dwatyKNY: VITAGEN for ULSER???

Monday, November 5, 2012

VITAGEN for ULSER???

minggu lalu merupakan 'minggu berdiam diri lebih baik bagiku'... ini kerana musuh ketatku si 'ulser' tiba2 datang menyerang sebelum sempat aku mengelak... dia siap gelak2 lagi sambil berkata... "padan muka kau!!! sapa suruh kau malas minum air.. kahkahkah" 

aku bila dah terkena ulser ni... mood aku terus down... percakapan aku tersekat2... selera aku terbantut... yelah, nak makan tapi payah nak kunyah... merana wei!!!! pernah tu aku sampai nangis2 depan nasi... dah macam org kebulur yang terharu bila disuakan makanan... tapi bila dah sakit yang teramat... nak buka mulut pun susah... malas nak kunyah aku telan jer terus... kekeke

dipendekkan cerita... adalah sesorang tu bagi petua entah dari mana dia dapat... dia suruh aku minumlah vitagen supaya ulser cepat sembuh... memula aku terpikir juga... apa kaitan vitagen dengan ulser???... nak ambik hati punya pasal... aku pun belilah sepapan vitagen packaging baru... tak salahkan mencuba... andai kata ulser aku tak baik pun atlest usus aku sihat... kan vitagen baik untuk usus... 


pada malam harinya... aku pun minumlah vitagen sekali dengan dinner = mee maggi perisa ayam letak telur + dessert ais cream... menu yang kukira tak berapa nak kena tapi nak buat cammana... itu jer yang mampu aku telan memandangkan ulser aku dah semakin membesar...

entah dimana silapnya... tengah malam tu aku sakit perut... mencucuk2 hingga ke usus... yang peliknya aku tak terasa pun nak membuang... tapi benda yang berada dalam perut aku tu meronta2 minta dikeluarkan seberapa segera... aku pun apalagi... masuk jer toilet... 

buekkkkk.... 

muntah air... 

air apa??? 

vitagen sekali dengan cebisan2 ice cream... 

adededehhh... 

apsal ni??? aku ada masalah usus ker vitagen yang ada masalah dengan aku??? takkan aku keracunan makanan kot???... malas nak pikir aku sambung muntah balik... adalah dalam 5 kali juga aku ulang alik dari bilik ke singki, dari singki ke toliet... setelah cukup 1 botol vitagen yang ku minum dikeluarkan... barulah aku boleh terlena dengan nyenyak...

pagi esoknya... aku mengadu dengan member rumah dan dia boleh kata aku yang ada masalah usus memandangkan vitagen yang aku beli tu belum tamat tempoh setelah kami selidik... pastu dia siap minta lagi lebihan vitagen yang belum sempat ku minum... jangan dibuang katanya...

nahhhhh.... ambiklahhh... 

petangnya... member rumah aku tu plak mengadu yang dia pun sakit perut... 

kahkahkah....

sahhhh...

vitagen tu yang bermasalahhh...

terus masuk tong sampahhhh...


psssttt: korg janganlah plak tetiba anti vitagen lepas baca entri aku ni... coz... ini masalah aku dengan vitagen... korg yang takde masalah boleh teruskan minum... heheheh

19 comments:

  1. kesian ye~ sekarang dh ok ke perut tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah ok... tapi masih lemah.... huhuhu

      Delete
  2. pernah kena ulser, mmg memedihkan....
    kena berhati2 kita lepas ni...

    ReplyDelete
  3. nasib baik vitagen tu yg bermasalah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe... tu ar... tak pasal2 vitagen yang salah erk??? kekeke

      Delete
  4. vitagen anak2 suka .. akakpun suka gak tapi dgn harga mahalnyer tu tak payahler kot...

    ReplyDelete
  5. hehe.. ingtkan btl2 vitagen leh ubtkan ulser.. :).. minumlah air byk2 dwati.. :)

    ReplyDelete
  6. kalau vitagen boleh ubatkan ulser..sure dh lama org buat..hehe...masalah betullah vitagen nie...

    ReplyDelete
  7. hmmm minggu lepas moon pon kena ulser gak... sakit oo... minum sup jerk... jgn harap nak makan benda keras...
    makanan pedas dan panas juga terpaksa dihentikan..

    semuanya sejuk2.. dan yg penting moon kasi kemam ais dalam mulut kasi kebas kat ulser tu.. so, kurang rasa sakitnyerr

    ReplyDelete
  8. harap2 dwaty dah ok sekarang...nasib baik vitagen tu bermasalah, bukannya perut dwaty kan.

    ReplyDelete
  9. anak2 akak pun suke vitagen .. tapi kalau ubatkan ulsewr x pernah dgr ekkeke ;)
    akak banyak kali kena ulser .. lepas mulut bawah , atas pula , lepas atas , tepi bibir pula huhuhu

    ReplyDelete
  10. sudah cek xpire date ke? alahai...

    ReplyDelete
  11. Kadang walau belum expired tapi dah basi pun ada dik. Kakak pernah beli air kotak milo belum expired tapi tak tahu tetiba boleh gelembung kotaknya dan burst!! kami terperanjat bila lihat ianya dah basi...

    ReplyDelete
  12. salah cetak kot tarikh luput dia kan.. mana tahu.. takpun gabungan makanan yang tak bagus tuh

    ReplyDelete
  13. hehe..anis kan nak kate suke pon ye..xsuke pon ye dgn ulser..suke sbb bile ulser anis xnk mkn pape..berat turun ooo..xske sbb sakit la..ngeee

    so dah ok ke belum nie..kedua dua sakit toh..hehe

    ReplyDelete
  14. Info..vitagen klu dibiar diluar tanpa masuk peti melebihi 4jam akan menyebabkan kandungan lactobasilus bakteria baik akan terjejas. Kekalkan sejuk dibawah suhu yg btul insyaallah ia bgus utk perut. By the way sy agen home delivery vitagen, sesiapa brminat nk order sy blh bg harga murah..dijamin fresh dr kilang. Sekitar kl dan brdekatan kg.baru. 0129518535

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis