidup sendiri... family hanya mampu bagi nasihat... mujur ada kengkawan yang sedikit membantu... selebihnya aku ikut kata hati...

tapi... tak semua pilihan yang aku buat tu BETUL... aku pernah tersalah pilih.. itulah padahnya bila ikut kata nafsu... menyesal??? yup, dulu... hingga aku mengidap penyakit payah nak lelap selama beberapa hari... yelah, asyik fikir kesilapan diri... tapi, sekarang aku dah boleh terima walaupun kesan sampingannya masih ada coz... aku setuju dengan kata member sekolah aku... "tersalah pilih bukan bererti kita gagal... tapi menjadikan kita lebih matang"... insyaALLAH...


HAPPY ANIVASARY yang ke 3 tahun buat kami bertiga sebagai PEKERJA , PERANTAU dan juga SAHABAT...


sahabat sejati
takkan pernah berubah hati...
walau musim berganti...

psssttt : pic atas diambil 3 tahun yang lalu... agak poyo sikit... hehehe

12 comments:

  1. Dwaty...
    Sudah 3 tahun bergelar perantau ye...semoga waty terus tabah menjalani hidup diperantauan...sebelum membuat keputusan tu, fikir baik dan buruk, untuk apa jua perkara, buatlah keputusan yang boleh menggembirakan semua orang wpun hati kita sendiri tak gembira....sebagai anak gadis, jaga diri dan kehormatan sebab itulah harga diri kita...

    Akak akan selalu doakan kebahagian waty...semoga cepat dapat jodoh...:)

    ehhh.ehh.. .akak ni dah keluar tajuk ke..? jangan marah ye waty...:)

    ReplyDelete
  2. kak azi... saya aminkan ajer... hikhikhik

    ReplyDelete
  3. yg mana baik tu kita ikut2kan...

    yg mana xbaik tu..kita tinggal2kan.. hehe

    ReplyDelete
  4. 3thn eh

    ok la tu, lagipun masih dalam msia lagi kan daripada org yg duduk obersi lama2 yg rindukan msia ni

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum dik.....

    Semoga terus tabah dan sabar hadapi apa jua rintangan di perantauan ya....

    ReplyDelete
  6. moga terus tabah ye.. xpe, msh blm di luar mesia.. hehe

    ReplyDelete
  7. dah 3 tahun? semoga tabah mengharungi segala cabaran. redah dan redha.

    ReplyDelete
  8. 3 thn tu adalah permulaan utk jejak ms dpn yg lbh mencabar!
    tahniah!

    ReplyDelete
  9. mana la tahu dpt jodoh org cni..hehe

    tp duduk cni dpt elaun kan?hehe

    ReplyDelete
  10. 3tahun da kt putrajaya. lme nye
    pas nie boleh la merantau tmpat len plak . . .



    #1st time here. feel free to visit speechless009.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. 3 tahun ka bah..huhu..kejap je masa kan..kuatkan semngat ye dwaty..hope trus suksess..3P tu..hehe

    ReplyDelete
  12. anis pon perantau gak..tp still dalam perak..huuu..mmg banyak..cobaan..huuu

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis