dwatyKNY: continue PUASA...

Wednesday, September 5, 2012

continue PUASA...

salam...


oklah... atas permintaan ramai (ramai ker???)... aku akan cuba merajinkan diri untuk mengupdate entri2 terkini lagi sensasi... korg2 yang datang melawat tu... cuba 'tiup' sikit blog aku ni... kot2 lah aura rajin korg tu sampai kat aku... lagi best kalau sekali dengan idea2 korg mencurah2 mai kat aku... hahahaha... joke

hari ni dah masuk 18 syawal ker??? sikit punya laju itu masa... puasa ganti dengan puasa sunat 6 syawal pun tak lengkap lagi... aduh... sempat ker??? 

'Barang siapa yang berpuasa di bulan Ramadhan dan meneruskannya 
dengan enam hari di bulan Syawal, maka (pahalanya) seolah-olah berpuasa selama setahun'
(Hadis riwayat Muslim)

hari tu dah niat nak puasa straight... tapi terlalu banyak dugaannya... 20% datang dari persekitaran... biasalah pagi2 member ajak sarapan... tak pun office ada jamuan... kuih raya keliling pinggang... erk??? 

80% lagi datang dari diri aku sendiri yang tak tahan coobaaaan... pantang member ajak sarapan... aku dah mula terbayang2... 'hari ni makcik kantin masak nasi goreng apa agaknya??? letak telur goreng dengan sambal mesti sedap ni'... dalam terbayang2 tu... sedar2 rupanya aku dah berbaris depan kantin... adeh... 

kadang tu aku berjaya tepis ajakkan2 para kengkawan... tapi, ketagihan telah menewaskan aku akhirnya, dengan alasan pening kepalalah, badan lemahlah hanya kerana tak pekena teh tarik secawan... macam tak logik jer kan??? yelah... dulu masa bulan Ramadan ok jer... apsal plak tetiba banyak songeh??? jawapannya >>> penangan nafsu...

tu pasallah... niat nak puasa straight 6 hari dah jadi puasa selang 1, 2 hari... walaubagaimana pun... Alhamdulillah... dalam tak tahan dugaan, cobaan, hasutan tu semua... aku berjaya juga puasa 4 hari termasuk hari ini... hihihi...


pssstttt: 


lawo tak MODEL dinding atas ni???
eh silap tanya...
lawo tak dinding kaler PINK rumah aku???
kekeke

21 comments:

  1. Dwaty..
    tu mesti baju rayakan...:)

    akak baru dapat 2 hari...malu kat waty...harap-harap sempat ni..

    ReplyDelete
  2. insyaallahh dikk boleh2 ..
    akk dah selesai puasa 6 .. ada 2 hari lagi utk puasa ganti ..

    niat qada puasa di bulan ramadhan dan diikuti niat sunnat dibulan syawal ( secara x langsung dpt pahala sunnat syawal ) .. lebihan qada di bawa ke bila2 masa yg sempat .. ;)

    dikk pasal cirit birit tuu cer suh kawan ke link nie

    http://kidstuffshop.blogspot.com/2011/02/cirit-birit-pada-kanak-kanak.html

    ReplyDelete
  3. Haih...pose jugak awak...sy ni lom terlaksana g...

    =p

    ReplyDelete
  4. Tak kisahlah Syawal ada lagi. Kakak alhamdulillah dah biasa masuk raya ke 2/3 biasa kakak dah start puasa so sekarang tinggal nak buat sunat Isnin/Khamislah.. tapi Isnin lepas tak puasalah letiiiihhh sangat.

    ReplyDelete
  5. dugaannnnnnnnnnnnn.....
    comel la model baju kurung tu..sweet sgt...eh, warna baju raya kita sama la dik....

    ReplyDelete
  6. dugaan....rumah terbuka tengah rancak sekarang ni..hahaa

    ReplyDelete
  7. slmt berpuasa dear... :)

    lawa lah model dinding tu...eh! dinding pun lawa gak..hehe

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah.. saya masuk minggu kedua syawal dah selesai puasa 6.. hehehe... selamat beramal ye

    ReplyDelete
  9. belum terlaksana..atas ada sebabnya..selamat hari raya..

    ReplyDelete
  10. moon langsung xdpt nak ganti puasa..apatah lagi puasa 6.. huhuhu

    asyik demam je sepanjang raya...


    dinding umah warna pink gituw... i like :)

    org nyerrr yg diri kat situ pon lawa :)

    ReplyDelete
  11. @nAna @rliNa... cantik kan... sapela yang tolong pilih tu yer???

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis