dwatyKNY: Allahumma laka sumna...

Wednesday, August 15, 2012

Allahumma laka sumna...

Allahumma laka sumna wabika aamanna wa'ala rizqi-ka aftarna birahmatika ya arhamarrahimin...


its time for story buka puasa... 

minggu pertama berpuasa... aku berbuka di rumah ditemani my housmates... kami masak ikut turn coz masing2 punya tekak berbeza tapi makan still together2... adakalanya aku beli separuh dekat bazar, separuh lagi masak... tapi bila dah lewat balik@malas... aku akan beli semua terus... balik rumah tinggal makan jer... bezanya tahun ini... sebelum membeli, aku akan plan dulu nak makan apa... sampai bazar terus cari makanan tu jer... ini cara aku untuk mengelakkan pembaziran... Alhamdulillah... aku mampu berbuka dengan bujet yang diperuntukkan hanya RM5.00 dan kurang drpd RM10.00... makanan tu pun tak habis sebenarnya, boleh simpan untuk sahur..

masuk minggu kedua... dah mula ada jemputan buka puasa diluar... jemputan pertama dari budak rumah aku sendiri... mengada2 nak makan dekat JOHNNY'S Alamanda... untuk tidak menghampakan permintaan bakal pengantin... aku turuti dengan alasan tak nak tinggal2 sorg2 kat rumah... alasan yang tak logik dan diakui sendiri oleh mereka tapi masih diterima... kalau aku tolak, tak cukuplah kuorum dan kalau aku tak join mesti tak happening... hahahaha...


hari berikutnya... buka puasa nun jauh di TROPICANA GOLF & COUNTRY RESORT... aku dengan 4 rakan sekerja ke sini atas jemputan... makanan of course lah buffet... terlalu banyak pilihan sampai tak tahu nak ambik yang mana satu dulu... nafsu membuak2 tapi aku masih boleh kawal... makan setakat yang mampu... mengikut perkiraan matematik aku.. kami makan tak sampai pun RM 85.00, harga yang perlu dibayar untuk seorang... takpe yang penting kami tidak membazir... sebelum balik kami sempat rembat aiskrim potong, makan dalam kereta sebagai pencuci mulut... hehehe...

ni menu fav kami... 

kesokkannya... buka puasa bersama2 staff kaunter... dimana??? JOHNNY'S restoran... again??? yup!!! pada mulanya aku menolak coz... baru jer makan dengan my housemates... masih terasa steamboat ditekakku... tapi penolakkan ku tidak diterima coz... meja dah ditempah... 





next day... dijemput plak buka puasa di PICC... kali ini lagi ramai dan lagi meriah... terdiri daripada 15 org rakan2 office dari pelbagai unit... dengan hanya RM60 sekepala, boleh makan apa saja... aku dah cuba makan ikut kemampuan... tapi akhirnya aku tewas dengan nafsu... adalah beberapa ketul ayam dan beberapa cucuk sate, tak mampu dihabiskan... aku antara yang balik awal.. so, sebelum balik, aku berdoa, moga2 adalah member yang tolong habiskan... hikhik


minggu ke tiga bulan Ramadan pula diadakan majlis berbuka puasa under jabatan cawangan putrajaya dan KL... dihadiri oleh hampir separuh staff... siap ada tema baju lagi... black n white (tak wajib)... tak pasal2 aku jadi cicak girl... kami dijamu dengan makanan yang ditempah melalui katering... so, sila layan diri sendiri...


hari sabtu... IFTAR with RETIS... sape??? RITA RUDAINI... ni ENRTI nya...

AHAD... geng office ajak buka puasa dekat Bangi plak rertoran HAJI SHARIN LOW... first time makan kat sini... chinese food... oklah... kenyang sampai sahur... hehehe


psssttt : aku kini berada di kg halaman... Petang semlm aku terbang... Tiba di airport KKIA tepat kul 6 pm.. Terus cr tempat berbuka... Tak aci kan...Sahur lewat, bukanya awal ;-)

12 comments:

  1. hari2 buka sedap~~untungnya~~he~~selamat hari raya dwaty~~

    ReplyDelete
  2. sonoknya buka ramai2 :)

    salam 27 ramadhan :)

    ReplyDelete
  3. yunk, review utk restaurant Haji Shahrin Low tu boleh dipanjangkan lagi x? hihihi.. dgr cerita mmg sedap.. ada masa nak gak cuba ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zana... Yup mmg sedap... Sesedap harganya... Hehehe... Kawasan kat situ masih baru lagi... Kawan yg rekomenkan... Chinese tp muslim... X sempat ambik gambar coz makanan sampai tepat2 time buka... Terus ngap... Gi la cuba... Ada menu set.. Ada menu biasa...

      Delete
  4. fuh..dh smp kg..nieh xaciiii..salam idulfitri dwatyyyy

    ReplyDelete
  5. Wah... dah kat kampung bah.. ceeewaaahh kakak konon nak cakap macam org sanalah hihi...

    Sedap-sedap makan kat sini bila balik sana mak masak lagi best:)

    Selamat Hari Raya dik..

    ReplyDelete
  6. slmt hari raya..maaf zahir batin

    ReplyDelete
  7. wahhh..dah sampai kg ya dik...seronoknya...

    Selamat Hari Raya dik..maaf jua dipinta andai ada terkasar bahasa...

    ReplyDelete
  8. tomyam dia sgt sedap!!!
    kunjungan sempena raya

    SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
    MAAF ZAHIR DAN BATIN

    ReplyDelete
  9. Meriahnya berbuka dengan kawan. Dah balik kampung ye. Ummi pun nak balik kampung esok.
    Salam aidilfitri, maaf jika ada salah dan silap ye dwaty.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis