dwatyKNY: PETUA supaya tidak mudah LUPA dan TUMPUL MINDA....

Friday, July 6, 2012

PETUA supaya tidak mudah LUPA dan TUMPUL MINDA....


>Kurangkan makan bawang besar 
- hah??? my fav tuuu... huhuhu
>Kurangkan makan berempah 
oh OK... memang x berapa nak suka...
>Kurangkan makan ketumbar kering
bukan setakat kurang tapi memang jarang!!!
>Kurangkan menonton hiburan 
erk??? apa kaitan?? tapi oklah coz MELODI pun aku dah jarang nonton... kalau nonton pun just nak tengok Awal... auwwww
>Kurangkan membaca majalah hiburan 
- Alamak!!! aku suka baca Blog Hiburan... Achaner tu Johan???
>Kurangkan ketawa yang panjang atau terbahak-bahak
OMG... kena gelak sopan lepas ni...
>Kurangkan minum minuman air batu (ais), air tin (berkarbonat)
Oh tidakkkk!!!
>Kurangkan makan organ dalaman ayam terutamanya kanak2 
organ dalaman??? hati ker???... its ok... i don't like too!!!
>Jangan makan kepala ikan 
- dah agak dah... yang ni mesti ada... patutlah aku mudah lupa coz aku tak   boleh tengok kepala ikan yang digoreng ranggup... rasa nak ratah jer...
>Jangan minum air yang ada semut 
- masalah, semut yang suka masuk dalam air aku...
>Jangan tidur selepas subuh 
yang ni OK...
>Jangan tidur selepas asar 
yang ni memang x kecuali cuti... hihihihi
>Jangan tidur selepas makan 
jarang tapi kadang2 tanpa sedar terlelap...
>Jangan makan terlalu kenyang 
aku tambah nasi 2 kali jer ponn... 
>Jangan makan berat selepas jam 9.00 malam 
- yesss!!! aku dah berjaya biasakan diri makan sebelum pukul 8... tapi semalam aku makan pukul 9 lebih sementara tunggu cite WARIS.. adehhh... tak berjaya lagi rupanya...
>Jangan menyapu rumah pada waktu malam
- kahkahkah... siang pun malas menyapu... malam??? takde maknanya...
>Jangan makan yang masam-masam berlebihan 
- dari dulu hingga kini... aku x suka masam2..
>Jangan dicampur makan laut dan darat dalam satu hidangan 
kalau masak sendiri kat rumah memang tak campur, tapi kalau makan kat luar tak boleh nak elak... lagi2 kalau org belanja... kekeke 
>Jangan minum susu selepas memakan daging/ayam 
dah lama tak minum susu sebab susu HL cam dah naik harga... kan3???

aku sendiri dah lupa mana aku dapat semua ni... tiba2 terjumpa dalam draf... dah bersarang dah... PETUA di atas ni ada betulnya dan ada baiknya untuk kesihatan... cuma, sama ada bersangkut paut dengan pelupa @ tumpul minda... hanya ALLAH yang tahu dan it's up to uolls la... boleh terima pakai ker tidak... tapi bagi aku... tak salahkan kalau yang baik tu kita amalkan...:)


psssttt : susah juga LAST PAPER semalam... terbukti yang LAW PAPER bukan 'makanan' aku... huhuhu... tapi aku dah buat yang terbaik... hope tahun depan tak datang balik!!! Aminnnn...

17 comments:

  1. wah tq2 .. petua2 mcm ni bagus sagt2

    ReplyDelete
  2. Kalau boleh ikut semua list yg ada itu pasti exam macam semalam pun kacang jadinya.

    Kakak masak banyak guna bawang besar. Tak tahupun tau. Kena tukar bawang keciklah macam ini..

    ReplyDelete
  3. kalau nak masakan sedap kena guna banyak bawanng...oh tidak...
    kepala ikan tu kalau tepi2 xpe kot,jgn ngap semua termasuk otak dia je...pandai je..muahaha

    ReplyDelete
  4. Hehehehe...kelakar lak baca entri ni. Byknya sbb mudah lupa kan?

    ReplyDelete
  5. bagus petua ni.. tapi kebanyakkannya saya buat hoho... patotlaaa... adoii

    ReplyDelete
  6. bagus petua ni.. tapi kebanyakkannya saya buat hoho... patotlaaa... adoii

    ReplyDelete
  7. waaaaa patut lah akk selalu lupeee pueh makan kismiss .. rupenya kk suke makan bawang besar ..
    nak2 kalau beli satay tuu .. makan tuu cicah kuah kacang mak aihh hantu
    kena kurangkan lah nie huhuh

    ps : dikk nie resepi aiskrim grg tuu .. akk amik link kawan akk ;)
    http://fieza79.blogspot.com/2012/07/fb-dan-aiskrim-goreng.html

    ReplyDelete
  8. mengakui kekhilafan diri drpd perbuatan yg dinyatakan d atas..tq dwaty..

    ReplyDelete
  9. jgn tngk citer hantu....

    ReplyDelete
  10. bykkan membaca, terutama bahan2 ilmiah dan fakta. membaca dan menghafal al quran juga amat membantu

    ReplyDelete
  11. First time tahu pasal petua ini..terima kasih sbb kongsikan..:)

    ReplyDelete
  12. thanks for the share....otak ini sudah makin banyak karak...hehehe...

    ReplyDelete
  13. heheh 1st time tau petua pasal xleh sapu umah waktu mlm..hehehe

    kalo siangdah sibuk g keje.. mlm je ada masa nak sapu umah.. ngee~

    ReplyDelete
  14. wat remainder dalam phone... sonang ~ :D

    ReplyDelete
  15. wah..banyak yg kene kurang kan nie..kurang kan berat badan juge kan..weee

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis