dwatyKNY: Jalan2 ukur bangunan @ Kota Singa

Wednesday, October 3, 2012

Jalan2 ukur bangunan @ Kota Singa

3 hari bercuti sempena Hari 1Malaysia yang lalu...
rasa rugi plak kalau tak p mana2...
so, sebelum aku stress sebab tak dapat balik kampung sendiri...
aku ikutla member balik kampung dia @ kota tinggi, Johor...
actually... sebelum ni dah pernah dah ikut dia balik kampung...
adalah dalam 3 kali gitu...
dan buat kali keempatnya aku bertandang lagi... 
dah banyak perubahan yang aku tengok kat rumah dia...
semakin besar setelah diubah suai..
yang tak tahan tu... jiran sebelah dia pun tak nak kalah... kasi besar juga...
kucing dia plak dah beranak pinak...
nasib baik jiran sebelah tak bela kucing... 
kang dipaksa kucing dia beranak gak... hehehe
(eh??? ye ker jiran dia takde kucing... memandai jer aku)

hari kedua kat sana... ada plan baik punya... 
dia bawa kami jalan2 ukur bangunan... 


semua pic aku snap dari dalam kereta... 
so sorry coz kualiti gambar agak kurang memuaskan...
kalau ada yang cantik pun... 
sebab aku snap ketika kereta berhenti di lampu isyarat...
dan
hasil ukuran aku yang tak berapa tepat...
actually... tak sempat nak ukur pun... hehehe
yelah... bangunan kat sini semuanya tinggi2 dan unik2 belaka...
mahu patah tengkuk jika dilihat terlalu lama...


psssttt : niat kami ke sini bukan nak bersukaria... tapi sekadar nak cuci mata... sayang sekali, tempat utama yang ingin dilihat tidak dijumpa... jadinya kami hanya dibawa pusing2 keliling kota... ada kisah yang mencuit hati sebenarnya... tapi malulah nak cerita... yang pasti semuanya kerana...........???? ermmm... biarlah rahsia... janji kami bahagia... hahahaha

29 comments:

  1. singapore? hamboi..dapat tak ukuran banguan tu? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. belum mengukur tengkuk dah sakit... hahahaha

      Delete
  2. kalau kucing pun dipaksa beranak jugak.. kesianla kat kucing tu..

    ReplyDelete
  3. kerana awak apa? cepat jawab...cepat jawab... eheheh~

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerana.... ermmmm... kerana terpaksa aku turut kan... hahahaha... eh ni lirik lagu la... hikhikhik
      sebenarnya kerana...........???? :)

      Delete
  4. best ye..teringin nak pegi sane. singgah legoland dgn USS x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan disebut legoland dan uss... sensitif... hahahaha

      Delete
  5. Dwaty...
    seronoknya jalan-jalan seberang laut...bolehle cuci matakan...

    p/s hem..hem....apa yang membahagiakan hati sangat tu....:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bahagialah kak sebab dapat jejak kota singa.... w/pun sekadar cuci mata...:)

      Delete
  6. wah..mmg best sambil2 tu bole cuci mata. hehehe
    ape la yg rahsia tu ye.. :D

    ReplyDelete
  7. dwaty..pegi singapore ye, best2x!.

    Hehe..tak nak kongsi kebahagiaan dengan kami ke?

    ReplyDelete
  8. wahh... jenjalan ke singapura yee... best je kami tengok gambar tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terharunya... ke sajer nak ambil hati????
      hahahaha.... gurau :)

      Delete
  9. Replies
    1. amboi abg... projek sana sini... rezeki masyukkkk... mestilah dah cukup... hehehe... meh bawa family jalan2 kat USS....

      Delete
  10. lama tak jejak ke kota singa ni last tahun 2009

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. dimana ada kemahuan di situ ada jalan...
      dimana ada keinginan kumpullah duit dari sekarang...
      :)

      Delete
  12. waahhhh jenjalan ukur bangunan...

    ermmm ukur luar je ke... dalam x ukur sekali ke.. kasi cuci mata dalam bangunan tu sekali..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. waaaaaa.... cuci mata kat luar jer moon.... cuci mata kat dalam kang tak nak balik.... hikhikhik

      Delete
  13. syoknya jenjalan kat negara org.. lum penah jejak lagi kat sini.. wuhuu

    ReplyDelete
  14. amboi jauhnya cuci mata hee...apa la agaknya kisah mencuit hati tu...

    ReplyDelete
  15. bestnye keluar negara...bila nak dpt keluar negara..hurmm cun la teksi dia.stail je.hehehehe bgunan pon kreatif

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis