dwatyKNY: merenung MASA DEPAN...

Monday, October 15, 2012

merenung MASA DEPAN...

"rahsia ini telah lama aku pendamkan...
tiba masanya... segala2nya ku ceritakan..."

terlalu banyak sebenarnya yang aku nak ceritakan....
tapi... tak tau nak mula dari mana...
oklah... aku cerita sikit jer...
situasi aku kini adalah...
menunggu dan merenung masa depan...
menunggu... aku bakal dicampakkan kemana selepas ini...
merenung... adakah bakal sama dengan tempat lama.... 
yang pasti... aku mengharapkan sesuatu yang lebih baik dari sebelumnya...
cerita lama... akan aku abadikan dalam kenangan..


seorang demi seorang telah berlalu pergi... 
dan sampai masanya.... aku juga akan mengikut jejak mereka...
cuma... kami tidak mungkin akan bekerjasama lagi...
sebaliknya mengikut haluan masing2....


jika diberi pilihan... aku inginkan yang terbaik...
tp pilihan yang ada masing2 punya kesenangan dan kesusahan...
apa yang mampu aku lakukan sekarang hanyalah...
berserah kepada ALLAH swt...
biarlah DIA yang tentukan perjalanan hidupku selepas ini...
aku cuma minta supaya aku REDA dengan ketentuannya...


akhir bulan lalu....
ada majlis makan2 meraikan seorang staff yang juga telah beralih arah...
dia kelihatan gembira... terpancar kebebasan di raut wajahnya...
(gembira dimajlis perpisahan???... biarlah kami saja yang tahu)
lepas makan diajaknya sambung karaoke plak...
memang dah lama sebenarnya tak lepas gian...
tapi kepenatan kerja... kekeyangan makan steambot... 
dan keayuan berbaju kurung...
menyebabkan aku takde mood untuk menunjukkan bakat terpendam...

masalahnya... 
tak join bererti aku kena balik sendiri...
ku pikir2... daripada balik naik bas...
baiklah aku join sajer... bukannya susah... just duduk,tadah teling dan tido...
tapi bolehkah tido???
bunyi kuat yang nyaring jer dah menghilangkan ngantuk...
dorg pasang plak lagu kegemaran hati...
lagila mata celik dan... sedar2 microphone sudah ditangan...
eh???? macam suara aku jer berkumandang...
kekekeke..


pssttt: aku teringin untuk berada di salah satu pic diatas... merenung masa depan sambil melihat keindahan ciptaan Yang Maha Esa... SUBAHANALLAH... tapi... ada berani ker????

47 comments:

  1. merenung sambil melihat kehebatan Allah oklah..mmg patut kita renung2 pun..muhasabah diri..

    tgok gambar pun kak dah gayat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tengok gambar suka... tapi kalau saya yang berada disana... gayat juga kot... hikhikhik

      Delete
  2. Replies
    1. jauh perjalanan indah pemandangan...
      tapi pic atas ni... makin tinggi makin gayat... tapi cantik :)

      Delete
  3. nak gak berada di tempat dalam pic tu..tapi..nak diri jauh2 laa... gayat ooo.. huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. moon... pic no 2 tu... saya tak berani.... hahaha... pic no 1 takut2 berani... pic last ok... tapi nak diri jauh2 gak... hehehe

      Delete
  4. uish..gayat tue..cukuplah merenung masa depan kat pantai je..

    ReplyDelete
  5. mmg kita patut renung segala kebesaran dan kehebatan Ilahi...merenung masa depan sambil memikirkan penciptaan langit dan bumi

    ReplyDelete
    Replies
    1. jika diberi pilihan saya ingin ke tempat yang dapat melihat keajaiban ciptaan Tuhan mcm pic diatas...

      Delete
  6. Disamping merenung masa depan kena renung juga kebesaran Allah. Insya-Allah ada tempat terbaik telah ditentukan di lohmafuz lagi cuma kena berdoa moga dapat tempat yg memudahkan utk meneruskan kehidupan yg sementara ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah yang saya harapkan kak... hope dapat tempat yang saya seronok dan memudahkan saya tuk memperolehi bekalan akhirat... insyaALLAH... amin

      Delete
  7. gayat la dok tinggi macam tu...tp mesti rasa tenang dan seronok tengok dunia terbentang luas dari tmpat mcm tu....:)

    ReplyDelete
  8. Arghh! Sy tak ley tgk pun pic tu. Klu sy ade kat situ, sy dah pengsan smbl mulut berbuih. Takot!

    ReplyDelete
  9. Kalau saya kat dalam gambar tu..terasa gayat sangat..hihi.

    ReplyDelete
  10. Salam waty...
    Dapat keja baru ke?..ataupun ditukarkan kat tempat baru..?
    Apapun, akak doakan yang terbaik buat wati, percayalah, apa yang Allah telah tentukan untuk kita, adalah yang terbaik wpun perit pada mulanya...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kak... itulah yang saya tanamkan dalam diri... pasti ada hikmahnya... dan rezeki kita telah ditentukan ALLAH...

      Delete
  11. dduk atas batu tu bukannya apa...
    sesekali kena pandang rezeki ada dimana-mana...
    insya allah moga dapat seperti dihajati....

    ReplyDelete
  12. kadang2 kita perlu beralih tempat bagi menaikkan semula semangat yg mungkin hilang.. hope segala yg diimpikan akan dipermudahkan Allah..

    ReplyDelete
  13. salam kenal jugak sis.. tq sudi singgah blog sy..

    semoga Allah permudahkan jalan hisup sis.. amin.. :)

    ReplyDelete
  14. tempat baru, semangat baru, insyaAllah. Ummi doakan yang terbaik buat dwaty..

    ReplyDelete
  15. kalau jadi macam akak , dah bosan kerja , rasa nak berhenti dan layan anak2 dirumah ..

    namunnnnn ku tak mampuuu huhuhu

    ReplyDelete
  16. teruskan berdoa utk yg terbaik insyaAllah dengan izin-Nya...

    ReplyDelete
  17. as salam

    best jugak kan renung future atas gunung..tp jgn gunung berapi ler..doakan terbaik untuk mu :)

    ReplyDelete
  18. semoga dpt buat keputusan yg terbaik..cantiknya tempat tu tapi takutnya tgk..cam org nak bunuh diri jer..

    ReplyDelete
  19. semoga dipermudahkan segala urusan

    ReplyDelete
  20. semoga dipermudahkan segala2nya..dh lamanya tak pegi karaoke :)

    ReplyDelete
  21. merenung lama2x tak pe.... jangan sampai terus terjun sudah laaa.... bahaya....

    ReplyDelete
  22. insya Allah ada rezeki yang lagi baik lepas ni :)

    p/s : best jugak jadik waitress tapi malu :)

    ReplyDelete
  23. Moga sntiasa bahagia walau dimana berada...

    Psss....rietta xbrani....

    ReplyDelete
  24. oh ini sgt ohsem...teringin nak berada disitu baru la org boleh panggil aku lejen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TP bagi aku... Hang memang lajen.. Lajen blogger.. ;-)

      Delete
  25. Semoga Allah permudahkan segalanya...Dan semoga hari ini lbh baik dr semalam.....InsyaAllah.

    ReplyDelete
  26. salam dwaty.... msp singgah sini
    cantiknya gambar atas tu... tapi msp tak ada keinginan untuk berada di situ.... gerun

    ReplyDelete
  27. ni mesti pasal tempat keje ni...aku dulu pun pernah rasa keje kat swasta yg azab giler...kebajikan pekerja langsung tak amek peduli...aku tak tunggu lama, terus angkat kaki jer..

    aku harap ko dpt yg terbaik lepas ni...

    ReplyDelete
  28. setiap pertemuan pasti ada perpisahan... tapi kawan selamanya atie...

    ReplyDelete
  29. perpisahan..

    kalau dia teman rapat, mesti terasa juga kehilangan...

    ReplyDelete
  30. Assalamualaikum dwaty,

    Macam tu lah lumrah hidup kita ni kan dwaty....ada suka duka,ada susah senang dan ada pertemuan jugak perpisahan..Semoga semuanya dipermudahkan Allah...

    Gayatnya kak Ros tengok he.he......

    ReplyDelete
  31. gambo second tu cam horror.

    tapi gambo last tuh kalau dapat pegi, memang terbaik!

    ReplyDelete
  32. Assalamualaikum dear...

    Semoga Allah permudahkan urusan....Buatlah pilihan yg terbaik utk diri sndiri...
    p/s..akak gayatlah dik...tak mahu duduk tempat yg tinggi2...

    ReplyDelete
  33. cerita pakjoe datang terjah di blog nie... 4 c joe bg dekat blog nie cute,cun,comel,cantik niceeeeeee entry ..terjah sini sama k ada mcm2 tip tuto pakjoe nk kongsi dgn tuan blog..,http://pakjoe-pakjoe.blogspot.com/2011/12/korang-semua-jomlah-join-this-group.html

    ReplyDelete
  34. teruk sungguh tempat merenung nye..kalau terlelap..maut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu bukan sekadar merenung tp lebih kpd melihat keindahan ciptaan tuhan cuma agak merbahaya... Dan hanya org2 yg suka cbrn yg berani melakukannya... Aku pun x berani... Gayattttt... Tengok dr jauh bolehla... ;-)

      Delete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis